Työttömänä ei kannata hakea töitä
Työtön ei töitä kuitenkaan saa joten on turha tuhlata aikaa työnhakuun. Vain hullu hakee väkisin töitä vaikka tietää että ei töitä saa. Parempi on unohtaa työnhaku kokonaan ja vain lomailla eläkeikään asti. Kolmenkymmenen vuoden loma, mikäs siinä.
Kommentit (7)
Oikein! Noinhan se on. Paitsi että tulisin hulluksi jos vain lomailisin kolkyt vuotta toimettomana. Pitää olla aktiiviloma.
Voin kertoa mistä työllistyy vielä huonommin kuin työttömänä. Olin pitkään työttömänä niin saivat painostettua kuntouttavalle. Se kuntouttavan kun kerrot niin ei mitään mahdollisuutta saada töitä. Nykyään jos jostain syystä joudun paskaduunin haastatteluun ja kun kysyvät työhistoriaa niin kerron olleeni kuntouttavassa työtoiminnassa. Ei ole ikinä kuulunut mitään kun sen mainitsee.
Mitä h-e-l-v-e-t-t-i-ä mä taas luin. - Ikävää, erityisesti siksi, että en usko, että monikaan työttömänä oleva erityisesti viihtyy ja nauttii työttömänä olosta ajatellen, että se olisi vain lomaa työnteosta. Mutta tokihan työttömätkään eivät ole yhtälainen ryhmä. On eriasia olla työttömänä verrate suurella ansiosidonnaisella korauksella omistusasunnossa elellen ja mahd. lapsien muutettua omilleen kuin elää teinien kanssa arkea peruspäivärahalla vuorka-kaksiossa. (- Eikä suurin ongelma tällöinkään ole se, että asumismuotona on vuokra-asunto, eikä oma).
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa mistä työllistyy vielä huonommin kuin työttömänä. Olin pitkään työttömänä niin saivat painostettua kuntouttavalle. Se kuntouttavan kun kerrot niin ei mitään mahdollisuutta saada töitä. Nykyään jos jostain syystä joudun paskaduunin haastatteluun ja kun kysyvät työhistoriaa niin kerron olleeni kuntouttavassa työtoiminnassa. Ei ole ikinä kuulunut mitään kun sen mainitsee.
Hah hah haa! Ei kun kyllä työvoimatoimiston sulle tarjoamat kuntouttavat toimenpiteet parantavat sun työnsaantimahdollisuuksia. Niillä toimenpiteillä on niin hurjan hyvä mainekin, kaikkihan niihin haluaa, itsekin olen hakenut jo monta kertaa enkä ole päässyt, kumpa niitä olisi tarjolla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan siinä vaiheessa kun eläkepommi räjähtää eikä enää ole rahaa maksaa ilmaista rahaa yhtään nuoremmalle väelle. Ei
Sitten voi taas tehdä kun nuoriso ei osaa enää muuta kuin somettaa.
Työmarkkinat vetää taas.
Ei niitä töitä saa työssäkäyväkään. Minulla on työ, jota vihaan sydämeni pohjasta, mutta en vaan löydä uutta.
Mä olen jo nähnyt ja kuullut kaiken. Paikka meni sisäiselle (mies)hakijalle, olin liian kokematon, olin liian kokenut, luvattiin ilmotella, ei ilmoitettu mitään, paikkaa ei ollutkaan oikeasti olemassa, tulikin YT:t ja rekrykielto.
"Tosi mielelämme olisimme kyllä ottaneet sinut!"
Huomenna taas miettimään ranteiden aukivetämistä.
Kannattaa varmaan siinä vaiheessa kun eläkepommi räjähtää eikä enää ole rahaa maksaa ilmaista rahaa yhtään nuoremmalle väelle. Ei