Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MBTI ja pariutuminen

Vierailija
03.05.2019 |

Onko kukaan deittaillessaan kiinnittänyt huomiota tähän?

Itse olen ENFP. Olen pistänyt merkille, että minusta kiinnostuvat yleensä saman tyypin ihmisiet. Eksissäni on ainakin kolme samaa tyyppiä olevaa, joskin nyt tapailen ESFP:tä. Itse koen ekstrovertit välillä jotenkin raskaiksi, etenkin, jos he eivät ole kovin intuitiivista sortimenttia. Itse kiinnostun lähes poikkeuksetta INTP- ja INTJ-tyypeistä, mutta he taas pitävät minua sietämättömänä. Harmillista.

Ei nyt paneuduta tämän testin paikkansapitävyyteen, olen kyllä tietoinen sen saamasta kritiikistä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Vierailija
2/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen INTJ ja pidän eniten INFJ tyypistä, ja olen ollut sellaisen kanssa naimisissa aika kauan.

Olen aika tarkka siitä kenen kanssa olen/keneen tunnen vetoa ja INFJ tietynlainen outous viehättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen.

INTJ:ssa ja INTP:ssa ottaa pattiin juuri se, kun ne ovat tyyppeinä niin valikoivia ja hitaasti lämpeneviä. Valinta ei ole toistaiseksi kohdistunut minuun. :D

ap

Vierailija
4/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP ja vuosia! yhdessä ISTJ:n kanssa.

Minua on usein kiehtonut ENTJ tyyppiset, mutta se ei ole koskaan pidemmän päälle toiminut.

Vierailija
5/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTP miäs. EXTJ naiset rakastavat minua.

Vierailija
6/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tapaat ihmisen, joka ei ole testiä tehnyt?

Vierailija
7/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tapaat ihmisen, joka ei ole testiä tehnyt?

Olen vuosien mittaan harjaantunut tässä aika hyväksi, etenkin koska näköjään vedän aika yksitoikkoisesti omaa tyyppiäni ja traagisesti näitä kahta muuta puoleeni. Mutta ei sillä minulle merkitystä ole, jos satun ihastumaan. Mielenkiinnosta saatan testauttaa.

Vierailija
8/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen haksahtanut ISTP-tyyppeihin. Ikinä en enää sitä virhettä toista.

Vierailija
9/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESTJ-mies täällä vailla naispuoleista ystävää.

Vierailija
10/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha miettiä mitään luonnejuttuja kun minusta kiinnostuu vain sen näköiset naiset että ei halua edes ottaa heidän luonteestaan selvää..

Vierailija
11/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen haksahtanut ISTP-tyyppeihin. Ikinä en enää sitä virhettä toista.

Mikäs vika ISTP-tyypeissä on?

Vierailija
12/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, jonka kanssa on oltu yhdessä 9 vuotta, on ISTJ, kun itse taas viimeisimmän testin mukaan olen INTP-A (joskus aiemmin tullut myös INFP; en siis kovin suuresti luota näihin luokitteluihin). 

Vierailija
13/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika ISTP-tyypeissä on?

Sietämättömiä pilkunnussuttajia ja törkeyksien latojia.

Vierailija
14/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on usein kiehtonut ENTJ tyyppiset, mutta se ei ole koskaan pidemmän päälle toiminut.

INFP:llä ja ISTJ:llä on MBTI-teorian pohjalta yleensä aika hyvä yhteensopivuus, koska molemmat ovat introvertteja ja jakavat samat kognitiiviset funktiot, mutta vain eri järjestyksessä:

INFP: Fi-Ne-Si-Te

ISTJ: Si-Te-Fi-Ne

Fi = introvertti tunne

Ne = ekstrovertti intuitio

Si = introvertti aistiminen

Te = ekstrovertti ajattelu

INFP, ENFP, ISTJ ja ESTJ muodostavat ns. delta-quadran. Quadrat on yksi tapaa jakaa 16 tyyppiä neljään alaryhmään. Yleisin tapa jaotella ne on, että xNTx, xNFx, xSxP ja xSxJ muodostavat neljää alaryhmää.

Vierailija
15/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on ekstrovertti, intuitiivinen, tunteva ja spontaani.... Tai saattaa olla myös jotain ihan muuta.

Vierailija
16/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mbti testillä ei ole mitään teoreettista pohjaa. Lukekaa nyt hyvät ihmiset sitä koskeva kritiikki. Vai uskotteko te horoskooppeihinkin?

7. huoneen Aurinko ja 8. huoneen Kuu ravussa + nouseva jousimies kuvaa mua kyllä paljon paremmin kuin MBTI-luokitukseni. ;) 

Vierailija
17/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP 4w5 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFP:llä ja ISTJ:llä on MBTI-teorian pohjalta yleensä aika hyvä yhteensopivuus, koska molemmat ovat introvertteja ja jakavat samat kognitiiviset funktiot, mutta vain eri järjestyksessä:

INFP: Fi-Ne-Si-Te

ISTJ: Si-Te-Fi-Ne

Fi = introvertti tunne

Ne = ekstrovertti intuitio

Si = introvertti aistiminen

Te = ekstrovertti ajattelu

INFP, ENFP, ISTJ ja ESTJ muodostavat ns. delta-quadran. Quadrat on yksi tapaa jakaa 16 tyyppiä neljään alaryhmään. Yleisin tapa jaotella ne on, että xNTx, xNFx, xSxP ja xSxJ muodostavat neljää alaryhmää.

Kiitos hyvin perehtyneestä vastauksesta :)

Vierailija
18/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mbti testillä ei ole mitään teoreettista pohjaa. Lukekaa nyt hyvät ihmiset sitä koskeva kritiikki. Vai uskotteko te horoskooppeihinkin?

Höpö höpö. MBTI:llä on paljonkin teoreettista pohjaa, ja on tehty jopa neurobiologista tutkimusta, jossa on todettu, että eri MBTI-tyyppien aivoissa syttyvät eri alueet, kun ne suorittavat täsmälleen samaa tehtävää. Esim. ESTP:llä ja INFP:llä syttyy täysin vastakkaiset alueet aivoissa, ero on dramaattinen.

MBTI-testeissä tulee paljon vääriä tuloksia, koska ihmiset arvioivat niihin vastatessa itse itseään, mutta hyvillä testeillä on muistaakseni n. 75 prosentin luotettavuus tyypin määrittämisessä, jos testin tekijä vastaa totuudenmukaisesti.

MBTI on paljon hyödyllisempi työkalu itsetuntemuksessa kuin Big Five, jota akateemisissa piireissä arvostetaan yleensä enemmän. 

Vierailija
19/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
20/26 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTJ ja mun mies on ENTJ. Ollaan lähes täysin toistemme vastakohdat, mutta yhdessä on porskittu 40 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi