Lemmikkinne sukunimi?
Että mikä on? Oma sukunimenne vai lemmikin ihan oma?
Jos ei ole ja tulisi lemmikkien sukunimilaki, niin minkä sukunimen valitsisitte tai keksisitte?
Kommentit (36)
Meidän koiran sukunimi on sekoitus minun ja puolisoni sukunimeä.
Varokaa! Sukunimihullu käy kyllä kuumana teille, senkin vanhoilliset! Kyllä pitää olla oikeus valita oma nimi ja pitää se, vaikka tekisikin liiton uusien isäntien ja emäntien kanssa. On ne kuulkaa oikeudet koirillakin.
Jokaisella on omansa, lajin ja lähtökohtien mukaan keksitty. Se myös voi vaihtua matkan varrella kun lemmikkiin tutustuu ja siitä oppii uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti koiralle annettaisiin sen isän sukunimi. Mikä muukaan?
Kuule, koiraoletettu saa valita tänä päivänä emänsäkin nimen.
Alan epäillä, että sinä et taida olla edes oletettavasti ihminen. Ehkä sitä alempaa apinalajia joka osaa käyttää näitä nykylaitteita? Käyttö sujuu ilman merkittävää aivotoimintaa eli sopisit hyvin kuvaukseen. Apina(oletettu) siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, koiraoletettu saa valita tänä päivänä emänsäkin nimen.
Alan epäillä, että sinä et taida olla edes oletettavasti ihminen. Ehkä sitä alempaa apinalajia joka osaa käyttää näitä nykylaitteita? Käyttö sujuu ilman merkittävää aivotoimintaa eli sopisit hyvin kuvaukseen. Apina(oletettu) siis kyseessä.
Kyllä, apinaoletettu olen. Varpailla tämä käyttö onnistuu, töpöhäntäisille vaikeampaa.
Mäyräkoiramme on Sössömäki - Pertti Sössömäki.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärissä kutsuvat koiraa mun sukunimellä, tyyliin Musti Pulliainen :D sopii minulle
Entä jos kertois eläimen oikean sukunimen, kutsuiskohan ne sitä sillä nimellä? Eli meidän tapauksessa Alpo Karvahanuri, pitääpä testata.
Multa muuten kysyttiin tässä vähän aikaa sitten mikä koirani sukunimi on. Kysyjä oli joku random lapsi, joka tuli kysymään saako silittää. Hämmennyin hetkeksi.
Tötterström. Entinen kissa oli Strömmig-Strömming.
Eivät ole virallisia nimiä. Häpeäisin silmät päästäni jos joku tietäisi, että kaikilla mun lemmikeillä on sukunimet. Piti googlettaa onko muilla ja onneksi jollain on. Mistä nämä tulee, joku kysyy ja vastaus on ei mistään.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mitään erityisen luonnollista. Vain yksi tapa monista. Ihmisilläkin on ollut välillä tapana käyttää vaikkapa talon nimeä. Näin ollen sukulaisuudesta riippumatta saman talon väelle tulee sama nimi ja se voi vaihtua jos talo jostain syystä vaihtuu.
Kuuluu perheeseen, eli sama mikä meillä vanhemmilla
Rantunen. Harmaanruskea maatiaiskissa m-tunnisteella otsassa.
Meillä on Kari-Matti Kossunpoika Karvinen elikkäs karvamasa, kartsa, carlfriedrich, punkkari-masa, karma tai mitä milloinkin. Kaikki nimet ja lempinimet ovat kissan omia.
Ferryhill, oli joskus kauan sitten. Vieläkin kaipaan. Lieneekö tätä rotua ja sukua kasvattanutta kenneliä enää olemassakaan.
Eläinlääkärissä kutsuvat koiraa mun sukunimellä, tyyliin Musti Pulliainen :D sopii minulle