Lentomatkailijat, häpeättekö?
Kommentit (46)
Joudun lentämään usein työni puolesta. Tiedän kyllä, mitä vaikutuksia sillä on ympäristöön, mutta minkäs teet?
En häpeä yhtään. Viime yönä lensin juuri reissusta kotiin ja seuraava matka tulossa heinäkuussa.
En yhtään. Kahdesti vuodessa lennän perheineni Suomeen tapaamaan sukulaisia ja ystäviä. Kerran vuodessa lennämme lisäksi johonkin muualle lomalle.
Ei hävetä, kaukolomalla 2-3 kertaa vuodessa.
En häpeä. Nämä lentohäpeät ovat rikkaiden juttuja, rahvaan pitäisi vähentää lentoja vähästäänkin. Ei ole enää coolia lentäminen kun rahvaallakin on varaa, siitä suurempi äläkkä kuin mistään ympäristöseikasta. Eihän se nyt voi olla sallittua, että köyhälistö pääsee näkemään maailmaa!
En häpeä, lennän mitä suurimmalla ilolla ja myös harrastuksena. Viime aikoina olen tietoisesti lisännyt lentomatkustusta.
En osaa vastata kysymykseen. Maailmassa tapahtuu paljon muitakin (ja varmaan suurempiakin) ympäristörikoksia kuin lentäminen. Olen lentänyt jo 4 kertaa tämän vuoden aikana, ja ensi viikolla lähtö Floridaan.
En häpeä. Luulen, että lentomatkailu tulee osaltani lisääntymään, kun autoilua Euroopassa rajoitetaan. Asun siis Keski-Euroopassa.
En häpeä. Kyllä minulla on oikeus kerran vuodessa lentää Eurooppaan lomalle.
Samaan aikaan vihreiden kansanedustajat lentelevät Aasiaan matkoille, ilmastoasiantuntijat ilmastokonferensseihin ympäri maailmaa ja päättäjät yms vaikutusvaltaiset henkilöt yksityiskoneella ympäri maapalloa.
Kysymys - miksi _minun_ pitäisi hävetä?
En! Nautin suorastaan siitä, kun pääsee lentämään ja MÄLLÄÄMÄÄN! SIITÄS SAITTE VIHREEET!
En, ei ole lapsia eikä autoa, joten siinä on jo ihan tarpeeksi panostusta minun osaltani ympäristön hyväksi.
Tässäkin asiassa suomalaisten pitäisi olla koko maailman pelastajia. Miksei Intian ja Kiinan vaurastuvaa keskiluokkaa syytetä, siellä lentomatkailu on koko ajan kasvussa? Ai niin, kun niillä on rahaa...
Vierailija kirjoitti:
En häpeä. Kyllä minulla on oikeus kerran vuodessa lentää Eurooppaan lomalle.
Samaan aikaan vihreiden kansanedustajat lentelevät Aasiaan matkoille, ilmastoasiantuntijat ilmastokonferensseihin ympäri maailmaa ja päättäjät yms vaikutusvaltaiset henkilöt yksityiskoneella ympäri maapalloa.
Kysymys - miksi _minun_ pitäisi hävetä?
Nimenomaan. Tekopyhiä ihmisiä.
Lähinnä tunnen myötähäpeää ilmastovauhkojen edesottamusten vuoksi.
Kahden viikon kuluttua seuraava lomareissu ja kuuden viikon kuluttua kesälomamatka. Saat ap tehtailla näitä aloituksia päivittäin eikä mikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin asiassa suomalaisten pitäisi olla koko maailman pelastajia. Miksei Intian ja Kiinan vaurastuvaa keskiluokkaa syytetä, siellä lentomatkailu on koko ajan kasvussa? Ai niin, kun niillä on rahaa...
Miksi nimenomaan Intian ja Kiinan keskiluokkaa pitäisi syyttää jotenkin erikseen? Nehän lentävät taatusti sadasosan siitä mitä suomalaiset lentävät per lärvi.
Aion tänä vuonna lentää kaksi kertaa, Eurooppaan ja kotimaahan.
Menisin junalla kotimaan lomamatkan mutta vr on tehnyt matkailusta niin kallista ettei kannata. Norskilla n.30 e, vr:llä 350 e ja matka kestää kahdeksan tuntia kauemmin.
Vastaus: ei hävetä yhtään vaikka ehkä pitäisi hävetä kotimaan lentoa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimenomaan Intian ja Kiinan keskiluokkaa pitäisi syyttää jotenkin erikseen? Nehän lentävät taatusti sadasosan siitä mitä suomalaiset lentävät per lärvi.
https://www.ts.fi/uutiset/maailma/3945130/Matkailun+hiilijalanjalki+on+…
Viime vuosikymmenien tapaan Yhdysvallat on suurin yksittäinen matkailuun liittyvien kasvihuonepäästöjen tuottaja. Muita top-kymppiin mahtuvia maita ovat muun muassa Intia, Kiina, Saksa ja Britannia.
– Viime vuosina Intiassa ja Kiinassa on ollut nopeaa kasvua turismissa, ja kehityksen odotetaan jatkuvan seuraavan vuosikymmenen ajan, tutkimuksessa mukana ollut professori Ya-Sen Sun Queenslandin yliopistosta sanoo.
En häpeä. Eikä pidäkään hävetä. Minä kun en ole päättänyt siitä, millaisella polttoaineella lentoyhtiöt koneillaan lentävät, jos sä sitä meinaat.