Pilasin koulussa minua kiusanneen työnsaantimahdollisuudet
Olen siis johtotehtävissä alalla, jossa on hyvin pienet piirit. Entinen kiusaajani tuli minulle haastateltavaksi ja selvisi, että hän ei ole muuttunut pätkääkään. Tietenkään ei saanut paikkaa ja otin yhteyttä muihin alani yrityksiin kertoen henkilön olevan hyvin epäpätevä näihin työtehtäviin. Suunnitelmani on ilmeisesti toiminut, sillä onnistuin onkimaan tietoja tästä henkilöstä ja selvisi, että on ollut työttömänä varsin pitkään.
Kommentit (62)
Minä kerroin rehtorille yhden hakijan tekemisistä koulussa. Ei tullut meille avustamaan lapsia. Tottakai halusin kostaa. Toisaalta pelotti, että miten hän kohtelisi oppilaita, jos hänet palkattaisiin. Onneksi avustajissa on vara valita. Hyviä löytyy kyllä.
Siis soitit kilpailijafirmoihin ja kerroit tuollaisen asian? Valitettavasti nämä toimivat aina toisinpäin eli jos kilpailija oma-aloitteisesti tiedottaa jonkun työnhakijan soveltumattomuudesta, niin se tulkitaan aina niin päin, että sillä soittelijalla on ongelmia. Jos taas olisit entinen työnantaja, joka toteaa työpaikkahaastattelijalle (toisen firman), että ei voi suositella ko. henkilöä, niin homma voisi jotenkin toimia. Nyt ainoa kummastelunkohde on ap.
Hain kerran työpaikkaa, jossa haastattelun tehnyt henkilöstöpäällikkö oli täysi nolla, epäystävällinen ja epäpätevä. En saanut paikkaa, tai paremminkin ketään ei palkattu koska firma joutui taloudellisiin vaikeuksiin.
Vuosia myöhemmin siihen firmaan jossa olin töissä, haettiin henkilöstöpäällikköä. Työhöni kuului tehdä hakemuksille ensimmäinen seulonta. Tuo em. henkilöstöpäällikkö oli hakijoiden joukossa. Siirsin hakemuksen kokemukseni perusteella "ei jatkoon" -pinoon.
Ei se ollut kosto vaan kokemukseen perustuva päätös. Mutta siitä on jäänyt mieleen, että aina pitää toimia ammattimaisesti, koska koskaan ei tiedä, keneltä tulevaisuudessa töitä hakee.
Otit yhteyttä toisiin yrityksiin ihan vain haukkuaksesi jonkun ehkä mahdollisen työnhakijan epäpäteväksi? Vaikka hän ei ole edes koskaan ollut teillä töissä? Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Olen torpannut minua oppilaitoksessa ahdistelleen miehen työuran heti alkuunsa. Haki töihin samaan työpaikkaan missä itse olen hommissa, ja olisi paikan saanutkin, mutta kerroin miespuoliselle esimiehelle mikä tämä henkilö on miehiään. Kieltäydyin tykkänään tekemästä töitä hänen kanssaan. Olisin joutunut osittain perehdyttämäänkin työtehtäviin.
Tämä on vähän eri asia kuin (muka) soittaa kaikille ’alan yrityksille’ ja väittää että joku on työhön kelvoton huijaaja eikä sitä kannata palkata. Hiukan on nyt Ameriikan syndroomaa APllä - tai jos hän nyt muka oikeassa elämässä olisi noin tehnyt niin varsin todennäköisesti se paska tulee lentämään omaan tuulettimeen.
Minusta muuten tuollainen AIKUISTEN koulukiusaaminen on vielä paljon tuomittavampaa. Uskon, että moni lapsi kiusaa tyhmyyttään ja ryhmäpainettaan etsiessään vain sitä omaa paikkaansa - aikuiselta tuollainen teko on puhdasta itse valittua pahuutta.
Ja itsekin koulukiusattuna - en haluaisi työkaveriksi entistä kiusaajaani, ja saattaisin kieltäytyä työnteosta heidän kanssaan, mutta en kyllä haluaisi olla myöskään APn työpari...
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin rehtorille yhden hakijan tekemisistä koulussa. Ei tullut meille avustamaan lapsia. Tottakai halusin kostaa. Toisaalta pelotti, että miten hän kohtelisi oppilaita, jos hänet palkattaisiin. Onneksi avustajissa on vara valita. Hyviä löytyy kyllä.
Tämäkin on ihan eri kuin se, että ap soittelisi ympäri firmoja väittäen sen muinaisen kiusaajan olevan EPÄPÄTEVÄ.
Hieno tarina. Mäkin näin kerran unta että sain lottovoiton, mutta se ei ollutkaan totta.
Klo 10:56 johtoportaassa olevalla henkilöllä aikaa tilittää. Terkkuja sinne kotitietsikalle - koska tuet paukahtaa tilille.
Jos tämä olisi oikeasti tapahtunut niin todennäköisesti ne muiden yritysten yhteyshenkilöt olisivat vaan ajatelleet, että oletpa epäammattimainen. Eli et sinä tuossa tilanteessa todellakaan mikään voittaja olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä tunnu olevan kiusaajaasi kummempi ihminen.
Tämä henkilö kiusasi minua vuosia ja tilaisuus kostoon tuli kuin tarjottimella.
Miksi sabotoit itseäsi syyllistymällä rikokseen kostaaksesi. Todella typerää. Ja kyseenalaistaa uskottavuutesi johtotehtävässä toimivaksi ylipäätään.
Tämä on taas tämä sama henkilö, jonka kirjoitustyylistä ei voi erehtyä. Sille ehtii sattua paljon ja kaikenlaista!
Sinusta ei sitten kasvanut p.......a parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla AP:n toiminta on "kiusaamista"? Ottakaapa sanakirja käteen ja selittäkää tämä. Kiusaaja joka ei lainkaan kadu tekemisiään tulee kiusaamaan jatkossakin, joten AP teki palveluksen sillä ettei päästänyt kyseistä henkilöä jatkamaan sadisminsa toteuttamista.
Luulen että valittajat/miinustaja ovat vain katumattomia kiusaajia, joilla on defenssit päällä.
Tai sitten tavallisia aikuisia ihmisiä, joista kuulostaa kummalliselta, että johtotehtävässä toimiva, rekrytointiin osallistuva ei tunne lakia tai on piittaamaton ja tietoisesti riskeeraa oman uransa kostaakseen. Viittaa yhteydenottoihin muihin työnantajiin. Jotka varmasti kummeksuvat ja ihmettelevät moista ammattitaidottomuutta, vaikka eivät sitä ehkä suoraan sano. Jos aloitus siis olisi totta.
Monella työttömällä ex-kiusaajalla taisi just mennä paskat housuun :)
Ai jaa, minä vaan puukotin kiusaajaani kännipäissäni, kun aikuisena kylillä törmättiin. Hengissä se selvisi, mutta taisi jäädä pienet traumat. :)
Olen ollut tytöttömänä varsin pitkään. En ole kiusannut ketään. Mutta uskon joutuneeni rekrytoinnissa kiusaamisen ja syrjinnän kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Etpä tunnu olevan kiusaajaasi kummempi ihminen.
Kukas meistä on?
Miten ihmiset reagoisi, jos henkilö A soittaa yllättäen kertoakseen ettei henkilö B ole sopiva töihin? Ottaen huomioon ettei A ja B ole ikinä ammatillisesti olleet tekemisissä. Epäilisin ensimmäisenä mustamaalausta jonkin siviilipuolen jutun takia. Teko ei anna minusta A:sta mitenkään hyvää kuvaa ja haiskahtaisi selvästi kostolta.
Niinpä mutta kiusaajat itse ovat sitä mieltä että heillä on vain oikeuksia eikä vanhat paskat saisi vaikuttaa. Mutta vaikuttaa ne sillä ei se ihmisen perusluonne muutu. Se sadismi ja ilkeys vain peitetään paremmin aikuisena. Ja kiusaaminen vain jalostuu vielä tehokkaamaksi ja pahemmaksi.
Eli lapsena virheen tehnyttä pitää rangaista aikuisuudessa siten, ettei saa työpaikkaa ei pelkästään ap:n työpaikalta, mutta ei myöskään muualta saman alan yritykseltä? Ihan älyvapaata ajattelua. Ei tuollaiset lapsen tasolle jääneet kuulu mihinkään yrityksen johtoon ja ap:nkin tarina on ihan puhdasta fantasiointia.
Ps. En ole itse muuten kiusaaja, vaan minuakin on lapsuudessa kiusattu, osasin jättää tosin menneet taakse ja jatkoin elämääni.