Mikä on tekosyysi ettet muuta tänne lasten tekoon? - "Kunta alkoi maksaa vauvarahaa 10 000 euroa – vauvojen määrä singahti nousuun"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006089194.html
"Anteliain kunta on ollut pitkään Keski-Pohjanmaan Lestijärvi. Se alkoi vuonna 2013 maksaa 10 000 euron vauvarahaa. Rahaa maksetaan 1 000 euroa vuodessa kymmeneen ikävuoteen asti edellyttäen, että perhe pysyy Lestijärvellä."
Käytännössä Lestijärvi siis miltei tuplaa perheiden lapsilisät.
Kommentit (31)
Katsoinpa huvikseen ko. kaupungista oman alani työpaikat.
Hakutulos: 0
Perhe-elämä ei ole minua varten, vaikka siitä maksettaisiin biljoona. En halua olla raskaana, en synnyttää, en kasvattaa lasta. Tiedän tämän, koska yksi lapsi minulla jo on.
Miksi muuttaisin jumalan selän taakse jonnekin kuolevaan kuntaan missä ei ole edes mitään palveluja?
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa on tosi vähän. 10 tuhatta kerralla!
Tämä. 10 tonnia vuodessa puhtaana käteen kymmenen vuoden ajan niin katsotaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
T. Perceellärikastuja
Lestajärvelle olisin voinut muuttaa.
Juha, Kempele
Vierailija kirjoitti:
Onneksi eivät olleet niin tyhmiä, että laittaisivat 10k tilille heti lapsen synnyttyä. Alkaisi porukkaa tulemaan synnytyspuuhiin ja ties vaikka lapsetkin päätyisi sen jälkeen roskikseen tai ties mitä tahansa, sitten vuoden päästä uudestaan.
Ihan ok näin, mutta sanoisin että 3000e vuodessa pitäisi ainakin olla tämän summan, eli 30k per lapsi. Alkaisi varmasti räjähtämään syntyvyys.
Olen ikisinkku ja mies. Tekisin lapsen yksin jos voisin.
Ikinä kuullutkaan jostain Lestijärvestä. On varmaan ihan hitosti töitä ja palveluita jos pitää jo maksaa siitä että porukka pysyy siellä.
Tavallaan surullista, koska ei lapsia kuuluisi tehdä rahan takia..:/