Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatkailijat, häpeättekö?

Vierailija
05.05.2019 |

kysymys otsikossa

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin katsoa itseäni peilistä ja myöntää, että omat tekoni ovat syynä ilmastonmuutokseen. Lopetin lentämisen ja toivon seuraaville sukupolville parempaa ilmastoa <3

Vierailija
22/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin asiassa suomalaisten pitäisi olla koko maailman pelastajia. Miksei Intian ja Kiinan vaurastuvaa keskiluokkaa syytetä, siellä lentomatkailu on koko ajan kasvussa? Ai niin, kun niillä on rahaa...

Miksi nimenomaan Intian ja Kiinan keskiluokkaa pitäisi syyttää jotenkin erikseen? Nehän lentävät taatusti sadasosan siitä mitä suomalaiset lentävät per lärvi.

https://www.ts.fi/uutiset/maailma/3945130/Matkailun+hiilijalanjalki+on+…

Viime vuosikymmenien tapaan Yhdysvallat on suurin yksittäinen matkailuun liittyvien kasvihuonepäästöjen tuottaja. Muita top-kymppiin mahtuvia maita ovat muun muassa Intia, Kiina, Saksa ja Britannia.

– Viime vuosina Intiassa ja Kiinassa on ollut nopeaa kasvua turismissa, ja kehityksen odotetaan jatkuvan seuraavan vuosikymmenen ajan, tutkimuksessa mukana ollut professori Ya-Sen Sun Queenslandin yliopistosta sanoo.

Miksi et perustellut väitettäsi, vaan linkkasit yhdentekevän uutisen aiheesta?

Miksi siis intialaisten ja kiinalaisten keskiluokkaisten matkailusta pitäisi syytellä heitä jotenkin erityisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä hiilidioksidi päästöistä mankuu lähinnä ne joilla ei ole varaa matkustella. lentämisen ympäristöhaittoja on liitoiteltu.

Minä ainakin aion jatkossakin matkustaa lentokoneella, koska ei noihin kaukokohteisiin muuten pääse. Ensi kesänä lähdemme kaakkoisaasiaan - 5 tähden hotelliin.

koska elämässä pitää olla myös nautintoja

Vierailija
24/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillani kuljen ja en häpeä. Metrossa Espoosta .

Vierailija
25/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös autoistakin tule päästöjä

Vierailija
26/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme.

Vierailija
27/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, häpeän suuresti tyhmyyttäsi.

Vierailija
28/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häpeäisin sitä että olen töissä?

Vierailija
29/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän. Mutta lennän vain pari kertaa vuodessa Euroopan sisällä ja jätän suosiolla kaukomatkat tekemättä. Lentäminen on liian halpaa ja helppoa, ja asialle pitäisi tehdä jotain kansainvälisellä tasolla.

Vierailija
30/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ap kerätä jengi kasaan ja lähteä lentokentälle.

Menette kytikselle siihen aulaan, mihin ihmiset tulevat saatuaan matkalaukut. Sitten kun sopiva lomalento laskeutuu ja ihmiset tulevat ulos, niin te osoitatte sormella ja huudatte yhteen ääneen: Häpeä,häpeä,häpeä...

Siinä olisi konkreettista vaikuttamista. Tällainen leppoisasti kotisohvalla av:llä ´kirjoittelu ei kauheasti vaikuta mihinkään. 

Eli kyltti käteen ja menoksi.

Vierailija
31/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentänyt 20 vuoteen, ei ole paljon häpeämistä. Moottoripyöräilen kyllä paljon, en omista autoa.

80-90 luvuilla tuli lennettyä paljon. Enää eivät muut maat juuri kiinnosta.

Vierailija
32/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Olen kierrättänyt kymmeniä vuosia kaiken mahdollisen. Elän niukempaakin niukempaa ekologista elämää. Olen oman elämäni elämäntapaintiaani. Mutta kerran vuodessa, joka ikinen vuosi, lennän päiväntasajan Afrikkaan tekemään hyväntekeväisyyttä. Minusta lentämisessäni ei ole mitään hävettävää. 

Vierailija
33/46 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä. Olen kierrättänyt kymmeniä vuosia kaiken mahdollisen. Elän niukempaakin niukempaa ekologista elämää. Olen oman elämäni elämäntapaintiaani. Mutta kerran vuodessa, joka ikinen vuosi, lennän päiväntasajan Afrikkaan tekemään hyväntekeväisyyttä. Minusta lentämisessäni ei ole mitään hävettävää. 

mistä saat rahat noin kalliiseen ulkomaanlentoon?

Vierailija
34/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr.Big kirjoitti:

Sun pitää ap kerätä jengi kasaan ja lähteä lentokentälle.

Menette kytikselle siihen aulaan, mihin ihmiset tulevat saatuaan matkalaukut. Sitten kun sopiva lomalento laskeutuu ja ihmiset tulevat ulos, niin te osoitatte sormella ja huudatte yhteen ääneen: Häpeä,häpeä,häpeä...

Siinä olisi konkreettista vaikuttamista. Tällainen leppoisasti kotisohvalla av:llä ´kirjoittelu ei kauheasti vaikuta mihinkään. 

Eli kyltti käteen ja menoksi.

Oi voi, ettei vaan mennyt tunteisiin sinulla? :)

Vierailija
35/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häpeän, koska vuosittaiset lentomatkani ovat yksinomaan omaa hyvinvointiani edistämään, eivät esim. työmatkoja. Ilmenee niin, että en enää tänä vuonna jakanut esim. lomakuvia Facessa, kun jotenkin hävetti että olin lentänyt sinne. :D En varmaan enää montaa lentoa pysty tekemään, kun jo nyt poden huonoa omatuntoa. (En myöskään syö lihaa, mikä toinen suuri ympäristöntuhoaja.)

Vierailija
36/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama kuin lihan syönnin kanssa. En oo pystynyt lopettamaan kumpaakaan, mutta en enää hehkuta somessa lentämistäni/pihviäni.

Vierailija
37/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin Zalandot yms. ovat voimissaan, niin ei hävetä. 

Vierailija
38/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt 22 vuoden aikana 50 krt. Aluksi määrä hävetti mutta sitten tajusin, että hyvin monet lentää saman määrän parissa vuodessa... Mm. mun kaveri joka käy kanarialla 4 krt vuodessa. 

Vierailija
39/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lentänyt 22 vuoden aikana 50 krt. Aluksi määrä hävetti mutta sitten tajusin, että hyvin monet lentää saman määrän parissa vuodessa... Mm. mun kaveri joka käy kanarialla 4 krt vuodessa. 

Ja Helsinki-Kanaria -lentojen lisäksi lennot Oulun ja Helsingin välillä.

Vierailija
40/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt häpeä, mutta vähän huono omatunto kyllä. Toisaalta lennän n. kerran vuodessa, eli isosti en viitsi harmitella. 

He jotka lentävät jatkuvasti esim. työnsä vuoksi, voisivat yrittää enemmän sopia (tai oikeastaan heidän pomonsa) vaikka skype-palavereja. Tekniikka mahdollistaa hyvän yhteydenpidon ihan kotimaasta käsin, tätä pitäisi suosia ja lisätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä