MBTI ja pariutuminen
Onko kukaan deittaillessaan kiinnittänyt huomiota tähän?
Itse olen ENFP. Olen pistänyt merkille, että minusta kiinnostuvat yleensä saman tyypin ihmisiet. Eksissäni on ainakin kolme samaa tyyppiä olevaa, joskin nyt tapailen ESFP:tä. Itse koen ekstrovertit välillä jotenkin raskaiksi, etenkin, jos he eivät ole kovin intuitiivista sortimenttia. Itse kiinnostun lähes poikkeuksetta INTP- ja INTJ-tyypeistä, mutta he taas pitävät minua sietämättömänä. Harmillista.
Ei nyt paneuduta tämän testin paikkansapitävyyteen, olen kyllä tietoinen sen saamasta kritiikistä.
Kommentit (26)
INFP 4w5 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MBTI on paljon hyödyllisempi työkalu itsetuntemuksessa kuin Big Five, jota akateemisissa piireissä arvostetaan yleensä enemmän.
Tämä. Opiskelin sivuaineena psykologiaa ja innostuin kun erään kurssin alussa professori kertoi, että päästään tekemään tieteellinen persoonallisuustesti, jonka hän arvioi. Mikä antikliimaksi kun selvisi, että se on tämä Big Five ja tulokseni olisin itsekin pystynyt lukemaan wikipediasta :D
Se 16personalities.com testi on kyllä aika huono.
Eikö täällä kukaan ole pariutunut ENFP:n kanssa?
Paitsi minun miesystäväni, jonka mielipidettä on tässä vaiheessa turha kysyä, koska olemme umpirakastuneita ja täydellisiä.
Ap.