Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät poissaolokohtaukset

Vierailija
06.05.2019 |

Minulle on alkanut tulla pitkittyneitä poissaolokohtauksia, yleensä ovat olleet varmaan alle minuutin pituisia, mutta nykyään kestävät kymmeniä minuutteja. Eilen esimerkiksi kun tulin kaverilta kotiin, en muista ollenkaan miten päädyin suihkuun ja söin jossain vaiheessa myös iltapalaa, näistä ei mitään muistikuvaa. "Palasin" illalla taas tajuihini. Kavereiden mukaan silmistä häviää ilme kokonaan kun tämä kohtaus tulee. Näiden aikana olen myös vastaillut todella typerästi viesteihin, tyyliin "mitä kuuluu?" - "joo". Ahdistaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän lääkärille. Minulla on epilepsia ja ennen oli just tuollaista. Ihan pienellä lääkityksellä asia korjaantui.

Vierailija
2/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko alkoholia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan mennä lääkärille. Epilepsiasta vois olla kyse, pahimmassa tapauksessa aivokasvaimesta.

Vierailija
4/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin pääsen ensi maanantaina, siihen asti täytyy odottaa. Olo on ihan kamala kaikin puolin. Olen saanut myös niitä perinteisempiä epilepsiakohtauksia pari kertaa. Tärinäkohtauksia ja kielen puremista, sekavuutta, raajojen nykimistä ja sanojen hakemista. Nämä muut oireet ovat uusia, poissaolokohtauksia on tullut lyhyinä nuorempanakin.

Ap

Vierailija
5/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otetaan ensi maanantaina EEG ja magneettikuvat kesäkuussa. Alkoholia en juo ollenkaan. Näitä kohtauksia tulee milloin missäkin, mihin aikaan päivästä tahansa. Viikonloppuna sain lyhyen kohtauksen kun olin ottamassa vettä, en sitten enää muistanut että olin juomassa kun heräsin kohtauksesta, joten meinasin tukehtua. Pelkään, että minulle sattuu jotain tällaisen aikana.

Ap

Vierailija
6/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sä pääset tutkimuksiin.

Onko sinulla ollut stressiä? Monesti stressi pahentaa tällaisia oireita.

Vierailija
7/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisilla oireilla saa neurologille soittoaikaa ja tilapäistä lisälääkitystä?

Sinulla varmaan on jokin lääkitys epilepsiaan menossaa?

Vierailija
8/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on ollut paljon sairastelua, mutta muuten mikään ei ole erityisesti stressannut.

Ap

Vierailija
9/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lääkityksiä. Kun sain tuon ensimmäisen tärinäkohtauksen, päivystyksessä sanottiin että se on vain migreeniä. Pari kertaa olen käynyt päivystyksessä kohtauksen aikana, mutta ovat laittaneet kotiin joka kerta. Tutkimukset olisivat olleet vasta kesäkuussa, mutta niitä siirrettiin kiireelliseksi kun kohtauksia on alkanut tulla tiheämpään tahtiin.

Ap

Vierailija
10/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vaaralliselta, jos olet kohtauksen aikana päässyt suihkuun ja toiminut muuten normaalisti. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin ennenkuin saat tuon vaikka liikenteessä.

Vierailija
11/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pelkään itsekin. Ei ole myöskään mukavaa kun noita tulee syödessä, koska välillä en saa nielaistua kohtauksen aikana tai sitten nieleskelen pakonomaisesti kuin joku Halla-aho. Olen myös purrut hammasrautani pari kertaa rikki jonkinlaisen kohtauksen aikana.

Ap

Vierailija
12/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Voi olla epilepsia tai aivokasvain.

Vierailija
13/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni jonkinlaiseksi zombiksi tai muistisairaaksi tämän takia, eikä koulukaan enää oikein suju. En voi elää näiden kohtausten kanssa normaalia elämää, joka kerta hämmennyn ja ihmettelen miksi ja miten olen päätynyt sinne missä olen, mitä tapahtuu ja miksi. Mitään mielenterveysongelmia tässä tuskin on taustalla, kun oireisiin kuuluu myös raajojen puutumista ja lihasnykäyksiä ja tunnen hyvin selkeästi, että tämä on fyysinen vaiva.

Ap

Vierailija
14/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni jonkinlaiseksi zombiksi tai muistisairaaksi tämän takia, eikä koulukaan enää oikein suju. En voi elää näiden kohtausten kanssa normaalia elämää, joka kerta hämmennyn ja ihmettelen miksi ja miten olen päätynyt sinne missä olen, mitä tapahtuu ja miksi. Mitään mielenterveysongelmia tässä tuskin on taustalla, kun oireisiin kuuluu myös raajojen puutumista ja lihasnykäyksiä ja tunnen hyvin selkeästi, että tämä on fyysinen vaiva.

Ap

Suurella todennäköisyydellä lääkityksestä on apua.

Vierailija
15/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, AP❤

Vierailija
16/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kouluaikaan poissaolokohtauksia. Sain jälki-istuntoa.

Vierailija
17/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska vitsi. Toisaalta nämä kyllä oikeasti aiheuttavat myös poissaoloja, koska en ymmärrä kohtausten aikana ajankulkua ja kun olen sekava, en myöskään tiedä heti missä olen. Eräänä päivänä menin vessaan ja siellä menikin sitten puoli tuntia, enkä taaskaan tiennyt ollenkaan mitä tapahtui. Opettajat ovat myös valittaneet keskittymiskyvyn puutteesta ja suuttuvat kun en tee tehtäviä, kun jään haaveilemaan. En voi sille mitään enkä pysty mitenkään ennakoida tai kontrolloida näitä. Ala-asteella opettaja sanoi, että vedän verhot silmieni eteen. Aivoissa ei ole silloin ketään kotona, olen silloin jossain muualla. Kukaan ei ole aiemmin osannut epäillä epilepsiaa, on mennyt aina muiden vaivojen piikkiin. Yläasteella opettajat ihmettelivät lihasväristyksiä ja luulivat, että minua paleli. En ole aiemmin kouristellut tai saanut yhtä näkyviä kohtauksia kuin nykyään, mutta jos minulla olisikin nyt epilepsia, se varmaan on vain alkanut oireilla eri tavalla.

Anteeksi myös tämä huono ilmaisu, aivotoimintani on jotenkin heikentynyt enkä kykene enää tuottamaan yhtä hyvää tekstiä kuin ennen.

Ap

Vierailija
18/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, taas olin puhunut sekavia kaverille ja päivän mittaan olen saanut lyhyempiä kohtauksia. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja mitä löytyi taustalta?

Ap

Vierailija
19/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on epilepsia tod.näköisesti. Oireet ovat juuri samat kuin läheiselläni. Hänellä todettiin epilepsia kolme vuotta sitten.

Mene kiireesti lääkäriin. Ensin terveyskeskuseen ja pyydä lähete neurologille. Toimi pian. Oireita on ollut sinulla jo paljon. Lääkkeillä saat ne kuriin ja voit jatkaa elämääsi normaalisti.

Oireet ovat nyt vaarallisia, voit vahingoittaa itseäsi esim. kaatumalla. Oikeat epilepsialääkkeet tuovat turvaa arkeesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan