Miksi ihmeessä Suomessa on sosiaaliturvajärjestelmä?
Miksi Suomessa on sosiaaliturvajärjestelmä? Emmehän me suomalaiset piittaa toisistamme yhtään, emme tahdo toisillemme mitään hyvää, emme välitä kenestäkään. Emme itse tahdo auttaa vähäosaisia, joten miksi tahdomme valtion auttavan vähäosaisia, miksi annamme valtiolle rahaa vähäosaisten auttamiseen? Mehän vain tahdomme päästä vähäosaisista eroon, joten helpointa olisi jos vain hylkäisimme heidät, jättäisimme heidät kodittomiksi kaduille nääntymään ja paleltumaan. Jättäisimme kaduille köyhät, sairaat, vanhukset, työttömät, rammat, vammaiset, orvot,...
Miksi tahdomme valtion auttavan vähäosaisia vaikka itse emme tahdo auttaa?
Kommentit (28)
Yritystuilla tuetaan yritysten kasvua. Yritysten kasvu taas luo työpaikkoja. Köyhien ruokkiminen taas tuo vain menoja. Paljon mieluummin minä rahani yritystukiin laitan, kuin leipäjonojen loisille.
Yritystuet on todettu aika lailla hyyödyttömiksi. Suurin osa valunut jättisuuriin osingoihin. Kannattaa perehtyä asioihin!
Osingoissa ei ole mitään vikaa. Paitsi ehkä niiden tulonsiirroilla elävien loisten mielestä, jotka eivät osallistu yhteiskuntamme rakentamiseen, eivätkä omaa yhtäkään osaketta.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen järjestelmä on mielestäni parempi. Siellähän ei todellakaan ole ihan samanlaista taikaseinää eikä Kela Goldia vinguteta samalla tavoin kuin Suomessa, mutta sielläpä onkin charity-järjestelmä jossa hyväntekeväisyyteen annetut rahat saa vähentää verotuksessa!
Eli kun Suomessa veronmaksaja elättää hampuusit jotka palkitsevat avun kitisemällä, rötöstelemällä ja häiriköimällä, joutuu amerikkalainen köyhä puolestaan parhaaseen palveluammattityyliin olemaan kiltisti ja kohteliaasti saadakseen almuja varakkaammilta, koska KUKAAN ei halua rahoittaa perseilijää. Siinä missä amerikkalainen tukielätti sanoo auttajalleen "Thank you M'am/Sir, God bless", huutelee suomalainen tukielätti auttajalleen vain rivouksia ja kitisee että onpa huonosti autettu anna lisää.
Joo. Amerikan ihmemaassahan ei toki ole ollenkaan rikollisjengejä, eikä myöskään nogo-alueita.
Vierailija kirjoitti:
Yritystuilla tuetaan yritysten kasvua. Yritysten kasvu taas luo työpaikkoja. Köyhien ruokkiminen taas tuo vain menoja. Paljon mieluummin minä rahani yritystukiin laitan, kuin leipäjonojen loisille.
Yritystuet ovat vastikkeetonta sosiaalitukea. Yrityksellä ei ole mitään velvoitetta palkata työntekijöitä saadakseen yritystukea. Äiä siis puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ruokaa niin sitten ruokaa otetaan ja hankitaan keinolla millä hyvänsä. Pari päivää kun on syömättä niin ihmisellä tulee aika kreisi olo. Toki on niitä ketkä käy sikiöasennossa asfaltille makaamaan ja odottamaan kuolemaa, mutta monet muut ei ole.
Ja tämä on tiedetty jo pitkään.
https://internationalman.com/articles/nine-meals-from-anarchy/
Vierailija kirjoitti:
Yritystuista huolimatta yritykset eivät edes investoi ja työvoimakin on minimissään monissa yrityksissä. Yritystuet meneekin osinkoihin, joita suomal. yritykset ovat maksaneet hyvin. Yritystukia ei saisi antaa kuin tutkimukseen ja kehitykseen, ja niiden käyttöä olisi valvottava tarkasti.
Silloin kun tätä maata sodan jälkeen lähdettiin rakentamaan, Suomi halusi olla hyvinvointivaltio, jossa kaikilla on mahdollisuus koulutukseen ja terveyspalveluihin sekä antaa jokaiselle itsestään selvyyteenä katon pään päälle ja ruuan joka päivälle pöytään.
Kyllä täällä on haluttu ja halutaan että kaikilla on peruslähtökohdat yhteiskunnassa samat. Kaikki pääsevät kouluun ja hoitoon, siitä ei täällä tingitä.
Provohan tämä m on, mutta aloituksena äärimmäisen paljon myötähäpeää aiheuttava tapaus.