Miten joku käy kaupassa 3-4 kertaa PÄIVÄSSÄ?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/helsinkilainen-perheenaiti-huomasi-t…
"Suurin osa rahankäytöstäni on ollut ruokakaupassa käyntiä. Olen tehnyt ihan järkeviä ruokaostoksia. Ei mitään herkkuja. Nyt kun asioita on kirjannut ylös, tajuan, että ruokakaupassa käynti kohdallani on suorastaan älytöntä."
"Saatan käydä kaupassa kolme, joskus jopa neljä kertaa päivässä. Tämä johtuu siitä, että en suunnittele montaa päivää eteenpäin, mitä ruokaa teen."
No en mä itsekään kyllä useammaksi päiväksi eteenpäin ruokalistaa suunnittele enkä ruokia ostele, mutta silti omasta mielestä suht usein on tullut käytyä ruokakaupan kautta kun olen käynyt siellä n.3-4 kertaa VIIKOSSA.
Miten joku käy kaupassa useamman kerran PÄIVÄSSÄ? Eihän siinä muuta kerkiä tekemäänkään kuin juoksemaan ruokaostosten perässä. 😲
Kommentit (25)
Ekalla kerralla perusostokset,
tokalla kerralla unohtunut maito,
kolmannella kerralla "se ja se" jonka huomaa puuttuvan vasta suunnitellessaan laittavansa ruokaa,
ehkä?
Vierailija kirjoitti:
kolmannella kerralla "se ja se" jonka huomaa puuttuvan vasta suunnitellessaan laittavansa ruokaa,
ehkä?
Joka päivä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
ehkä?
Tässä vaiheessa voisi harkita ostoslistan tekoa tai varata ajan neurologille.
Vierailija kirjoitti:
ehkä?
Ja jokaisella kerralla sitten mukaan myös niitä heräteostoksia, kerta rahansäästöstä tuossa alkuperäisartikkelissa oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ehkä?Tässä vaiheessa voisi harkita ostoslistan tekoa tai varata ajan neurologille.
Palstallahan oli hetki sitten pitkä keskustelu siitä kuinka jotkut nappaavat ohimennessään ostoksia toisten koreista, että ehkä se "unohtunut" maitokin on alunperin ollut siellä, mutta joku laiskimus on sen siitä itselleen napannut kun ei ole jaksanut kävellä toiselle puolelle kauppaa.
Onkohan tuossa kirjoitusvirhe ja tarkoitettu 3-4 krt viikossa? Mulla ei olisi edes aikaa juosta ruokakaupassa montaa kertaa päivässä. Jos kyseessä ei ole kirjoitusvirhe, niin huhhuh.
Minä pari vuotta sitten. Ranteessa murtuman jälkeen kipsi joten en saanut kantaa kuin yhdellä kädellä. Reppua en saanut selkään joten onneksi silloisen kodin alakerrassa oli Siwa josta hain ostokset. Jos halusin hedelmiä, maitoa, perunapussin ja muita ruokatarpeita niin ostokset oli haettava parissa erässä.
Nappinelli kirjoitti:
Minä pari vuotta sitten. Ranteessa murtuman jälkeen kipsi joten en saanut kantaa kuin yhdellä kädellä. Reppua en saanut selkään joten onneksi silloisen kodin alakerrassa oli Siwa josta hain ostokset. Jos halusin hedelmiä, maitoa, perunapussin ja muita ruokatarpeita niin ostokset oli haettava parissa erässä.
No tuon nyt ymmärtää, mutta että aikuinen terve perheenäiti.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin käyn joka päivä. Miksi mun pitäisi hävetä sitä?
Käytkö useamman kerran päivässä?
Mä en kanssa ymmärrä miten joku edes ehtii käydä 3-4 kertaa päivässä kaupassa. Ja vielä käy siellä kaupassa autolla :O Musta tuntuu että mä käyn ihan liian usein kaupassa, kun joskus on sellaisia vapaapäiviä että ehdin aamukävelyllä käydä ostamassa jotain suunnittelemattomia herkkuja aamupalaksi ja sitten illan käyn vielä "oikeasti" kaupassa.
Tässä suurperheen äiti. Käyn kaupassa tarvittaessa vaikka kolme kertaa. Kerralla en jaksa kaikkea kantaa. Autoa ei ole.
Kyllä toisten täytyy rakastaa sitä kaupassa käyntiä yli kaiken, kun jaksaa rampata siellä joka päivä useita kertoja.
Luulisi että olisi järkevämpääkin tekemistä?
Tänään kävin kaupassa 3 kertaa: työpäivän aikana hain lounassalaatin, työpäivän jälkeen viikonlopun + alkuviikon ruoat ja illalla lähikaupasta postin haun ohella ostin tuotteita, mitä ei aiemmassa kaupassa ollut ja nappasin mukaan iltaherkkuja.
Mutta: tämä ei ole joka päiväistä, ja tänään kertoi ennakoinnin puutteesta ja mieliteoista. Kai se sujuisi joka päiväkin?
Vierailija kirjoitti:
Tässä suurperheen äiti. Käyn kaupassa tarvittaessa vaikka kolme kertaa. Kerralla en jaksa kaikkea kantaa. Autoa ei ole.[/quote
Kannattaisiko sijoittaa tallaiseen "mamman apulaiseen"? naitahan on netissa vaikka kuinka paljon, uusimmat voi vetaa helposti rappusia yloskin.
/www.blair.com/p/74882.uts?productVariantId=1462599&src_code=209N&cid=pl…
Ihmettelen niitä, jotka käy kaupassa kerran viikossa. En mitenkään saa rahdattua yhdellä reissulla viikon eväitä himaan.
Asun kauppakeskuksen vieressä. Pari pv sitten kävin tosiaan 4 krt kaupassa, mutta kieltämättä se jo melkein nolotti.
Ekaks kävin hakemassa aamiaiselle tuoreita sämpylöitä ja taisi siinä jotain muutakin tulla ostettua samalla. Sitten pesin pyykkiä ja huomasin, että värinkeruuliinat ja tahranpoistoaine oli loppu. Ei muuta kuin ostamaan. Päivällä kävin kävelyllä ja ostin tullessani jäätelöä. Ennen illallista kävin ostamassa vielä normaalit ruokaostokset.
Mitä sitten vaikka kävisi 100 kertaa?