Remonttipainajainen
Naapurissa on tehty temonttia jo puolitoista kuukautta. Illat ja viikonloput ja nyt vappukin pelkkää jyrinää, hiontaa, sahaamista ja pauketta. Vielä kuukausi pitäisi kestää.
Onkohan lakiin kirjattu mitään maksimiaikaa, mitä remontti saisi kestää?
Mikä teidän mielestä olisi kohtuullinen maksimiaika remontille?
Kommentit (25)
Remontille määräaika? Älä naurata enempää :)
Oli näköjään turha kuvitella saavansa edes etäisesti älyllisiä kommentteja.
-ap
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kysymyksesi lakiin kirjatusta remontin maksimiajasta ei ollut edes etäisesti älyllinen. Ymmärrän kyllä, että harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen?
Kyllä. Olen kateellinen niille, joiden ei tarvitse herätä vapaapäivänä siihen, että naapurissa yritetään mennä äänistä päätellen betoniseinästä tai lattiasta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apKysymyksesi lakiin kirjatusta remontin maksimiajasta ei ollut edes etäisesti älyllinen. Ymmärrän kyllä, että harmittaa.
Kai se menisi kotirauhan rikkomisen piikkiin? Remonttiääniä ei voi varsinkaan kuukausitolkulla jatkuvina pitää enää normaalin asumisen ääninä.
Kei nyt itsekin tajuat, jos siis sulla on vielä aivosoluja jäljellä juomiseltasi, että remonttia ei voi jättää kesken jonkun keksityn aikarajan takia. No voi hitto, meni aikaraja umpeen, joten jätetäänpä kosteusvaurio korjaamatta ja maalataan vaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kei nyt itsekin tajuat, jos siis sulla on vielä aivosoluja jäljellä juomiseltasi, että remonttia ei voi jättää kesken jonkun keksityn aikarajan takia. No voi hitto, meni aikaraja umpeen, joten jätetäänpä kosteusvaurio korjaamatta ja maalataan vaan päälle.
Minä en ole juonut pisaraakaan alkoholia vuosiin. Keksitty aika-raja oli remontin tekijän itsensä laittama. Ja sitten se yhtäkkiä liki kaksinkertaistui.
Taidat itse olla pilvessä tai meedio, kun kerran näkemättä tiedät millaista remonttia siellä tehdään.
Jos kyse olisi kosteusvauriosta tms. remontti olisi ammattilaisten vastuulla, eikäne tekisi sitä iltaisin tai viikonloppuisin.
Tämän remontin valmistumispäivä on taas siirretty kuukaudella eteenpäin eli kesto vähintään 3.5 kuukautta.
Ilmeisesti palstalaisten mielestä tämä on edelleen ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole juonut pisaraakaan alkoholia vuosiin. Keksitty aika-raja oli remontin tekijän itsensä laittama. Ja sitten se yhtäkkiä liki kaksinkertaistui.
Taidat itse olla pilvessä tai meedio, kun kerran näkemättä tiedät millaista remonttia siellä tehdään.
Jos kyse olisi kosteusvauriosta tms. remontti olisi ammattilaisten vastuulla, eikäne tekisi sitä iltaisin tai viikonloppuisin.
Ei se ole mikään virallinen aika-raja vaan joku alustava arvio siitä mitä remontti mahdollisesti tulee kestämään jos yllätyksiä tai lisätöitä ei tule. Ei sillä ole mitään virallista statusta eikä se tarkoita että remontin pitäisi olla silloin valmis.
Vierailija kirjoitti:
Tämän remontin valmistumispäivä on taas siirretty kuukaudella eteenpäin eli kesto vähintään 3.5 kuukautta.
Ilmeisesti palstalaisten mielestä tämä on edelleen ok?
Ajattelitko kenties että remonttia venytetään ihan vain sinun kiusaksesi? Muutenhan remontti kestää sen minkä töiden tekeminen kestää.
Ja todella- jos naapurin remontti on sun suurin vinkumisen aihe niin vakavasti ehdotan hankkimaan vaikka elämän!
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään virallinen aika-raja vaan joku alustava arvio siitä mitä remontti mahdollisesti tulee kestämään jos yllätyksiä tai lisätöitä ei tule. Ei sillä ole mitään virallista statusta eikä se tarkoita että remontin pitäisi olla silloin valmis.
Eli sillä päivämäärällä ei ole mitään metkitystä, koska sitä näköjään voi koko ajan siirtää eteenpäin.
Todennäköisesti nuo naapurit ovat itse vielä paljon pahemmassa stressissä kun remontin aikataulu venyy ja venyy ja rahaa kuluu. Sinä sentään saat asua omassa asunnossasi joka ei ole koko ajan sekaisin ja täynnä remonttitarvikkeita ja pölyä.
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sillä päivämäärällä ei ole mitään metkitystä, koska sitä näköjään voi koko ajan siirtää eteenpäin.
Kyllä. Kuka vain tavallinen ihminen voi sanoa mitä päivämääriä haluaa mutta eivät ne mitään lakia ole. Sinäkin voit sanoa tulevasi jollekin kylään ensi tiistaina kuudelta mutta et saa sakkoja vaikka et tulekaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja todella- jos naapurin remontti on sun suurin vinkumisen aihe niin vakavasti ehdotan hankkimaan vaikka elämän!
Ei todellakaan ole, mutta ilmeisesti täällä ei saa keskustella mistään ilman, että joku pelaa elämän suurin ongelma -kortin?
Miltähän susta itsestäsi muuten mahtaisi tuntua, jos olisit kuunnellut liki kaikki illat ja viikonloput reilun kahden kuukauden ajan jatkuvaa pauketta ja poraamista?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen?
...miksi kukaan olisi kateellinen remontista?
Remontin äänet on ikäviä niin kuin vauvan itkukin on ikävää. Se on nyt vaan kuuluu elämään, asunnosta täytyy huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen?
...miksi kukaan olisi kateellinen remontista?
Koska se parantaa asunnon tasoa ja arvoa, ja kellä tahansa ei ole tuollaiseen panostukseen aikaa, rahaa ja taitoa?
Ymmärrätköhän oikein, miksi asuntoja remontoidaan?
Sopiva aika on niin kauan että se saadaan valmiiksi. Remontin yhteydessä saattaa löytyä lisävaurioita ja nekin pitää korjata. Betonivalu kuivaa hitaasti, joten paksumpi kakku kuivuu monta viikkoa ennen kuin töitä pääsee jatkamaan.