Onko jotain torjunta ainetta hämähäkeille? Inhottaa kun niitä on sisällä
ei uskalla jalkoja pitää lattialla istueassakaan. Tlimisko joku suihke myös hämähäkeille kuten muurahaisille jne on omansa?
Kommentit (17)
Hui siis asutko jossain vanhassa omakotitalossa vai miks sulla on noin paljon hämiksiä sisällä? Mä kammoan kaikkia ötököitä.
Älä tuhoa hämyjä. Ne syövät muut ötökät. Vaikka ei söisi niin ei niitä tarvitse hävittää.
Meillä on erittäin siistiä ja vähän mitään tekstiilejä tai tavaraa muutenkaan. Asutaan netsän keskellä ja välillä niitä on sisällä. Puhdas luonto.
Raid suihke pullossa, harjaa kaikki seitit alas.
Mä asuin vuoden Etelä-Afrikassa, ja siedätyin siellä hyönteisiin ja hämähäkkeihin.
Kaikki minkkiä pienemmän sisällä ihan normihommaa.
No ei ole siivouksella mitään tekemistä asian kanssa. Mä imuroin 3 * viikossa, pesen lattiat kerran viikossa ja siitä huolimatta on hämyjä nurkissa.
Asun kerrostalossa, joten ei niitä mitenkään paljon ole, mutta jos nyt menen esim. makkarin ikkunan viereisestä nurkasta katsomaan, tiedän, että siellä väijyy yksi.
Inhoan hämyjä todella paljon, mutta yritän noi jättää huomiotta, kun ajattelen, että ne syö muita ötököitä eli pidän mielummin pari kotihämyä ja olen muista vapaa. Kutsun hämppejäni Charlotaksi, helpottaa asiaa :)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole siivouksella mitään tekemistä asian kanssa. Mä imuroin 3 * viikossa, pesen lattiat kerran viikossa ja siitä huolimatta on hämyjä nurkissa.
Asun kerrostalossa, joten ei niitä mitenkään paljon ole, mutta jos nyt menen esim. makkarin ikkunan viereisestä nurkasta katsomaan, tiedän, että siellä väijyy yksi.
Inhoan hämyjä todella paljon, mutta yritän noi jättää huomiotta, kun ajattelen, että ne syö muita ötököitä eli pidän mielummin pari kotihämyä ja olen muista vapaa. Kutsun hämppejäni Charlotaksi, helpottaa asiaa :)
No kyllä vain siivouksella on tekemistä asian kanssa. Sinullakin niitä olisi varmaan enemmän jos et usein siivoaisi.
Raid murhaa talossa ja puutarhassa
Hämähäkit on ötököiden hyviksiä. Mässyttävät sokeritoukat ja muut ällötykset eli itse ainakin annan elellä rauhassa. Näkyvät seitit tietysti poistan.
Meille lapsena sanottiin: jos tapat hämähäkin, niin isäsi tai äitisi kuolee.
Asuin tuolloin Pohjanmaalla, onko kenellekään muulle tuttu juttu?
Itse asiassa hämähäkit viihtyvät siisteissä tiloissa, eivät missään töhryisissä homeloukuissa.
Vierailija kirjoitti:
Meille lapsena sanottiin: jos tapat hämähäkin, niin isäsi tai äitisi kuolee.
Asuin tuolloin Pohjanmaalla, onko kenellekään muulle tuttu juttu?
Olen myös kuullut tämän ja tästä onkin kokemuksia ihan läpiirissä.
Mutta joka tapauksessa en pelkää hyönteisiä, en hämähäkkejä tms. Miksi ihmessä niitä pitäisi tappaa tai hävittää?
Hämähäkit on hyödyllisiä, ne syö muita pienempiä hyöteisiä ja vähän isompiakin, mm. sokeritoukkia. Jos hämähäkit haluaa hävittää, niin säännöllinen siivous nurkkia myöten. Hämähäkkiä ei kannattaa hävittää millään Raidilla eikä ainakaan imuroida, vaan nopeasti nitistämällä ja samalla siivoamalla mahdolliset hämähäkinverkot.
Mä oon kuullut, että hämähäkit viihtyy vaan onnellisissa taloissa ja niiden tappaminen tuo epäonnea.
Siivoaminen säännöllisesti on hyvä keino