Kun 11v poika ei keksi mitääääään tekemistä... Mitä teidän 11v pojat tekevät kotona, kun eivät katso telkkaria, tai pelaa?
Meillä pelaaminen ja telkkarin katselu on rajoitettua. Nyt aikaa vievä harrastus jäi kesätauolle ja pojalla ilmeisesti liikaa vapaa-aikaa, kun on alkanut ruikutus ettei ole mitään tekemistä, jos ei voi katsoa telkkaria. Ja sitähän nyt ei katsota koko ajan. Kaikki kaverit harrastavat eri lajia, joten heillä edelleen harkat jatkuvat läpi kesän, mutta meillä ei, joten kaveria ei ole joka päivä saatavilla. Toki itse teemme paljon asioita lapsen kanssa pyöräretkistä pidempiin matkoihin, ym.
Nyt sitten kotona ollessa vaan makaa lattialla ja marisee, ettei ole mitään tekemistä. Ei osaa aloittaa itsekseen yhtään mitään tekemistä.
Mitä teillä tuon ikäiset tekevät itsekseen kotona?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kakaroilla on liikaa ohjattua toimintaa, joten kun tätä ohjaamista ei ole, ei ole myöskään "mitään tekemistä". Miehen poika on 10, ja samanlainen. Ei ole mitään muuta elämässä kuin tv:n katsominen ja pelaaminen. Ohjattu liikuntaharrastus olisi, mutta äiti ei voi omalla lapsiajallaan käyttää, tai muuten toimittaa lasta harrastuksiin koska se "häiritsee äidin omaa elämää liikaa", joten tämäkin harrastus jäänee pois. Poika on myös ylipainoinen jo nyt, no miksipäs ei, kun mitään ei jaksa viitsi eikä halua tehdä, ja ruokaa vedetään silti kaksin käsin, ja herkut päälle äidin luona. Meillä kun sanoo pojalle että mene ulos, niin hän seisoo viisi minuuttia siellä, potkiskelee maata, ja tulee takaisin sisälle itkemään että on kylmä tai jalat väsyy, saako tulla sisälle pelaamaan. Ympärillä on kuitenkin iso piha, leikkimökki, mahdollisuus veistellä, leikkiä, ajaa pyörällä/rullalaudalla, potkulaudalla, heittää vaikka tikkaa, mutta ei, jos ei saa pelata tai katsoa tv:Tä niin on tylsää. Ainoa poikkeus on kun on kaveri hollilla. Sen kanssa voi tehdä kaikkea, yksin ei yhtään mitään.
Nyt on taas hieno ihminen joukossamme. Yleistystä ja äidin haukkumista. :D Mitäpä jos sä itse tekisit sen pojan kanssa jotain? Tutustuisitte.
Mielestäni ei ole erityisen hienoa että kykenen näkemään tosiasiat. Huomasitko kun kirjoitin MIEHEN poika. Ja pojan ÄITI. Minä en ole kumpikaan.
Rapaa mopoa. En edes halua tietää totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Rapaa mopoa. En edes halua tietää totuutta.
Joko olet ostanut tytölle/pojalle tehoputken ja isommat rattaat?
Vierailija kirjoitti:
Leipoo ja tekee ruokaa. Ilmeisesti tuleva kokki (tai homppelipoika). Netti on kyllä auki silloin, kun reseptiä tarvitaan. On parempi kokki kuin minä tai isänsä. Sopii oikein hyvin.
Boldattu kohta on oma mielipiteeni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipoo ja tekee ruokaa. Ilmeisesti tuleva kokki (tai homppelipoika). Netti on kyllä auki silloin, kun reseptiä tarvitaan. On parempi kokki kuin minä tai isänsä. Sopii oikein hyvin.
Mitä hittoa?
Kai se on tervettä katsella tyttöjen instakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa typerä. Hanki parempia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina tarviikaan olla tekemistä. Välillä on ihan hyvä olla vaan.
11 vuotias on kova rakentelemaan legoilla, että niillä se todennäköisesti touhuais. Tai sitten mennä mölisis pihalla.
Tarkenna olla vaan. Istua ja tuijottaa seinää?
Ohis
Lukeminen on nykyään väheksytty harrastus
Osansa kotitöistä.
Parhaiten omaa tai puolison lasta lähelle pääsee niin, että kahdestaan tehdään jotain, silloin on helppo keskustella, ihan siinä kotihommien lomassa.
Ton ikäisenä mä vielä leikin leluilla, piirtelin vihkoihin, luin kirjoja ja leikin kavereiden kanssa ulkona. Ei tullut mielenkään tuijottaa ruutua koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kakaroilla on liikaa ohjattua toimintaa, joten kun tätä ohjaamista ei ole, ei ole myöskään "mitään tekemistä". Miehen poika on 10, ja samanlainen. Ei ole mitään muuta elämässä kuin tv:n katsominen ja pelaaminen. Ohjattu liikuntaharrastus olisi, mutta äiti ei voi omalla lapsiajallaan käyttää, tai muuten toimittaa lasta harrastuksiin koska se "häiritsee äidin omaa elämää liikaa", joten tämäkin harrastus jäänee pois. Poika on myös ylipainoinen jo nyt, no miksipäs ei, kun mitään ei jaksa viitsi eikä halua tehdä, ja ruokaa vedetään silti kaksin käsin, ja herkut päälle äidin luona. Meillä kun sanoo pojalle että mene ulos, niin hän seisoo viisi minuuttia siellä, potkiskelee maata, ja tulee takaisin sisälle itkemään että on kylmä tai jalat väsyy, saako tulla sisälle pelaamaan. Ympärillä on kuitenkin iso piha, leikkimökki, mahdollisuus veistellä, leikkiä, ajaa pyörällä/rullalaudalla, potkulaudalla, heittää vaikka tikkaa, mutta ei, jos ei saa pelata tai katsoa tv:Tä niin on tylsää. Ainoa poikkeus on kun on kaveri hollilla. Sen kanssa voi tehdä kaikkea, yksin ei yhtään mitään.
Nyt on taas hieno ihminen joukossamme. Yleistystä ja äidin haukkumista. :D Mitäpä jos sä itse tekisit sen pojan kanssa jotain? Tutustuisitte.
Mielestäni ei ole erityisen hienoa että kykenen näkemään tosiasiat. Huomasitko kun kirjoitin MIEHEN poika. Ja pojan ÄITI. Minä en ole kumpikaan.
Sepä se. Sen huomaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyttä. En tee koskaan ruokaa.
T. Homppelipoika
Leikkivät pehmoleluilla, toki on kaveri siinä kun on kaksoset, mutta saattaa leikkiä yksinäänkin joskus. Monet kuulemma kasaa legoja vielä teininäkin.
Minä lapsena luin kirjoja. Sisarukset tykkäsi piirtää, olivatkin todella hyviä, varsinkin yksi, hän piirtää vielä aikuisenakin.