Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastettua tavaraa viljelypalstoilta!

Vierailija
03.05.2019 |

Kevät on tullut ja viherpeukalot heränneet. Myös varkaat.
Viljelypalstoilta varastetaan sadon kypsyessä marjat pensaista ja perunat maasta.
- Mutta myös työkaluja varastetaan. Etenkin uudet ja siistit työkalut katoavat, jos sellaiset palstalle vaikka yöksi seuraavaa päivää odottamaan jättää.
Jos joku, joka ei selvästi itse ole viljelijä-viherpeukalo, tarjoaa ostettavaksi lähes tuliteliriä puutarhatyökaluja niin älä osta! Tai ainakin kysele tarkemmin miksi kaveri kauppaa sinulle lapiota, haravaa, istutuslapioita.

On se yhtä p-kelettä että kaikki pitää varastaa. Kun köyhä yrittää perunaa ja papua henkensä pitimiksi kasvattaa, niin jo nekin joku varastaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tuollainen viljelypalsta ryöstettiin tyhjäksi kun satoa alkoi tulla. 

Perunat, porkkanat, sipulit, valkosipulit, herneet, mansikat, zuccinit, kurkut, tomaatit, salaatit, purjot ja muut kerättiin parempiin suihin. Yrtti-puutarhan joku kävi keräämässä juurineen talteen. 

Oli tosi kivaa kun oltiin käytetty varmaan sata tuntia maata kääntäen, istuttaen ja kitkien ja pistetty rahaa taimiin ja itselle jäi käteen vain haista p* ska-fiilis. Ei ikinä enää.

Vierailija
2/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tukehtuvat varastamiinsa vihanneksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat, porkkanat, sipulit, valkosipulit, herneet, mansikat, zuccinit, kurkut, tomaatit, salaatit, purjot ja muut kerättiin parempiin suihin. Yrtti-puutarhan joku kävi keräämässä juurineen talteen. 

Oli tosi kivaa kun oltiin käytetty varmaan sata tuntia maata kääntäen, istuttaen ja kitkien ja pistetty rahaa taimiin ja itselle jäi käteen vain haista p* ska-fiilis. Ei ikinä enää.

Argh, se on kesäkurpitsa ei mikään zuccini😡

Vierailija
4/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh, se on kesäkurpitsa ei mikään zuccini😡

Sori. Äidinkieleni on englanti. :D

Vierailija
5/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, missäpäin on tuollaista menoa palstoilla? Meillä ei ole (onneksi ainakaan vielä) kadonnut sen paremmin työkalut kuin kasviksetkaan minnekään. En tiedä, paljonko vaikuttaa se, että nuo meidän palstamme ovat asutuksen ja ulkoilureittien vieressä ja aika hyvin kaikki tuntevat kaikki, kun palstat ovat valtaosin läheseutujen asukkailla. Eli kiinnijäämisen riski on suurehko, jos kukaan sattuu näkemään mihinkään aikaan vuorokaudesta tuntemattoman kulkijan. Alkuun itsekin mietin, uskaltaako uudet työkalut ja kastelukannut jättää, mutta kun kaikki muutkin näyttivät jättävän, jätin omanikin. Eivät tosiaan ole onneksi kenekään matkaan lähteneet, vaikka koko kesän aina tuolla palstalla ovat.

Vierailija
6/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin espoossa ihmiset käyvät keräämässä sadon muiden palstoilta.

Vierailija
7/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyä. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ei tuota voi tietämättömyydenkään piikkiin laittaa, sillä kukaan ei voi olla tajuamatta, että nuo eivät ole mitään yleisiä palstoja, joten kyse on pelkästään itsekkyydestä ja ilkeydestä. Mistä tätä minä-minä-porukkaa nykyään oikein sikiää?

Vierailija
8/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkkyä. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ei tuota voi tietämättömyydenkään piikkiin laittaa, sillä kukaan ei voi olla tajuamatta, että nuo eivät ole mitään yleisiä palstoja, joten kyse on pelkästään itsekkyydestä ja ilkeydestä. Mistä tätä minä-minä-porukkaa nykyään oikein sikiää?

Jotkut varastaa ihan nälkäänsä. Henkensä pitimiksi.

Vierailija
9/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pääkaupunkiseudulla ikuisella turistiviisumilla täällä oleileva porukka on löytänyt oivan tavan kartuttaa kassaansa itse keräämällään ilmaisella tuoreella ruualla.

Ihan itse nähnyt, en luule.

Vierailija
10/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai yrtit ja kukatkin?

Kyllä tuo on suurelta osin ihan k* sipäisyyttä. Minua ei ainakaan olisi haitannut jos olisi edes jotain jätetty sillekin joka ne työt on tehnytkin ja palstasta ja kasveista maksanut. Nykyään alkaa kyllä ainakin pk-seudulla olemaan kameravalvontaa ainakin osalla palstoista.

Vierailija
11/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni myös viljelee tarpeeseen. Ja säilöö talven varalle jotta olisi jotain makaroonien ja kaurapuuron lisäksi.

Vierailija
12/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin valmistui sato tänä vuonna

Vierailija
13/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zuccini X)

Vähän sama kun parsakaalista yritetään tehdä hienompaa kutsumalla broccoliksi.

Oikeasti tulee puhujasta aika juntti vaikutelma.

Vierailija
14/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: Isoisäni vahti omenapuitaan pihalla koiran ja haulikon kanssa sota-aikaan.

Vierailija
15/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai yrtit ja kukatkin?

Kyllä tuo on suurelta osin ihan k* sipäisyyttä. Minua ei ainakaan olisi haitannut jos olisi edes jotain jätetty sillekin joka ne työt on tehnytkin ja palstasta ja kasveista maksanut. Nykyään alkaa kyllä ainakin pk-seudulla olemaan kameravalvontaa ainakin osalla palstoista.

Ymmärrätkö sanan "jotkut"? Jotkut varastavat nälkäänsä ja ne toiset sitten jonkun muun syyn takia. Ne jotka varastaa nälkään, vie syötäviä kasveja ja ne muut sitten vie niitä yrttejä ja kukkia.

Vierailija
16/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zuccini X)

Kukahan tässä antaa itsestään juntin vaikutelman?

Henkilö, joka ei ole äidinkieleltään suomalainen käyttää hyvinkin sanoja zuccini tai broccoli.

Vierailija
17/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen usein tuollaisen viljelypalsta-alueen  ohi (Hki) ja siellä näkyy porukka laittaneen lukollisia säilytyslaatikoita työkaluja varten. Pari kolme vuotta nyt on ollut juttua, että noilla palstoilla käy varkaita. Kyllä olis v**utuskäyrä korkealla itselläkin jos noin kävisi. 

Vierailija
18/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti varastelu ei rantaudu pääkaupunkiseudulta muihin kaupunkeihin.

Mulla on ollut kuokat ja kastelukannut koko kesän kesäkuusta syyskuuhun palstalla eikä ollut kadonneet (kastelukannu kökötti keskellä palstaa näkyvillä). Ainoastaan yksi kurpitsa oli viety.

Vierailija
19/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: Isoisäni vahti omenapuitaan pihalla koiran ja haulikon kanssa sota-aikaan.

Kiitos vinkistä. Yhtenä syksynä ihmettelin kun puutarhasta kuului lasten puhetta. Siellä lapset keräsi omenoita muovikassiin, kun äiti oli kuulemma käskenyt, että hän saa leivottua omenapiirakoita. Täytyy kyllä olla sekopäinen äiti, kun laittaa lapsensa omenavarkaisiin.

Vierailija
20/31 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zuccini X)

Kukahan tässä antaa itsestään juntin vaikutelman?

Henkilö, joka ei ole äidinkieleltään suomalainen käyttää hyvinkin sanoja zuccini tai broccoli.

Paitsi että se on zucchini. Oikeastaan mikään ei ole säälittävämpää kuin ihminen joka yrittää brassailla sanoilla joita ei osaa sitten edes kirjoittaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä