Onko sinulla erikseen lenkkeilyvaatteet, jotka puet yllesi kun lähdet liikkumaan ulos?
Tällainen hassu kysymys tuli minulla äsken mieleen kun palasin kävelylenkiltäni. Minulla on aina ihan tavalliset vaatteet ylläni kun lähden kävelylenkille eli ihan ne samat, joita pidän muutenkin samoin kuin jalkineet. Melkeinpä kaikilla muilla lenkkeilijöillä on jotkut verrytteluhousut tai vastaavat ja joku pusakka jne. Pääasiahan on se, että lenkki tulee tehtyä. Kävelyvauhtini on nopea, mutta en koskaan hikoile, joten siksikään vaatteita ei tarvitse vaihtaa.
Kommentit (22)
Tietenkin on, sillä jos lähden lenkille, minulle tulee hiki. Lisäksi on miellyttävämpää liikkua ulkoiluun / urheiluun tarkoitetuissa vaatteissa.
Myös minä ulkoilen normivaatteissa, koska kävelen melkein joka paikkaan. Normivaatteeni ovat siis mukavat, ja sopivat lenkkeilyyn.
"Kävelyvauhtini on nopea, mutta en koskaan hikoile, joten siksikään vaatteita ei tarvitse vaihtaa."
Heh, niinhän sä luulet..Yök :D
Tottakai on liikkumiseen ja ulkoiluun tarkoitetut vaatteet. En lähde lenkille farkut jalassa ja nahkatakki päällä.
Tottakai. Eri vaatteet eri tarkoituksiin. Myös nukkumiseen mulla on eri vaatteet.
Juu lenkille on ihan omat vaatteet.
No kävellä voin kyllä myös ”normaaleissa” vaatteissa, mutta lenkillä (joka tarkottaa mulle hölkkäämistä) on tietysti urheilukamat päällä.
Vierailija kirjoitti:
"Kävelyvauhtini on nopea, mutta en koskaan hikoile, joten siksikään vaatteita ei tarvitse vaihtaa."
En hikoile. En edes saunassa (tosin en koskaan käy saunassa juuri sen takia että siellä tulee kamala olo). Käyn lenkillä 3-4 kertaa päivässä (lyhyitä matkoja), joten vaatteiden vaihtaminen olisi turhanpäivänen rumba siinä välissä.
Kyllä minulla on lenkkivaatteet. Olisi aika outoa lähteä lenkille mekko päällä ja korkokengät jalassa (työvaatteet) tai pyjamahousuissa (kotovaatteet).
Tottakai eri vaatteet. Liikkuminen on mukavampaa eikä haittaa jos tulee hiki.
Ennen olin lihavampi, ja minusta lenkkeily tuntui jotenkin nololta... Silloin kävelin normivaatteissa ja mulla oli aina vastaus valmiina että minne olen muka menossa jos joku tuttu tulee vastaan. Nykyään en oikein ymmärrä mitä silloin päässä liikkui kun noin ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki hikoile, se on todella yksilöllistä eikä liity siihen, missä fyysisessä kunnossa on. Mä voisin vähän luovuttaa omaa hikoilutaipumustani näille hikoilemattomille.
-2
Just ostin uudet lenkkikamat kun vanhat alkoi hajota. On mukavampi liikkua joustavissa vaatteissa.
Mulla muuten hikoilutaipumus lisääntyi lastensaannin jälkeen. Liittyy varmasti jotenkin imetykseen.
Vierailija kirjoitti:
Just ostin uudet lenkkikamat kun vanhat alkoi hajota. On mukavampi liikkua joustavissa vaatteissa.
Etkö normiarjessa käytä joustavia vaatteita?
Itsekään en juuri hikoile. Mutta sen kerran jälkeen kun kokeilin oikeita lenkkeilyyn tarkoitettuja varusteita, en ole enää normivaatteita lenkillä käyttänyt. Varsinkin hyvät lenkkarit on tärkeät. Kulkee ihan erilailla.
Kerroit, että kävelyvauhtisi on nopea. Eli missä ajassa kävelet 1 km:n?
Kyllä itselläni on erikseen lenkkeilyvaatteet ja etenkin juoksu/kävelytossut. En voisi kävellä pitempiä matkoja tavallisissa kengissä, ilman, että jalat tulevat kipeiksi.
Esim.tänään aion kävellä tai hölkkäillä töistä kotiin. Ihan sen mukaan, miten kylmä on ja jos on kylmä, hölkkäilen sitten vähän reippaammin. Tänään on satanut lunta, enkä halua kastella työvaatteitani. Työmatkan pituus on 6 km. Tosin jos työmatka olisi lyhyempi, vaikka alle 3 km, luultavasti kävelisin ihan normivaatteissa, mutta juoksu/kävelytossuissa.
Tykkään itse ainakin liikkua vähän rennoimmissa vaatteissa ja säästää työvaatteet työkäyttöä varten. Jos käyttäisin esim.työfarkkuja, niin vaikken hikoilisikaan, niin niihin tarttuu ulkoa hajua, ja saisin olla pesemässä farkkuja koko ajan. Urheiluvaatteet on helpompi pestä.
Nopeatempoiselle lenkille laitan joustavat housut, urheilupaidan, pusakan ja lenkkarit. Jos menen hidasta tahtia, vaikka olisi sama reitti, laitan tavalliset, esim. farkut, puuvillatrikoopaidan ja siistin neuletakin, mutta lenkkarit silti. Jonkun 1-2 kilometrin hitaan kauppamatkan voin kävellä muillakin kengillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö normiarjessa käytä joustavia vaatteita?
Juoksutrikoot ovat joustavemmat kuin farkut tai jakkupuku.
Riippuu. Jos tarkoitus on vain kävellä tietä pitkin, voin lähteä niissä vaatteissa jotka sattuvat olemaan päällä. Metsään tai rivakampaan menoon eri vaatteet.
On mulla ulkoiluvaatteet. Käytän niitä ulkoillessa ja esim. tallilla.