Liian alhainen palkkatoive?
Olin tänään työhaastattelussa. En ollut valmistaunut kertomaan palkkatoivetta, ja nopeasti heitin 3200 euroa vaikka 3500 olis ollut paljon järkevämpi toive.
Jos saan työn, missähän kohtaa sitä uskaltaisi neuvotella lisää liksaa?
Kommentit (12)
Aikamoisen mokan teit. Ei se siitä hetkeen nouse.
Työnantajan mielestä tuo nykyinenkin toive saattaa olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi että on ihan linjassa eli ei ollut korkea ainakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että paremmilla neuvottelutaidoilla olisit voinut pyytää parisataa enemmän. Linjassa oleminen tarkoittaa, että sopivan alhainen työnantajan näkökulmasta katsottuna.
Koskahan sitä on viimeksi tienannut noin vähän... on siitä yli kymmenen vuotta. Tässä ollaan kuitenkin amistaustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että paremmilla neuvottelutaidoilla olisit voinut pyytää parisataa enemmän. Linjassa oleminen tarkoittaa, että sopivan alhainen työnantajan näkökulmasta katsottuna.
No näin mäkin sen näin ja siksi harmittaa.
Ap
Nauroimme tuolle toiveelle kun lähdit. Tulemme tarjoamaan 2600.
Et välttämättä saa tuota paikkaa koska osoittaa epäpätevyyttä jos ei tiedä ammatin palkkatasoa! Ammattilainen kyllä tietää työnsä arvon ja työantajankaan mielestä aina halvin ei ole paras.
Minä sain edellisessä työssäni 3500€/kk. Kun vaihdoin työpaikkaa, pyysin samaa. Esikarsinnan tehnyt konsultti sanoi, että kannattaa pyytää 4000€. Olin aivan äimänä ja sanoin, että tehdään sitten niin.
Sain paikan ja palkka oli koeajalla 3700€ ja nousi sitten 4000€:oon. Lisäksi saan urakkapalkkaa tuon peruspalkan päälle. Joskus käy tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä saa tuota paikkaa koska osoittaa epäpätevyyttä jos ei tiedä ammatin palkkatasoa! Ammattilainen kyllä tietää työnsä arvon ja työantajankaan mielestä aina halvin ei ole paras.
Sano se kunnalle sosiaali ja terveyspuolella kun puhutaan työn arvosta palkassa.
Varaudu siihen, että joudut useamman vuoden ahertamaan alhaisemmalla summalla.