Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuavatko työttömistä öyhöttävät, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole riittävästi

Vierailija
03.05.2019 |

20 000 avointa työpaikkaa ja 400 000 työtöntä. Sitten jotkut huutelevat kuinka tuet pitäisi lopettaa, jotta ihmisille alkaisi työt maittamaan. Kukaan ei vielä ole tähän päivään mennessä antanut minulle järkevää vastausta, että miten avoimet työpaikat riittäisivät ihmisille jos tuet lakkautettaisiin. Sen sijaan kuulee vain mutu-öyhöilyä laiskoista työttömistä ja "mun verorahoista".
Osaako joku tässä nyt viimein antaa vastauksen tuohon kysymykseen?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämän tajunnut, ja olenkin vapaaehtoisesti työtön. Kaltaisiani tarvitaan!

Vierailija
22/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet ap tempaissut tuon luvun 20.000 avointa työpaikkaa? Ei avointen työpaikkojen määrää voi tietää mistään, koska useimmista niistä ei ilmoiteta mistään ja jos ilmoitetaan, niin eri väyliä siihen ilmoitteluun on loputon määrä.

Toinenkin iso päättelyvirhe sinulla on. Nimittäin oletat, että kun kaikki tällä hetkellä avoimet työpaikat on täytetty, niin uusia työpaikkoja ei sitten enää myöhemmin tulisi avoimiksi.

Näille uhriutuville työttömille avoimet työpaikat on yhtä kuin mol.fi. Jos jotain ei ole mol.fi:ssä niin sitä ei voi hakea. Tämä mol.fi-keskeisyys on myös suurimpia syitä sille, miksi he ovat työttöminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset joutuvat kehittämään osaamistaan ja uraansa läpi elämän ja ottamaan itsekin vastuun työkelpoisuudestaan, työllistettävyydestään ja elinkeinostaan.

Huoh. Kun kysymys ei ole vastuun ottamisesta, vaan esim. minulla ei ole aavistustakaan, mitä ihmettä tässä pitäisi vielä osata, jotta työllistyisi.

Opiskelen kyllä koko ajan lisää, mutta kai sitten jotain ihan väärää, kun ei siitä tunnu olevan apua.

Mutta joo, ollaan sitten luusereita.

Vierailija
24/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki avoimet työpaikat täytetään, jää 400 000 - 20 000 = 380 000 työtöntä jäljelle. Mitä he tekevät?

Laiskottelee ja lokkeilee kun pitäisi risuja kerätä.

Vierailija
25/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun Pekka tietää, että naapurin Kale, Jorkka ja Rane eivät voi kaikki mennä vapautuneeseen raudottajan postiin kaikki, niin heistä ei kukaan mene siihen - koska eihän he kaikki mahdu yhteen työpaikkaan.

Suomaalainen työtön ON nero.

Olen aina tiennyt sen - näkeehän sen kun joskus ruokatunnilla Alkossa käydessään katselee kaupungilla ympärilleen...

Vierailija
26/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäydyn uskomasta siihen, että suurin ongelma olisi se, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti olisi. Sensijaan pidän isompana ongelmana sitä, ettei ole juurikaan heitä jotka olisivat halukkaita ja valmiita maksamaan tarjolla olevasta työstä asianmukaisen ja riittävän suuren palkan. 

Vierailija
27/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi tänne sitten tuodaan kaukaa m a tu ja lievittämään työvoimapulaa? Miks kaikkialla sanotaan ettei avoimiin työpaikkoihin ole hakijoita kun työttömiä ei kiinnosta?

Onko työtön kuin altaee kiistäessään totuuden?

Niin, markkinataloudessa palkat joustaa YLÖSPÄIN työvoimapulassa, ja mitään tällaista ei ole nähty, mitään työvoimapulaa ei siis ole, on vain pulaa sellaisen palkan maksajista, jolla palkalla elää, kasvattaa lapset, hankkii asunnon ja auton, jne.

Toisin sanoen meille valehdellaan ja sillä valheella oikeutetaan ulkomaisen halpatyövoiman tuottaminen maahamme laskemaan ennestään huonoja palkkoja.

Kyllä palkalla pitää elää ilman, että yhteiskunta maksaa palkasta osan tukiaisina ja työnantaja vetää välistä.

PS Uudenkaupungin autotehtaalla on ongelma ulkolaisten kanssa, tekevät tasan sen puoli vuotta, että saavat ansiosidonnaisen, sitten lopettavat työnteon ja jäävät eläteiksi perheineen sosiaalituelle ja ansiosidonnaiselle.

Vierailija
28/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaajalle syntyy aina työpaikka.

Vierailija
29/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain harva pärjää ns. taidealalla, jolle vuosittain koulutetaan ihan mielettömät määrät ihmisiä, täysin liikaa.

Media-assistentti on kai yksi yleisimmistä tutkinnoista.

Hienoja ja lahjakkaita ihmisiä pistetään "kortistoon" roppakaupalla.

Ei ole työpaikkoja media-assistenteille eikä muillekaan taidealojen ihmisille.

Kaikista ei ole yksityisyrittäjäksi, joten sitä korttia on ainakin minulle turha kääntää.

Taidealan ja muut vastaavat tyhjänpäiväiset alan koulutukset "keksittiin" 90-luvulla Tavja Halosen tyhjänpäiväisinä "presidentti"-vuosina.

Velkarahaa paloi miljardeja - kaffen, viinereiden ja ulkomaan tutustumismatkojen lisäksi - uusiin taidekoululaitoksiin.

Ja Tavjaa nauvatti.

Nyt mm. siitä pazkasta maksetaan kalliisti. Paitsi Tavja.

Näissä riittää korjaamista vielä lapsen lapsen lapsillekin kuulkaa.

Vierailija
30/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkään alan koulutusta (olen ylioppilas). Olin lasten kanssa monta vuotta kotona. Sinä aikana entinen työpaikkani hakeutui konkurssiin. Myös mies jäi työttömäksi. Molemmat saatiin silti töitä heti, kun haluttiin. Mun bruttopalkka on n. 2000 €/kk. Monelle se on varmaan liian vähän. Ei tämä ole ala, josta ”unelmoin”, mutta ainakin on töitä. Toki asun isossa kaupungissa. Maaseudulla on varmasti vaikeampaa.

Vierailija
31/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi tänne sitten tuodaan kaukaa m a tu ja lievittämään työvoimapulaa? Miks kaikkialla sanotaan ettei avoimiin työpaikkoihin ole hakijoita kun työttömiä ei kiinnosta?

Onko työtön kuin altaee kiistäessään totuuden?

Niin, markkinataloudessa palkat joustaa YLÖSPÄIN työvoimapulassa, ja mitään tällaista ei ole nähty, mitään työvoimapulaa ei siis ole, on vain pulaa sellaisen palkan maksajista, jolla palkalla elää, kasvattaa lapset, hankkii asunnon ja auton, jne.

Toisin sanoen meille valehdellaan ja sillä valheella oikeutetaan ulkomaisen halpatyövoiman tuottaminen maahamme laskemaan ennestään huonoja palkkoja.

Kyllä palkalla pitää elää ilman, että yhteiskunta maksaa palkasta osan tukiaisina ja työnantaja vetää välistä.

PS Uudenkaupungin autotehtaalla on ongelma ulkolaisten kanssa, tekevät tasan sen puoli vuotta, että saavat ansiosidonnaisen, sitten lopettavat työnteon ja jäävät eläteiksi perheineen sosiaalituelle ja ansiosidonnaiselle.

Suomen kansan sosialistisessa tasa-arvoyhteiskunnassa onkin sosialistinen talous - ei markkinatalous, niin kuin länsimaissa.

Tiedoksi.

Vierailija
32/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki avoimet työpaikat täytetään, jää 400 000 - 20 000 = 380 000 työtöntä jäljelle. Mitä he tekevät?

jos tulee punamulta hallitus höystettynä vihreillä ja ehkä kahdella muulla niin Juhis laittaa haisemaan ja hommaa loput työpaikoista, eriasia haluaako työministeriksi vai valtiovarainministeriksi, miksei se käy insinööriltäkin vallan höystettynä diblomilla. 

Vierailija
33/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nää vaan tykkää öyhöttää ja lisäksi ne on nielleet tän EK:n propagandan koukkuineen päivineen. Öyhöistä on ihan jees että kaikki tekee duunia, vaikka vain harva sais siitä palkkaa. Orjayhteiskunnasta haaveilevat. Siinä voip vaan tulla nenu kipiäksi porvarilla.

Meillä on liian kiire siellä duunissa että ehtisimme öyhöttää teistä. Kukahan tämänkin ketjun teki? Joku vi-tun pummi. Tai toinen pikkupas-ka komppaa.

Pitäkää se turpa kiinni ja vetäkää kaljaa, pelatkaa pleikkaa, lukekaa kirjoja... mitä nyt teettekään että saatte sisältöä elämäänne ja ajan kulumaan.

Nenu kipiäks... älä peelo naurata. saat vain oman nenäsi kipeäksi kun kompuroit aineissa ja lyöt naamasi katukivetykseen. Toki sekin on lahtarin syy.

Vierailija
34/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kieltäydyn uskomasta siihen, että suurin ongelma olisi se, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti olisi. Sensijaan pidän isompana ongelmana sitä, ettei ole juurikaan heitä jotka olisivat halukkaita ja valmiita maksamaan tarjolla olevasta työstä asianmukaisen ja riittävän suuren palkan. 

Näin. Olen opiskelijana paikassa, jossa työtä riittäisi vähintään kahdelle nykyisten lisäksi. Minunkin pitäisi olla ylimääräinen, mutta hiki hatussa teen töitä kuin työntekijä.

Olen vastuuntuntoinen ja ahkera, mutta suoraan sanottuna, en halua tuonne töihin. Olen alkanut miettiä, että jos työelämä tarjoaa vain sitä että teet jatkuvasti jotain extraa ja hyvä kun vessaan ehdit koko päivänä, niin kiitos ei. Ilman kahvia pystyn olemaan, mutta jos työssä ei saa edes taukoa pidettyä niin onhan se hullua.

Vierailija
35/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asianmukainen ja riittävän suuri... mikähän se mahtaa olla?

6k kuussa baristalle?

Vierailija
36/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on joko työkyvyltään alentunutta ja/tai ammattitaidotonta väkeä, jolla ei ole mitään sellaista erikoisosaamista, josta kukaan haluaisi maksaa mitään. Ahkeruutta ja motivaatiota voisi olla vaikka kuinka, mutta kyvyt puuttuvat.

Lisäksi iso osa työttömyydestä on luonteeltaan kausityöttömyyttä tai esim. kitkatyöttömyyttä.

Fakta on se, että ego puhuu hauissa, ei osaaminen. Jos hakuihin pääsisi ennakkotehtävien perusteella, parhaat tulisi helpommin valituksi. Kaikki omat amk opinnot alta rimankin suorittaneet kundit ovat töissä manageri tasoisilla paikoilla, vaikka olin ryhmätöidemme aivot. Olen hankkinut työkokemusta väärältä palvelualalta ja lukenut itseni vielä maisteriksi. Olen nainen ja ollut työtön niin kauan, että minua voi kutsua pitkäaikaistyöttömäksi. Tekstisi on todella loukkaava. Moni työ ei ole rakettitiedettä. Monella se sáátanan asiantuntijuus on parista hassusta opintopisteestä kiinni, joita en edes kehtaa hehkuttaa, koska ei parin hassun kurssin käynti sellaista tee. Egopullistelijat muuttavat vaikka páskan kullaksi hakemuksessaan. 

Vierailija
37/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nää vaan tykkää öyhöttää ja lisäksi ne on nielleet tän EK:n propagandan koukkuineen päivineen. Öyhöistä on ihan jees että kaikki tekee duunia, vaikka vain harva sais siitä palkkaa. Orjayhteiskunnasta haaveilevat. Siinä voip vaan tulla nenu kipiäksi porvarilla.

Meillä on liian kiire siellä duunissa että ehtisimme öyhöttää teistä. Kukahan tämänkin ketjun teki? Joku vi-tun pummi. Tai toinen pikkupas-ka komppaa.

Pitäkää se turpa kiinni ja vetäkää kaljaa, pelatkaa pleikkaa, lukekaa kirjoja... mitä nyt teettekään että saatte sisältöä elämäänne ja ajan kulumaan.

Nenu kipiäks... älä peelo naurata. saat vain oman nenäsi kipeäksi kun kompuroit aineissa ja lyöt naamasi katukivetykseen. Toki sekin on lahtarin syy.

hiljaa siellä lah tari! Montako komma ria olet haaveissasi lahdannut? 

Vierailija
38/84 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kesiluokasta on tyh.mää ja lyhytnäköistä, lilluvat siellä omassa pikkuporvari-kuplassaan ja tuomitsevat kaikki työttömät...Kunnes koittaa se päivä kun automaatio vie heiltä itseltä työpaikan

Vierailija
39/84 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on täysin oikeassa

Vierailija
40/84 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on saanut työttömyyden USAssa jo 3,6%. Trumpista taitaa tulla Yhdysvaltojen paras presidentti aikoihin, talous jyllää, eikä maa ole ollut sodassa vuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi