Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko syövästä parantunut saada henkivskuutusta?

Vierailija
05.05.2019 |

Sairastuin rintasyöpään vuonna 2011. Sain kaikki hoidot ja seuranta loppui 2016. Voinko saada henkivakuutusta? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista saada.Tätin ainakin sai kun oli parantunut syövästä.

Vierailija
2/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että vakuutusten terveysselvityksessä kysytään oletko joskus sairastanut syöpää ja kun ruksi ruutuun vakuutus hylätään. En ole itse sairastanut syöpää, mutta vakuutusneuvojana olen aiemmin toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen, että vakuutusten terveysselvityksessä kysytään oletko joskus sairastanut syöpää ja kun ruksi ruutuun vakuutus hylätään. En ole itse sairastanut syöpää, mutta vakuutusneuvojana olen aiemmin toiminut.

Yhtiöiden välillä voi olla eroja ja varmaan myös sillä hakeeko henki- vai sairauskuluvakuutusta.

Vierailija
4/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt yhden firman terveysselvityslomakkeen ja siinä kysyttiin voimassaolevat diagnoosit sekä syyt, joiden vuoksi on ollut lääkärin tutkittavana tai saanut lääkehoitoa viimeisen 5 vuoden aikana. Mutta varmasti vaihtelee yhtiöittäin tuo, ja voi vaikuttaa vakuutuksen hintaan. 

5/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se estä kokonaan, mutta vaikuttaa toki asiaan. 

Tässä on Kalevan sivulta:

Useimmat vakavat sairaudet menneisyydessä eivät ole este henkivakuutuksen saamiselle, mutta tässä on yhtiökohtaisia eroja, jotka on syytä varmistaa vakuutusta ottaessa. Esimerkiksi Henkivakuutusyhtiö Kalevassa syöpä ja muut pahanlaatuiset kasvaimet eivät estä henkivakuutuksen saamista, jos niitä ei ole ollut kolmen edellisvuoden aikana.  Myöskään esimerkiksi verenpainelääkitys tai diabetes eivät ole syitä, joiden takia henkivakuutusta ei voisi saada. Kalevalle vakuutuksen saamisen edellytys on työkykyisyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä