Oletko kauniimpi kuin äitisi nuorena?
Kommentit (38)
Äitini on tumma ja omaa klassisen kauniit kasvojen piirteet. Pienen nenän, suuret silmät ja muhkeat huulet.
Itse olen vaalea, pyöreänaamainen, perunanenäinen ja ohuthuulinen. Vartaloltakin aika rotevaa tekoa enkä pitkäsäärinen ja siro kuten äitini. Isäni on ihan komea, mutta perin miehekkäitä piirteitä ja savolaisia ominaisuuksia isän suvusta.
Joo, mutta on äitikin kyllä nuorena ol lut tosi viehättävän näköinen ja on yhäkin. Itse olen kuitenkin klassisemmin kaunis ja sitä myös saan kuulla, mikä on tietenkin kiva juttu. :)
Äitini oli kyllä kauniimpi nuorena, mutta ikääntyi aika rumasti. Minäkin olen ikääntynyt rumasti, mutta kontrasti ei ole yhtä jyrkkä, koska olin nuorempanakin melkoisen kolho.
Vaikea sanoa. Äitini oli todella kaunis nuorena ja on edelleen kaunis 60-vuotiaana. Hän on varmasti ollut aina luokan kaunein jne.
Olemme piirteiltämme melko samannäköisiä, mutta äidillä on tumma aaltoileva tukka, minulla vaaleampi, äidillä rukeat silmät,minulla "vihreänruskeat"/hazel jne...
Kyllä sanoisin, että äitini oli nuorena luonnonkauniimpi kuin minä. Itse taas nään jonkinverran vaivaa ja saan sillä vähän kirittyä. Vaikea kysymys kyllä, en minäkään ruma ole. Vastaan: äiti kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen kauniimpi kuin äitini oli. Minulla on kaksi tytärtä, joista toinen on kauniimpi kuin minä ja toinen ei.
Tuosta tuli mieleen, meillä on todella kaunis esikoistytär. Toinen raskauteni kesti n. kuukauden pidempään kuin ensimmäinen ja nuorempi oli syntyessään loogisestikin ruttunaamaisempi ja runnotumpi kuin vanhempi. Oikein kavahdin, että voi kurja, varmasti ikävää olla "se ruma sisko". No onneksi se ei ihan niin mennytkään, molemmat ovat keskivertoa nätimpiä lapsia.
- ohis
Äiti on ollut kuvien perusteella todella kaunis nuorena. Itse en koe olevani kaunis, mutta en nyt sentään hirmuisen epämiellyttävänkään näköinen. En vain vastaa yleisiä kauneusihanteita, oikeastaan olen aika monelta piirteeltäni kauneusihanteiden vastainen. Tosin isä väittää, että näytän kuulemma todella paljon äidiltä nuorempana, mutta en itse kyllä ole ihan samaa mieltä hänen kanssaan, vaikka toki meillä äidin kanssa joitain samoja piirteitä onkin.
En todellakaan. Äitini oli tosi kaunis: siro, pitkä, korkeat poskipäät ja suuret, ystävälliset silmät. Minä olen tullut isäni sukuun: lyhyt, ”suolla tarpomiseen sopiva” rakenne ja tuima katse. Korkeat poskipäät on kyllä, mutta sirouden puuttuessa ne eivät juuri pääse oikeuksiinsa. Muistutan isäni äitiä nuorena. Hän ei ollut ulkoisesti erityisen kaunis, muuten kyllä aivan ihana ihminen.
En, olen selvästi huonomman näköinen kuin kumpikaan vahemmistani.
En, äiti on paljon kauniimpi. On edelleen 60-vuotiaana kaunis.
Itselläni on paljon isompi nenä ja epäsymmetriset kasvonpiirteet. Paljon samaa näköä meissä kuitenkin on. Otan kohteliaisuutena aina jos joku sanoo meitä samannäköisiksi. Äitini on kyllä muutenkin ihana ihminen.
Mielestäni äiti oli kauniimpi. Olemme samankokoisia ja -mallisia, mutta äidille sopi niin hyvin se 70-luvun lopun tyyli, hän näyttää kuvissa pieneltä ja sutjakalta, pehmeältä ja viehättävältä.
Moni pitää äitiään kauniimpana, mutta tässä on myös hyvä muistaa se, että ennen kamerat olivat huonompia ja näin ollen n antoivat huomattavasti enemmän anteeksi kaiken maailman virheitä ja epätasaisuuksia kuin mitä nykyajan kamerat. Joten varsinkaan 2010-luvulla otetut kuvat eivät oikein ole vertailukelpoisia vanhempiin kuviin. Lisäksi ennen kuvia otettiin yleisesti harvemmin kuin nykyään esim. juhlatilaisuuksissa, jolloin tottakai tulee jälkeenpäin kuva paremman näköisestä henkilöstä kun katsotaan laittautunutta ihmistä eikä kuvaa arkipäivän tilanteessa.
Olen.
Perin äitini värit mutta isän piirteet.
Oma tyttäreni ei myöskään näytä minulta vaan puolestaan omalta isältään.
Poikani sen sijaan on näköiseni. Kauniiksi usein kehuttu. Eräs kutsui häntä liian kauniiksi ollakseen poika. Se ei ehkä ollut kehu?😂
En. Äitini on vieläkin kaunis yli 80-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
En. Äitini tuli 1960-luvulla kolmanneksi valtakunnallisissa missikisoissa. Hän oli nuorena ja vielä viisikymppisenäkin todella uskomattoman kaunis. Itse olen päinvastoin aika ruma jopa: lyhyt, rotevaluinen siron sijaan, ohut kellertävä tukka, munan muotoinen muodoton taikinanaama. Valitettavasti äitini kasvaessani ÄÄNEEN kuulteni päivitteli sitä miten olenkin niin vaatimattoman näköinen ja miten oli huolissaan saanko koskaan miestä. Ei tehnyt hyvää itsetunnolle.
No ei tee kyllä. Sukujuhlissa tädin mies pienessä kännissä kommentoi minua ohi kävellessäni: ”Naama on kuin petolinnun peräpuoli.” Myöhemmin puolusteli, että oli muka huumoria.
En. Todella kaunis äitini otti miehekseen perunanenäisen lyhyen miehen.
Itse yritin korjata virheen parhaani mukaan ja seuraavalla sukupolvella on jälleen toivoa.