Kun botoxin vaikutus lakkaa, tulevatko rypyt pahempana takaisin?
Kommentit (29)
Kyllä ja joutuu ottamaan pistoksia yhä useammin
Rypyt ei tule pahempana takaisin. Itsestä saattaa kuitenkin tuntua siltä, koska botoxin vaikuttaessa niitä ei ole ja nopeasti tottuu rypyttömään ulkonäköön. Jos muistan oikein, niin pistosten välissä pitää olla vähintään kolme kuukautta, tätä useammin ei voi pistää.
Botox ei myöskään veltostuta ihoa, sitä pistetään vain tiettyihin paikkoihin ja se lamauttaa vain nämä lihakset, ei koko kasvoja.
Miten kauan botox kestää?
Mihin sitä käytetään? Toimiiko sibeliustyppyihin kulmakarvojen välissä? Otsan makkaroihin?
Mitä hoito maksaa ja oletteko olleet tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen vaikutus on ihon veltostuminen, kun se botox lamauttaa lihakset. Eli jää se luontainen kasvojumppa saamatta.
t
Mihin mahdat tämän "tiedon" perustaa? Tuo "luontainen kasvojumppa" juuri on se, mikä ne rypyt aiheuttaa. Me ilmehdimme kasvojen lihaksilla siten, että ihoon tulee ilmeryppyjä, otsa kurtistuu jne. Kun olemme ilmehtineet vuosikymmeniä, miljoonat kurtistukset alkavat näkyä ihossa juonteina eli ennen vain ilmehtiessä esiin tulleet rypyt jäävät pysyviksi. Koska botox lamaa lihaksia, se estää ryppyjen pahenemista, koska kurtistukset jäävät tekemättä. Botox ei sinänsä tee iholle mitään, koska se laitetaan lihakseen. Näin ollen se ei myöskään veltostuta ihoa, päinvastoin suojaa sitä lisärypistymiseltä.
Mä sain tuon kulmien välissä olevan rypyn pois ihan kotikonstein.
Eli johtui kurtistelusta, jotka oli saaneet ne pikkulihakset kasvamaan.Rupesin hieromaan tuota kohtaa päivittäin, jotta jännitys laukesi.Opettelin tietoisesti rentouttamaan otsan, ja ryhdyin käyttämään aurinkolaseja kirkkaalla säällä.Toimi. Huomasin myös, että jos on joku kiputila, esim.srlässä, se kannattaa hoitaa pois, koska aiheuttaa sen että kurtistelee huomaamattaan.
Tarpeeksi kun tunkee botoxia naamaan, niin sitten lopulta kun se lähtee pois niin kasvot täynnä raskausarpia venymisen seurauksena. :D
Botox ei ole täyteaine, sillä ei täytetä juonteita, huulia tai mitään muutakaan, eikö siitä tule raskausarpia kasvoihin. Botox on hermomyrkky, joka lamauttaa lihaksen, johon sitä pistetään, eli esim. sibeliusrypyt saadaan katoamaan, kun kasvojen rypistäminen ei onnistu. Huomatkaa, että botoxia saa pistää vain lääkäri.
Tottakai botoxin vaikutuksen vuoksi käyttämättä jäävä lihas veltostuu. Kasvot alkavat roikkumaan entistä pahemmin, vaikka pinnallinen ryppy ei olisikaan pahentunut. Kasvoista tulee muodottomat, löysät, veltot, ehkä turvonneet ja pullataikinamaiset. Ihmiset uskoo liikaa botoxiiin!
Miksi jaat virheellistä tietoa? Kyseessä on lääkeaine ja haittavaikutukset luettavissa lääkeinfosta.
Minulle laitettu botuliinia migreenin takia otsaan, ohimoihin ja silmien väliin yli 8 vuotta, ja edelleen otan ne 6 kk välein, ja iho on pysynyt saman näköisenä eli yhtä kimmoisana.
Liian nuorenahan noita aineita ei kannata alkaa käyttää. Nuoremmille migreenipotilaille tuo botuliini pistetään yleensä niskaan tai muualle niin ettei kasvot lamaannu. Minun ikäisillä saa kasvot vähän lamaantuakin :)
t. N46
Tietysti alkaa kasvot roikkumaan, kun lihakset on botoxilla, onneksi vain tilapäisesti, halvaannutettu! Ei heti pistopäivänä, mutta pian kyllä. Mieti, jos olet halvaantunut, että eikö vain käyttämättömät lihaksesi ala surkastua?
Luinen otsa on eri kuin roikkuvat posket. Otsassa ei niin erotu roikkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan botox kestää?
Mihin sitä käytetään? Toimiiko sibeliustyppyihin kulmakarvojen välissä? Otsan makkaroihin?
Mitä hoito maksaa ja oletteko olleet tyytyväisiä?
Nimenmaan noihin se toimii.
Minä käyn espoolaisella klinikalla, tekijä on kirurg. erikoissairaanhoitaja parinkymmenen vuoden kokemuksella. En tiedä saako täällä mainostaa mutta googleta: esteettinen klinikka Panorama tower Espoo.
Minulle laitetaan botox noin viiden kuukauden välein. Maksaa 480 eur. Auttaa jännityspäänsärkyyn. Haittavaikutuksia ei ole, ja näihin minun kulmakarvoihin jää niiden luonnollinen liike kun tekijä osaa asiansa.
Sellaiset jähmettyneet pelottavat botoxinaamat ovat huonojen tekijöiden lopputuloksia.
Jos TÄYTEAINEITA eli hyaloronihappoa alkaa ottaa liian nuorena, niin iho veltostuu. Ihossa on nimittäin vielä luonnostaan sitä. Harmi että pari-kolmekymppiset pilaa niillä huulensa, poskipäänsä jne.
Jos sitä ottaa ihoon joka hieman veltostunut ja aikaisintaan 35+ v juuri siitä syystä että omat hyaloronihapot ja kollageenit ovat vähentyneet, niin silloin se hyödyttää koska annokset jotenkin sitovat sitä ihoon uudestaan. Niitäkään ei saa laittaa liikaa ettei näytä maaoravaposkelta tai ankkahuulelta.
BOTOX-LÄÄKEAINE menee suoraan lihakseen ja jää sinne. Se ei tee mitään tyhjiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti alkaa kasvot roikkumaan, kun lihakset on botoxilla, onneksi vain tilapäisesti, halvaannutettu! Ei heti pistopäivänä, mutta pian kyllä. Mieti, jos olet halvaantunut, että eikö vain käyttämättömät lihaksesi ala surkastua?
Itse asiassa botox alkaa vaikuttamaan vasta noin viikon päästä siitä kun sitä on piikitetty lihakseen.
Sekoitat siis botoxin ja fillerin keskenään, kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Botox ei ole täyteaine, sillä ei täytetä juonteita, huulia tai mitään muutakaan, eikö siitä tule raskausarpia kasvoihin. Botox on hermomyrkky, joka lamauttaa lihaksen, johon sitä pistetään, eli esim. sibeliusrypyt saadaan katoamaan, kun kasvojen rypistäminen ei onnistu. Huomatkaa, että botoxia saa pistää vain lääkäri.
Botoxia saa pistää lääkäri tai erikoistunut sairaanhoitaja, koska pitää olla lääkelisenssi siihen, ja pistostekniikka hallussa.
Valitettavasti täyteainetta saa pistää kuka tahansa, koska aineita hankkiessa ei tarvitse lääkelisenssiä.
Botoxia saa pistää vain lääkäri. Tämä lukee jokaisen botuliinin lääkeohjeessa. Edes sairaanhoitaja ei saa pistää, tämä on myös Aluehallintoviraston kanta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Botoxia saa pistää vain lääkäri. Tämä lukee jokaisen botuliinin lääkeohjeessa. Edes sairaanhoitaja ei saa pistää, tämä on myös Aluehallintoviraston kanta asiaan.
Saa pistää myös esteettisen kirurgian erikoissairaanhoitaja jolla siihen tarvittava koulutus ja lääkeaineelle lisenssi.
Minä käyn klinikalla erikoissairaanhoitajan pistettävänä, sillä lääkärin pistämänä kasvojeni lihakset alkoivat nykimään oudosti, kävin 2 kertaa. Silloin minulle suositeltiin kokeneemman erikoissairaanhoitajan pistoskäsittelyä.
Erikoissairaanhoitajan pistämät lihakset ovat asettuneet paremmin, kasvoihin ei ole tullut oireita kuten "jäykistymisiä", ja olen käynyt hänen luona monta vuotta.
Pitkäaikainen vaikutus on ihon veltostuminen, kun se botox lamauttaa lihakset. Eli jää se luontainen kasvojumppa saamatta.