Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla erikseen lenkkeilyvaatteet, jotka puet yllesi kun lähdet liikkumaan ulos?

Vierailija
03.05.2019 |

Tällainen hassu kysymys tuli minulla äsken mieleen kun palasin kävelylenkiltäni. Minulla on aina ihan tavalliset vaatteet ylläni kun lähden kävelylenkille eli ihan ne samat, joita pidän muutenkin samoin kuin jalkineet. Melkeinpä kaikilla muilla lenkkeilijöillä on jotkut verrytteluhousut tai vastaavat ja joku pusakka jne. Pääasiahan on se, että lenkki tulee tehtyä. Kävelyvauhtini on nopea, mutta en koskaan hikoile, joten siksikään vaatteita ei tarvitse vaihtaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis, mutta puhtaat vaihdan kun menen muualle.  Lahkeet kurassa ym.

Vierailija
22/22 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että kävelyvauhtisi on nopea. Eli missä ajassa kävelet 1 km:n?

Kyllä itselläni on erikseen lenkkeilyvaatteet ja etenkin juoksu/kävelytossut. En voisi kävellä pitempiä matkoja tavallisissa kengissä, ilman, että jalat tulevat kipeiksi.

Esim.tänään aion kävellä tai hölkkäillä töistä kotiin. Ihan sen mukaan, miten kylmä on ja jos on kylmä, hölkkäilen sitten vähän reippaammin. Tänään on satanut lunta, enkä halua kastella työvaatteitani. Työmatkan pituus on 6 km. Tosin jos työmatka olisi lyhyempi, vaikka alle 3 km, luultavasti kävelisin ihan normivaatteissa, mutta juoksu/kävelytossuissa.

Tykkään itse ainakin liikkua vähän rennoimmissa vaatteissa ja säästää työvaatteet työkäyttöä varten. Jos käyttäisin esim.työfarkkuja, niin vaikken hikoilisikaan, niin niihin tarttuu ulkoa hajua, ja saisin olla pesemässä farkkuja koko ajan. Urheiluvaatteet on helpompi pestä.

Ap tässä vastaa. Käyn kolme kertaa päivässä tekemässä kävelylenkin, jonka pituus on 3½ km, maasto vaihtelevaa, vakioaika tähän aikaan vuodesta ja kesäkelillä on jotakuinkin tasan puoli tuntia.Se lienee minun ikäiselleni ihmiselle ihan kohtuullisen nopea vauhti. Ihan tavalliset talvikengät oli tänäänkin jalassa. Keväisin siirryn lenkkikenkiin, mutta tänä keväänä en ole vielä siirtynyt. Juoksulenkkejä en ole pystynyt tekemään kymmeniin vuosiin, koska pienikin tärähdys aiheuttaa selkäkipua.

Mitä tarkoitit, että vaatteisiin tarttuu uloa hajua, jonka takia niitä saisi olla pesemässä koko ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi