Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu introvertti miehen kanssa särkee sydämen

Vierailija
01.05.2019 |

Olen rakastunut mieheen, joka on pahimman laatuinen introvertti ja pelinörtti. Tavattaessa meillä on aina ihanaa. Hän on hellä ja puhuu kauniisti. Välimatkaa meillä on sen verran, että näemme vain viikonloppuisin.

Suhdetta hoidamme tapaamisten välillä lähinnä viestittelemällä. Haluaisin välillä jutella myös puhelimessa, mutta puhelinkeskustelut ovat hirveän vaivaannuttavia hänen kanssaan ja niistä tulee joka kerta paha mieli minulle :( Hän ei kerta kaikkiaan osaa small talkia lainkaan ja puhuu vain, jos on asiaa. Eli lähinnä minä yritän puhua hänelle ja tulee sellainen tunne, että olen pelkkä kiusankappale hänelle.
Tavattaessa ei ole tätä ongelmaa.
Voiko näin vaikean introvertin kanssa yleensäkään onnistua molempia tyydyttävä parisuhde?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti koe sinua kiusankappaleena ja suhde voi aivan hyvin toimia.

Laittaisin enemmän painoarvoa sille, että miten tapaamisissa menee. Sen suhteen kuulostaa hyvälle!

Introvertit eivät lähtökohtaisesti pidä puhelimessa juttelusta suhteen alussa. Jos viestit toimii hyvin niin eikös sekin ole jo hyvä :)

Kannattaa antaa vielä aikaa suhteelle ja arvioida tilannetta uudelleen myöhemmin!

Vierailija
2/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa puhelimessa puhuminen on vaikeaa ja vastenmielistä myös monelle vähemmän introvertille. Esimerkiksi minä hoidan puhelimitse lähinnä vain lääkäriajan varaamiset ja muut viralliset asiat. Jos tavattaessa teillä ei ole ongelmia kanssakäymisessä ja mies kohtelee sinua kauniisti ja hellästi, niin en oikein ymmärrä sitä, miksi suhteenne kaatuisi pelkästään puhelinkeskustelujen väkinäisyyteen. Kaikki eivät ole puhelinkeskustelujen ystäviä ja sitä tämä mies ei selvästikään ole. Jos asia kuitenkin häiritsee sinua näin paljon, niin olisi ehkä tätä miestäkin kohtaan reilumpaa, että lopetat suhteen tähän. Kommunikointimieltymyksenne ja -tyylinne eivät natsaa kaikilta osin ja ennemmin tai myöhemmin turhautumisesi alkaa heijastua myös häneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa puhelimessa puhuminen on vaikeaa ja vastenmielistä myös monelle vähemmän introvertille. Esimerkiksi minä hoidan puhelimitse lähinnä vain lääkäriajan varaamiset ja muut viralliset asiat. Jos tavattaessa teillä ei ole ongelmia kanssakäymisessä ja mies kohtelee sinua kauniisti ja hellästi, niin en oikein ymmärrä sitä, miksi suhteenne kaatuisi pelkästään puhelinkeskustelujen väkinäisyyteen. Kaikki eivät ole puhelinkeskustelujen ystäviä ja sitä tämä mies ei selvästikään ole. Jos asia kuitenkin häiritsee sinua näin paljon, niin olisi ehkä tätä miestäkin kohtaan reilumpaa, että lopetat suhteen tähän. Kommunikointimieltymyksenne ja -tyylinne eivät natsaa kaikilta osin ja ennemmin tai myöhemmin turhautumisesi alkaa heijastua myös häneen.

Olen kovasti rakastunut häneen, joten minun on vaikea lopettaa suhdetta kovin kevyein perustein. Olen vain kovin herkkä ja tunteellinen reagoimaan. Siksi töykean puhelinkeskustelun jälkeen jää paha mieli aina joksikin aikaa. Puhelinkeskustelun ajankohdankin hän valitsee itse, eli ei voi olla siitäkään kiinni, että soitto tapahtuisi väärään aikaan.

Ymmärrän, että meidän olisi parempi vain viestitellä. Mutta jos tapaamisen väli on välillä kaksikin viikkoa, haluaisin myös kuulla hänen ääntään.

ap

Vierailija
4/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jätä se sika ja sitten kadu loppuelämäsi kun tulevaisuus on tattikarusellia, viinejä, pari kattia, Gambian-matkoja ja näistä syntyvä suuri velka.

Introvertti mies on ihana, mutta aina synnytetään tyhjästä jotain turhaa!

Sammakko ja skorpioni tarina tulee apsta mieleen.

Sammakko = "Mutta nyt me molemmat kuolemme!"

Skorpioni = "En voi sille mitään. Se on minun luonto."

Naiset vievät hyvän toimivan suhteen draamansa kautta loppumisen partaalle ja tietenkin he syyttävät miestä, mutta me kaikki tiedämme, että he ovat vain skorpioneja.

Itsetuhoisuutta parhaimmillaan.

Vierailija
5/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet, miten parhaaksi koet. 

Vierailija
6/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu puhelimessa. Oma mieheni on edelleen todella surkea puhelimessa, joten hoidamme kaikki asiat vain viesteillä. Maailman ihanin mies, suhdetta takana 7 vuotta. Ikinä en pois vaihtaisi. En suosittele mokoman syyn takia vaihtamaan ukkoa, tuo on pieni murhe.

Vierailija
7/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pieneltä ongelmalta, jonka yli pääsette aikanaan. Hän on jo tullut vastaan suostumalla soittamaan, vaikka selvästi ei koe soittelua luontevaksi, eli on selvästi valmis kärsimään vähän epämukavuutta sen takia, että asia on sinulle tärkeä.

Vierailija
8/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen sitä paitsi aiheuttaa tutkimuksien mukaan aivosyöpää. Ihan fiksu mies jos ei halua turhia jaaritella ja ottaa säteilyä siitä.

Vierailija
9/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaamiset sujuu kuitenkin hyvin, niin jatkaisin miehen kanssa. Itse en myöskään välittänyt puhelimessa puhumisesta miehen kanssa, vaikka kovasti hänestä välitin. Nyt monen vuoden seurustelun jälkeen, jos toinen on reissussa, niin on jo mukavaa soitella.

Vierailija
10/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös seurustellut intron kanssa. Ei kyennyt puhelimessa puhumiseen mutta kirjoiteltiin sitten pitkiä sähköposteja. Tavattiin max kerran viikossa, introt väsyy niin herkästi ihmiskontakteissa. Jos on hyvä mies muuten niin pidä kiinni, kaikissa ihmisissä on "vikaa". Intron mielestä sun rasittavin puoli on ehkä se että haluat lärpättää puhelimessa small talkia joka ei introa vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
11/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pieneltä ongelmalta, jonka yli pääsette aikanaan. Hän on jo tullut vastaan suostumalla soittamaan, vaikka selvästi ei koe soittelua luontevaksi, eli on selvästi valmis kärsimään vähän epämukavuutta sen takia, että asia on sinulle tärkeä.

Tiedän, että vika ei ole hänessä, vaan omassa herkkyydessäni lähteä tulkitsemaan asioita.

Ap

Vierailija
12/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä suhteessa juuri kuin AP:n mies, siis siinä suhteessa nainen tykkäsi soitella minulle. Rakastin häntä paljon, mutta salaa en pitänyt hänen soitoistaan koska en vain pidä puhelimessa juttelusta. Olin monesti tahtomattani tökerön oloinen naiselle puhelimessa, tai näin nainen otti sen kuten ap:kin. Todellisuudessa en mitään tökeröä omasta mielestäni tarkoittanut omalla käytökselläni, mutta halusin vain nopeasti sopia tapaamisen ja lopettaa puhelun. Arvostan kasvokkain oloa, en viestittelyä tai puhelimessa juttelua. AP:n introvertti mies on varmasti aivan samanlainen.

Todellisuudessa hän varmasti rakastaa sinua paljon. Ja näköjään näyttää sen myös sinulle kun olette yhdessä. Luot täysin tyhjästä ongelman tässä.

T: Täysin samanlainen introvertti mies kuten Ap:n mies.

Vierailija
13/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omg

Vierailija
14/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoo.

Vierailija
15/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jätä se sika ja sitten kadu loppuelämäsi kun tulevaisuus on tattikarusellia, viinejä, pari kattia, Gambian-matkoja ja näistä syntyvä suuri velka.

Naiset vievät hyvän toimivan suhteen draamansa kautta loppumisen partaalle ja tietenkin he syyttävät miestä, mutta me kaikki tiedämme, että he ovat vain skorpioneja.

Yllä kirjoitteleva katkeroitunut ja passiivis-agressiivinen tyyppi ei kyllä kuulu ihanien inteoverttimiesten joukkoon.

Vierailija
16/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan pelaa samalla kun sä puhut sille puhelimessa. Ei se pysty keskittyy sun juttuihin siinä.

Vierailija
17/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tattikaruselli, aivan ihana sana <3

Vierailija
18/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös seurustellut intron kanssa. Ei kyennyt puhelimessa puhumiseen mutta kirjoiteltiin sitten pitkiä sähköposteja. Tavattiin max kerran viikossa, introt väsyy niin herkästi ihmiskontakteissa. Jos on hyvä mies muuten niin pidä kiinni, kaikissa ihmisissä on "vikaa". Intron mielestä sun rasittavin puoli on ehkä se että haluat lärpättää puhelimessa small talkia joka ei introa vois vähempää kiinnostaa.

Tuo ongelma kohtaa introa aina suhteessa ekstron kanssa. Itse seurustelin ennen aina ekstrojen kanssa ja nyt ekassa suhteessani toisen intron kanssa oon huomannut, etten väsykään ihmuskontaktissa vaan kontaktissa ekstroon. Mut inteojen välisissä suhteissa on sit eri ongelmat. Mut ap:ta tää ei suoraan koske, hällä on tää intro-ekstro suhteen dymamiikkaongelma. Haluisin vaan kommentoida tuota väitettä, että ihmissuhteet väsyttää intron. Uskoin siihen ennen itsekin vaan en enää.

Vierailija
19/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen on hirveän ahdistavaa. En ihmettele miestä lainkaan. Ehkä lyhyet hyvänyön soitot tms. pienet tervehdykset voisitte soitella, jos kaipaat hänen ääntään? Ei mitään pitkiä löpinöitä.

Vierailija
20/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla muiden kanssa, paitsi että olen nainen, ja näin vaikean asteen introverttina luultavasti pistäisin poikki jonkun rasitteen kanssa, joka vaatii smalltalkia. Se on varattu pakollisiin lätinöihin, parisuhteessa en jaksa enkä halua. Tosielämässä etsin aikanaan kaltaiseni puoliso, muu ei vaan toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi