Millainen on paniikkikohtaus?? Helpp!
Moi! Mulla oli eilen tällänen tosi outo tilanne. Olin poikaystävällä yötä ja sitten yhtäkkiä alkoi ahdistamaan ja itkettää. Ei oo elämässä tapahtunu mitään vakavaa muutakun stressiä paljon. En ollut nauttinut alkoholia ja päivä oli mennyt hyvin, mutta olin ollut jonkun verran ärtyisä ja vihainen. Kun oltiin menossa nukkumaan niin tuli sellanen itkukohtaus etten pystyny hallitsemaan ja pimeessä huoneessa poikaystävän naama alkoi muuttumaan tosi pelottavaksi ja tuntui etten tunnistanut häntä. Välillä nauratti kun poikaystävän naama muuttui oudoksi liskoksi. Käsissä tuntui todella outoa kipua. Seinässä olevat tekstit muuttuivat oudoksi kun katsoin niitä ja en pystynyt lukemaan kunnolla tekstejä, koska sanat tai kirjaimet niistä hävisivät. Itkin holtittomasti ja välillä taas rauhotuin ja tuntui etten saanut unta mutta lopuksi nukahdin kuitenkin. Mistä tässä oli kyse??
Kommentit (21)
Itämaan tietäjät tietävät
Peppuseksistä saavat naiset ovat haluttua tavaraa miesmarkkinoilla On arvokkaampi kuin tuhat kamelia tai vuohta.
Näin meillä Babyloniassa.
Ei kaikille ole siunaantunut sinne erogeenisiä alueita. Monella ei ole erogeenisia alueita emättimessäkään saati klitoriksessa.
On erilaisia yksilöitä. Moni nainen ei saa koskaan orgasmia elämänsä aikana. Osa saa sen normaalista yhdynnästä ja arvokkaimmat tuhannen kamelin yksilöt saavat sen myös takakautta. Orgasmittomuudesta ei saa syyttää itseään.
Pitkäkestoinen stressi aiheuttaa ahdistusta ja ahdistus saattaa purkautua juuri kuten kuvailit. Stressiä nyt poistamaan pikaisesti jollain tavalla.
Liskot eivät kuulu paniikkikohtaukseen. Lievä stressin aiheuttama psykoosi?
Ei kuulosta paniikkikohtaukselta. Joltain psyykkeen murenemiselta kun hallusinaatioita. Onko suvussasi skitsofreniaa?
Ne ovat erilaisia eri kerroilla ja eri ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta paniikkikohtaukselta. Joltain psyykkeen murenemiselta kun hallusinaatioita. Onko suvussasi skitsofreniaa?
Älä nyt pelottele. Hallusinaatioita voi tulla monista syistä.
Hormonaaliset muutoksetkin voivat laukaista paniikkikohtauksia. Esim. murrosikä, ehkäisy, vaihdevuodet.
Ei ollut paniikkikohtaus. Onko sinulla joku lääkitys?
Käytän minipillereitä ei ole muita lääkkeitä!
Ap
En osaa sanoa voiko paniikkikohtaus aiheuttaa liskojen näkemistä, itse olen nähnyt vain värikkäitä kuvioita.
Sydämentykytystä, kylmää hikeä, kuolemanpelkoa ja ahdistusta.
Paniikkikohtauksessa säilyy todellisuudentaju. Päässä suhisee ja sydän hakkaa, voi huimata pystyssä. Ei hallusinaatioita tai liskoja. Pyörtymisen pelkoa on. Olisko tuo jotain lievää ( alkavaa ) psykoosia, voi alkaa pitkässä stressissä tai pelossa. Mene ihmeessä lääkäriin. Ensin voit mennä ihan teveyskeskukseen.
Prykoottisuutta, mutta älä säikähdä, on yllättävän yleistä että ihan terveetkin ihmiset kärsivät jossain elämänsä vaiheessa psykoottisuudesta. Se EI tarkoita aina skitsofreniaa eikä välttämättä tapahdu kuin kerran elämässä.
Nyt pyri vähentämään stressiä ja päihteet, kofeiini ja muut piristeet ihan minimiin.
Varaa aika lääkärille, ja varmuudeksi kerro jollekin läheiselle, että jos alat käyttäytyä erikoisesti niin sinut on passitettava lääkäriin heti.
Eihän ole mahdollista, että sinut olisi huumattu?
Google on keksitty. Paniikkihäiriöisenä voin sanoa, ettei kokemasi ollut paniikkikohtaus. Olitkos eilen käyttämässä huumehia tahi lääkkeitä? Menikö sellaisia postimerkin kokoisia lippulappusia kielen päälle kenties? Mutta noin niin kuin yleisesti ottaen sinulla taisi olla hetkellinen psykoottinen kohtaus. Stressi joskus tekee ihmisille sellasta.
Lääkäri tuskin tekee mitään ihmeellistä, kirjaa vain ylös mitä on tapahtunut ja ehkä laittaa magneettikuvaukseen tai sitten ei. Ei silti ole huono idea mennä lääkäriin.
Jokin kamala paha? Kuten psykoosi.
Missahan voisi opiskella etta saa oikean marittelyn psykoosiin, siis sellaisen pahan olemassaoloon, josta ei ole paluuta.......
Olisi kiva opiskella psykoottiseksi? Olisiko jollakulla apua aiheeseen? Minulla on ollut jo jonkin verran uskoa siihen. Pahaksi onneksi olen menettanyt uskon psykoosiin, eika sita ehditty todeta ajoissa.
Paadyinkin tanne:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3451407/mita-mielta-vanhan-testamentin-…
Ehkä poikkis on oikeasti reptiliaani ja jostain syystä kykenit näkemään hänet oikeassa olomuodossaan?
Oltiin ihan kotona viettämässä vappua eikä nautittu mitään päihteitä ja huumauksen mahdollisuutta ei ole, sillä juotiin oikeestaan vaan limpparia kotona! :D btw toi sekava olotila/kohtaus kesti ehkä noin tunnin? Ei välttmättä sitäkään
Ap
Joo yleensä ihmiset muuttuu liskoiksi.