Montako lasia kuoharia on mielestäsi OK vappuna raskaana?
Kommentit (39)
0,5 pientä lasia koko illalle jaettuna. Sillä saa kohotettua pari maljaa.
Toisaalta joku omenamehu vaikka on paljon parempaa ja pitää nestehukan loitolla eikä sokerit pääse liiaksi laskemaan vaikka valvoisi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kulaus miehen lasista
Entä naisen lasista?
Kaksi pulloa kuoharia ja pari terävää paukkua on kohtuuden rajoissa.
Juurikin tuli tv.stä ohjelma alkoholin vaurioittamista lapsista ja nykyään ohje on ei yhtään alkoholia raskauden aikana. 17 -vuotta sitten kun olin raskaana sanottiin yhden voi ottaa, mutta jätin senkin ottamatta.
Anoppini, terveydenhoitaja, tarjosi minulle jouluna lasin punaviiniä kun olin raskaana. Olin hieman pöyristynyt, koska hysteerisesti vältin kaikkea mahdollista aspartaamista deodorantin alumiiniin.
Yksi lasillinen kuoharia ei varmasti vahingoita lasta. Iloitse raskaudestasi!
Ja joo, join sen punaviinin. Kaikkiaan eri juhlissa varmaankin 3-4 annosta alkoholia raskauden aikana. Terve ja ponteva lapsi tuli.
3 pulloa aattona, 4 pulloa vappupäivänä.
Vedä vaikka koko pullollinen tänään ja toinen huomenna.
Nolla.
Max kulauksen voi lasista ottaa skoolatessa. Max.
Vierailija kirjoitti:
Nolla.
Max kulauksen voi lasista ottaa skoolatessa. Max.
Siis kuka Max? Tässä puhuttiin nyt raskaana olevista naisista
Imetykseen ei vaikuta eikä kulkeudu vauvan elimistöön. Alkoholia on äidinmaidossa promilleja, ei prosentteja, siis yhtä paljon kuin veressä.
Raskaana ollessa sikiö/vauva on sen sijaan yhtä kännissä kuin äitikin. No en silti kokenut tarvetta juoda raskaana tai imettäessä.
Alkoholitonta niin paljo ku sietää.
Alkoholittomia vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Ei tarvitse tyytyä mihinkään pommaciin tai gingeraleen. Ihan yhtälailla pääsee laadukkaalla holittomalla juhlafiilikseen ja sikiö on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Asisntuntijoiden mukaan ei kannata ottaa alkoholia ollenkaan, eli ei ole mitään vaaratonta määrää. Raskausaika menee niin nopeasti, että yhden vapun voi olla ilman alkoholia. Tosin imettäjänkään ei pidä alkohlia nauttia, se kun kulkeutuu vauvan elimistöön.
Onnittelut odottajalle!
Laitapa ne asiantuntijan lausunnot tuosta imetysajasta.
Ei yhtään alkoholia, missä helvetin tynnyrissä olet kasvanut. Laitapa nyt lapsesi etu omasi edelle pikkupissis.
Olen raskaana eikä tullut mieleenkään, että pitäisi juoda.
Ei ole olemassa turvallista määrää.
Joten 0.
Alkoholiton juoma on sallittua.
Lasketaan ruorijuopumuksen rajan (1,0 promillea) mukaan. Tämä on sen takia, koska monet viettävät vappua vesistön lähellä. Eli riippuu siis minkä vahvuista kuoharia juot.