Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen vuosi peräkkäin ettei influenssarokote tehonnut meidän perheessä. Onko järkeä ottaa rokotus?

Vierailija
01.05.2019 |

Päiväkodissa melkein kaikki lapset oli rokotettuja ja suurin osa sai influenssan.

Alkaa kyllä olla humpuuki koko rokotus.

Tehosiko sinulla rokotus? Otitko rokotuksen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta pitää pyytää sen ampullin tunnistetiedot itselleen. Osa ei saa rokotetta vaan lumelääkettä.

Vierailija
22/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja pojalla rokotteet, terveinä ollaan onneksi oltu. No pojalla oli vähän yskää talvella, mutta ei muuta. Miehellä ei rokotusta ja terveenä on ollut kyllä hänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin meidän perheen ainoa rokotuksen ottanut. Sain a influenssan, mutta ihan tavallisen lyhyen kuume flunssan tasolla, eli tosi lievänä. Muut meidän perheessä sairasti paljon rajummin. 5 vuotias lähetettiin terveysasemalta tippa kädessä ambulanssilla sairaalaan heti kuumeen noususta seuraavana päivänä rajun yleiskunnon laskun vuoksi ☹️

Vierailija
24/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39,5 kuume, yskä, nuhaa vähän, hedari, lihassäryt, kurkkukipeä.

Yskä ja nuha eivät ole tyypillisiä influenssaoireita. Ne liittyvät flunssaan.

Vierailija
25/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairastanut yhtään flunssaa koko talvena, rokotus on.

Mistä tiedät, että sairastaneet nimenomaan influenssan?

Vierailija
26/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari influenssaa podettuani en halua kolmatta. Toki ap tajuat, että virukset muuntuvat nopeasti, eikä rokote suojaa kaikilta virustyypeiltä. Nyt on sentään jo vuosi viime syksyn rokotteen kehittämisestä.

Vierailija
27/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39,5 kuume, yskä, nuhaa vähän, hedari, lihassäryt, kurkkukipeä.

Perusflunssa vähän rajummilla oireilla. 

Vierailija
28/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä myöskään koskaan ole sairastanut ko. tautia. Siskoni joutuu työnsä puolesta ottamaan rokotteen ja on aina sen jälkeen kipeänä. 

Vierailija
29/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä kotihoidossa ja lähes kaikki asiakkaat rokotetaan. Tänä kautena vain yhdellä rokotetuista löytyi influenssa, muilla ei mitään huolestuttavia ongelmia ole ollut jotka olisi influenssaksi selvinnyt

Vierailija
30/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään koskaan ole ottanut influenssarokotusta, en kyllä ole koskaan sairaanakaan. Tapaan työssäni paljon ihmisiä, joten altistun koko ajan kaiken maailman pöpöille ja taudeille. Olen sitä mieltä, että osa sairastuu helpommin, otti rokotuksia tai ei.

Vierailija
31/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kerran influenssa rokotteen ja olin sen jälkeen kolme viikkoa kipeänä. Ei se influenssaa ollut, mutta aikas sitkeä flunssa. Toista kertaa en sitten rokotetta ole ottanutkaan. Enkä ole parin päivän pikkuflunssaa lukuun ottamatta ollut kipeänäkään. Kaikille ne rokotukset eivät vaan sovi eivätkä tehoa. Useimmille ilmeisesti tehoaa kuitenkin. 

Vierailija
32/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltaisi ottaa koko rokotetta. Muutamalle tuttavalle käynyt niin, että vaikka muuten ovat terveitä, niin kun ottivat rokotteet niin sairastivat sen talven aikana enemmän kuin koskaan aiemmin. Voi tietysti olla huonoa tuuriakin, mutta tällaisia kokemuksia olen kuullut muiltakin rokotetuilta.

Itse en ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä ole koskaan sitä sairastanut. En kyllä muutenkaan juuri sairastele, onneksi.

Vierailija
33/33 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat eri tavalla herkkiä saamaa tauteja. Siksi joillekin rokotus on tärkeä ja toisille taas ei. Jokainen tietää omalla kohdallaan riskit. Olemme erilaisia. Usein rokotus lieventää tautia, vaikkei estäisi kokonaan. Mutta kukaan ei voi suositella oman elämänsä mukaan toiselle samaa. Voi vain kertoa oman tilanteensa ja mielummin muistuttaa , että olemme yksilöitä. Olen nähnyt pahoja tapauksia, kun joku on ehdottomasti itselleen sopivaa suositellut toiselle. Toiselle se on aiheuttanut kun isoja ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän