Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käy töissä toisessa kaupungissa, minua pelottaa yksin kotona iltaisin ja öisin.

Vierailija
04.05.2019 |

Ei tuosta 1veestäkään turvaa ole, emmekä voi miehen allergian takia hankkia esim. koiraa.
Pelot alkoivat viime syksynä kun muutimme ostamaamme ok-taloon, luhtitalossa ei pelottanut.
Talo pitää outoja ääniä ja ikkunasta näkyy pelkkä pimeä metsä', asumme kadun päädyssä ja makuuhuoneen ikkunasta avautuvan näkymän perusteella voisimme olla keskellä korpea

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakallakin käydessä ihan vainoharhainen olo, että joku kyttää sieltä metsästä! Onnistuin muuten lopettamaan tupakanpolton odotusaikana, mutta nämä yksinäiset illat stressaavat niin että aloitin taas..

a.p

Vierailija
2/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Oli pakko muuttaa pois. En saanut enää nukuttuakaan. Muutimme kerrostalon ylimpään kerrokseen.

Mies edelleen matkatöissä. On muutenkin helpompaa nyt, kun ei ole pihatöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan valoisaan aikaan tutustua siihen ympäröivään luontoon, kuten ympäristöön muutenkin. Tuntemattomuushan se usein juuri pelottaa. 

Vierailija
4/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se tupakointi niin ei tarvitse hengata pihalla peläten, kun on pakko vetää sauhuja.

Vierailija
5/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun yksin maalla, ja vähemmän se korpi ja metsä pelottaa kuin se jos kuulee auton äänen liian läheltä.

Vierailija
6/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama  täällä, tiesin toki että minulla on vilkas mielikuvitus mutten tajunnut mikä riesa siitä tulisi muutettuamme syrjäiseen ok-taloon. Kävimme katsomassa taloa kauniina syyspäivänä, järvi kimmelsi auringossa ja olimme  molemmat hurmaantuneita enkä osannut ajatella niitä edessä olevia pimeitä talvi/syysöitä yksin.. tai siis lasten kanssa, mutta tajusitte kyllä. Kun lapset on saatu nukkumaan minun on pakko pitää telkka auki vaikken sitä katsoisikaan, muttei liian kovalla ettei lapset herää. Katolle tippuva käpy tai seinään raapiva oksa muuttuu mielessäni Michael Myersiksi, pihakuusi  näyttää  Muumimöröltä.

Onneksi en polta, en nimittäin mielelläni astu ulko-ovesta hämärän tultua!  Enkä katso ikkunoista. Meillä siis yövuoroja tekevä mies, minä toistaiseksi kotiäitinä ja lapset 2, 5v ja 7v.  

Vierailija
7/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että ihmiset pelkäävät korvessa. Minä olen kotoisin metsän keskeltä oikeasti korvesta, eikä siellä koskaan ole yksin ollessa pelottanut, eikä pelota edelleenkään siellä "mökkeillessä" yksin. Mutta nuorena aikuisena kun muutin isompaan kylään niin kyllä vaan pelotti välillä iltaisin yksin kotona. Pidin monesti valoja kiinni jotta asuntoa luultaisiin tyhjäksi, lähinnä pelkäsin siis jotain stalkkereita ja murh aajia... Joitakin vuosia myöhemmin muutin Helsinkiin, ja täällä en mene yksin ulos illalla kuuden jälkeen. Ihmisiä minä pelkään, en metsää.

Vierailija
8/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Itse erosin ja asun nyt yksin omakotitalossa. En pelkää tippaakaan.

Vierailija
9/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun ollessani teini isä teki yövuoroja ja minulla oli kauhukijabuumi menossa , olin aina pissat housussa siellä keskellä korpea :D Enkä kovana teininä voinut myöntää kellekään että pelottaa. Isä siis avioeron jäljeen toteutti unelmansa ja muutti keskelle metsää. Ja teki yövuoroja 20 km päässä. Kiitti iskä.

Muistan, miten seisoin röökillä rappusilla tiukasti valon alla , valmiina heittämään röökin pois ja juoksemaan sisään jos jos kuulisin jotain. Ja pari kertaa juoksinkin jonkun hemmetin linnun tms takia kun luulin kokonaisen haamujengin käyvän kimppuun XD

Vierailija
10/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin niin kuvitella tuon tunteen. Minua pelotti yksin luhtitalossa, omk:ssa (lapsuudenkotini) ja kerrostalo on ainoa jossa ei pelota.

"Tunnen" kaikki naapurit ja alaovi menee lukkoon klo 21.

Vierailija
11/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään olla korvessa yksin, mutta se on yksilöllistä. Tosiaan kannattaa tutustua ympäristöön päiväsaikaan.

Vierailija
12/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää ajatuskin. Minulla on liian vilkas mielikuvitus. En varmaan uskaltaisi nukkua ollenkaan.

Vierailija
13/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, miten seisoin röökillä rappusilla tiukasti valon alla

Tämä on muuten huvittava ilmiö :D  Sama kuin kulkisi pimeässä metsässä osoittaen taskulampun valokiilalla omiin kasvoihin: mitään et näe ympäristöstä, mutta koko ympäristö näkee sinut :D

Vierailija
14/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa pihalle riittävästi liikkeestä aktivoituja valoja, jos joku siellä liikkuisikin luultavasti valo pelottaisi pois. Sekä luonnon eläimet että ihmiset jotka eivät ole oikeilla asioilla yleensä väistelevät valaistuja paikkoja. 

Vierailija
15/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa pihalle riittävästi liikkeestä aktivoituja valoja, jos joku siellä liikkuisikin luultavasti valo pelottaisi pois. Sekä luonnon eläimet että ihmiset jotka eivät ole oikeilla asioilla yleensä väistelevät valaistuja paikkoja. 

Liiketunnistimella olevat valot ovatkin kivoja, siinä alkaa joskus pelottaa kun huomaa keskellä yötä sellaisen palavan. Joskus ei kyllä mikään jalkaisin kulkeva ole mennyt, kun lumessakaan ei ole jälkiä :)

Vierailija
16/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten tulisi paskahalvaus, jos valo syttyisi eikä mitään näy.

Ei ap

Vierailija
17/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Vierailija
18/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asioita järjellä. Mikä on todennäköisyys, että sinne kukaan/mikään tulisi.

Niinpä.

Vierailija
19/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"We own the night."

Vierailija
20/27 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku olisi siellä korvessa väijymässä?

Kahelit hengaavat yleensä kapakoissa juopottelemassa.