Kuinka monta todellista ystävää sinulla on?
Sellaista jotka ovat aidosti kiinnostuneet asioistasi hyvässä mielessä ja jotka ovat huolissaan jos sinulla on jokin huonosti ja muistaa mitä olet heille kertonut. Ja tietenkin vastavuoroisesti tämä toisinkin päin.
Minä tajusin juuri, ettei minulla ole yhtään todellista ystävää joka oikeasti välittäisi.
En viitsi enää edes paljoa puhua asioistani kun kukaan ei tunnu niitä edes muistavan vaikka olisi joku minulle tärkeä asia kyseessä. Ja minä kyllä ole kiinnostunut ja huolissani jos toisella on joku kriisi ja kyselen, että miten nyt menee ja voisinko auttaa. Nämä kuuntelut ja apu kelpaa aina, mutta ei sitten minun asiat näytä kiinnostavan ketään kun jotain tukea tarvitsisin.
Tapasin vähän aikaa sitten uuden ihmisen harrastuksen myötä ja ajattelin, että tästähän voisin saadakin uuden ystävän ja sainkin, mutta taas sama kaava, ja tuntuu ettei minun asiat sitten kuitenkaan kiinnosta juuri ollenkaan, niinpä keskustellaan sitten aina hänen asioistaan ja hän on tilanteeseen varmaan tyytyväinen.
Ihmettelen kuitenkin, että minun seurassa halutaan olla ja pyydetään kuitenkin joka puolella ja soitellaan, mutta en kuitenkaan ole niin kiinnostava, että minun asiani oikeasti kiinnostaa. Äiti taitaa olla se ainoa ihminen joka todella välittää mitä minulle kuuluu.
Olkaa onnellisia te ihmiset joilla on ystävä joka todella välittää.
Kommentit (48)
Yksi jolle voi kaikki kertoa, ne hävettävimmätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuollaista oikeaa ystävyyttä olemassakaan muuten kuin parisuhteessa?
Onko muka jollain parisuhteessa näin? Rohkenen kyllä vahvasti epäillä...
Eikö siis sielläkään? Tässähän alkaa mennä usko ihmisiin.
No ei todellakaan 😂
Kavereita joo, mutta ei ystäviä. Ei mulla ainakaan kävisi mielessäkään alkaa tilittää miehelle jos joku painaa mieltä tai saati että toinen kuuntelisi tai muistaisi mitä puhunSiis oikeasti? Miksi sitten olette yhdessä?
No miksi ei?
Pidän miehestä, joka on mallia " ei puhu, eikä pussaa". Mulla on akkakaverit erikseen, jos tarvii puhua ja lätistä joutavia.
Sun syysi olla yhdessä miehesi kanssa on ”no miksi ei”. Säälittävää.
Tosiystäviä 2 ja sitten 1 läheinen ystävä ja hyvä kaveri. Näistä hädän tullen soittaisin 2 ekalle, mutta tukea tulisi myös lopuilta.
Yksi on, mutta sitäkin rakkaampi. Ollaan oltu bestiksiä jo 25 vuotta!
Luulin että 2 (tai useampi, mutta ovat muuttaneet pois ja ystävyys kuihtunut), mutta toinen on jo vuoden ajan feidannut kaveruuttamme. Tai varmaan kauemminkin, jos ihan rehellisesti mietin.
Neljä, joihin voin luottaa kuin kallioon. Yksi on siskoni, yksi lapsuudenystäväni, yksi kaltaiseni hiljainen introvertti jonka kanssa tavataan harvoin (vaikka asutaan ihan lähekkäin), mutta tiedän että hän on aina "there for me", sitten yksi vastakohtani, puhelias kaikkien kaveri, jonka kanssa kuitenkin jaamme ihan erityisenkaltaisen ystävyyden. Mahtavaa, että elämässä on näin monta hienoa ihmistä, loputtoman kiitollinen. <3
Jokaisen valinnanvapaus minkälaisesta parisuhteesta tykkää, eikös?
Minä vaan näen tunteilevat ja keskustelevat miehet naisellisina, en pystyisi parisuhteeseen heidän kanssaan. Samoin en voisi koskaan olla miehen kanssa joka siivoaa, hoitaa puutarhaa tms..