***TP:t VIIKOLLA 21***
Tänne kaikki kahden lapsen äidit vaan kirjoittelemaan ja vaihtamaan kuulumisia :) Useimpien meidän pikkukakkostoiveet toteutuivat viime vuoden lopulla!
Kommentit (32)
On teillä Joeela pitkä tyttö! =) Meillä oltiin 6kk 65cm. Huomasin muuten loppuviikosta, et meidän neiti osaa istua ilman tukea! En edes ajatellu kummemmin, laskin sen istumaan ja ajatuksissani irrotin kädet; ja tyttöhän istu!!! En kyllä uskalla kymmentä senttiä kauemmaks mennä, kupsahtaa vielä helposti nurin kuitenkin. Ja toinen juttu vielä, et alhaalla näkyy jo vähän toista hammasta! Meiän vauvasta kasvaa iso...sniff..
Et Joeela halua paljastaa teiän tytön päiväkodin nimeä?! Olen siellä L-P:n puolella töissä pk:ssa..Vai kummalla puolella te asutte? Mut ymmärrän, jos et halua täällä paljastaa. Laita vaikka etukirjain.. =)
Oon tässä pähkäilly sitä tulevaa Tampereen matkaa, ku meen lasten kanssa kolmisin junalla. Onko kukaan menny? Mietin, et otanko paikan perhehytistä vai ihan " normaali" paikan?!! Leikkipaikan vierestä en viitti ottaa, ku esikoinen saattaa nukahtaa rattaisiin, kun ollaan aamupäivä lintsillä..Lähetään siitä suoraan, ni saattaa olla vähän kuitti. Tytön laitan rintareppuun. Katoin muuten asiasta viidenteen, et millanenkohan sellanen patapum- kantoreppu on? Kokemuksia?? Olis halvempi ku ergo..
Kiitos pinosta Joeela,mä aattelin just aloittaa jos ei ole mutta onhan täällä=)
=(
Onpas pitkä tyttö tosiaan,meilläkin 70 cm lähenee,hitaasti mutta varmasti=)
vettä sataa ja mua tympii...
saakeli kun alakerran mummo imuroi ja putsaa parvekettaan juuri kun Juhon sinne vein nukkumaan,varmaan herää pian,tahtoo kerrostalosta pois...
heräs jo..ja se mummo vieläkin siivoaa ja kolistelee siellä...
hitsi!!!
meillä Juho istuu niin että pidän toisesta kädestä kiinni mutta nenälleen meinaa mennä,välillä sitten istuu tosi hyvin ja suorassa!
Liiku ei edelleenkään...mutta ehtiipä sitäkin vielä tehdä=)kysykääpä vuoden päästä niin varmaan liikkuu heh=)
äitiliini ja Juho 281105
jotain =( naamojakin eksyi tohon väliin,ei ollut tarkoitus vaikka ei se Juho saa nukuttua tuolla,lopeta mummo se kolistelu jo...
Musta sadepäivät on ihan mukavia aina välillä:) Tosin tietty toivon aurinkoista kesää, mutta sadepäivä silloin tällöin on ihan mukavaa vaihtelua:)
Mekin vähän ollaan harjoiteltu istumista. Kun kädet irrottaa, niin alkaa kuitenkin pikkuhiljaa kumartuun eteenpäin. Ryömitä ei vielä, mutta eteenpäin kyllä päästään muulla tavoin. Vähän kun kieriskelee tonne ja pyöriskelee tänne, niin poju saattaa siirtyä muutamiakin metrejä:)
Ergo muuten tuli eilen postissa ja EN kyllä aio lähettää takaisin (Kun sanoin lähettäväni takaisin jos vähänkin epäilyttää)! Tuntuu todella kevyeltä kantaa, ja mikä parasta, on tosi helppo pukea päälle! Mieskin tykkäsi tosi paljon kun testasi. Pystyi kantamaan ihan hyvin sillä, vaikka muuten vähän selkävaivainen onkin! Kiitos siis suositteluista:)
(Taas kysymyksiä kiinteistä..) Me ollaan nyt 2 viikkoa syöty soseita, ja tähän mennessä on saanut perunaa, parsakaalia, maissia, kukkakaalia, porkkanaa, omenaa, päärynää ja persikkaa. Missä vaiheessa sitä lihaa pitäisi alkaa testaileen? Tällä hetkellä siis menee vihannessose päivällä, hed.sose " päivällisellä" ja velliä illalla (saa maitoa aina päälle). Ja ikää siis 6kk 1 vko.
Teettekö muuten itse soseita? Varsinkin lihasoseohjeita kaipaisin.
Minsku
Meillä oli tänään 4kk neuvola, vaikka poikahan on siis jo viikon päälle tuon 4kk. No, mitat kuitenkin oli 7300g ja 66cm. Huimasti on kasvanut, kun syntymämitat kuitenkin " vain" 48cm ja 3280g, eli aika pieni oli syntyessään. Vaan ei enää...Ja kyllä poika syökin. Usein ja paljon. Nyt pitää antaa jo molemmat rinnat kerralla, että saa tarpeeks, ja silti syö kahden tunnin välein päivin öin, jo kuukausi mennyt näin. Äitiä alkaa vähän väsyttää...
Porkkanaa ollaan maisteltu sunnuntaista asti eli nyt kolmena päivänä, vaan 1tl päivässä eli en ole vielä kasvattanut määrää, kun aattelin että harjotellaan ja maistellaan ihan rauhassa. Kun ei sillä kiinteellä vielä kiire ole tässä iässä, mutta haluan ne pikkuhiljaa aloitella, kun ei tästä tule mitään kun poika syö koko ajan eikä huoli pulloa ollenkaan. Neuvolan tätikin oli samaa mieltä, ja itse asiassa hän aloittelisi nopeempaan tahtiin kuin mitä mä meinasin, että tuo syöminenkin joskus rauhoittuisi. Mut mä pelkään niitä mahavaivoja niin paljon, että haluan edetä hitaasti...Kun tosian kiire ei vielä ole. Ja joidenkin mielestähän tää on ihan liian aikaistakin, mutta meillä mennään nyt näin. =)
Miehen veljen vaimo oli onneks aamupäivän täällä sadepäivän seurana, ja jäi tytön kanssa kotiin että päästiin rauhassa neuvolaan. Sadepäivät on kyllä mukavaa vaihtelua välillä, varsinkin kun on sitä siitepölyallergiaa, mutta päivät tuntuu vaan niin pitkiltä, jos vielä mies ei tule suoraan töistä kotiin kuten tänään, vaan käy eka harrastuksissaan ja tulee vasta seiskan maissa. Että onneks sain vähän aikuista seuraa tälle päivälle, vaikka tyttö kyllä roikkuu ihan kiitettävästi vieraissa aina kiinni ja patistaa leikkimään =)
Joo, taidan lähteä nukkumaan, kun kuulostaa niin ihanan hiljaiselta täällä! Otettava heti hetkestä kiinni!
AI NIIN! Poika kääntyi sunnuntaina selältä mahalleen! Mutta ei ole vielä sen kummemmin sitä taitoaan alkanut treenata, sillon vaan käänty kaks kertaa ja jäi siihen sitten..
No, nyt tää mamma menee laittaan silmät kiinni!
Kölli ja lapset 2v5kk+4kk
Meillä onkin ollut jos jonkinmoista kiirettä, niin en ole ehtinyt pinotumaan vähään aikaan...
Meillä onkin aika saman pituiset vauvelit joeelan kanssa. Meillä oltiin ihan himpun verran alle 72cm 6kk neuvolassa. Eikö teille muuten sanottu mitään tytön painosta?
Minä kun sain niin ohjeita alkaa antamaan reippaasti enemmän ruokaa kun poika oli niin hoikan puoleinen ja meillä oli painoa sentään 9,1kg! Vai kuuluuko poikien olla jotenkin isompia?
Meillä on ollut kyllä paino käyrä hienoisessa laskussa, mutta tyttökin oli hoikka vauvana. ja minä ja mieskin ollaan oltu.
Meilläkin osataan istua jo aika hyvin. ELi pääsääntöisesti pysytään itse pystyssä.
Ja viikonloppuna Niklas nousi seisomaan sohvalla isin jalkoja vasten. En tiedä tekeekö kaikki tuon ikäiset niin, mutta aika aikaiselta kuulostaa minusta... ja konttausta opetellaan kovaa vauhtia. Nyt päästään jo pari askelta oikein hyvällä tuurillä eteenpäin!
Minä leijun seitsemmännessä taivaassa kohta... Varasin viikonloppuna ajan rakennekynsien laittoon. Mulla on ollut ne jo pitkään, mutta raskausaikana jätin pois ja nyt ei ole ollut. Ja, kyllä olen kaivannut niitä takaisin! Ihana saada vähän jotain hemmottelua itselle kun päivisin kävelee täällä verkkareissa kotona ja usein vielä ihan puklun hajuisena...
LAuantaina kävin kampaajallakin ja kyllä virkisti! Nyt jopa viitsii aamuisin vilkaista peiliin! Aiemmin oli kyllä jo niin kulahtaneen näköinen tapaus peilissa, että voi voi...
Kesää odotellaan jo kovasti täällä!! Vai onko se jo alkanut?
Minäkin tykkään sadepäivistä, mutta liian usein niitä ei saa olla. Ja hää kutsukin tuli juuri postista, musta ne on niin ihania juhlia, että ihan harmittaa kun omat on jo ohi!
No, nyt täytyy taas rientää ton vaavin luokse...
Viivi
Ai niin! Täytyy teillekkin hehkuttaa! Ne minun tilaamani rattaat tuli saksasta ja että ne on ihanat!!!! Siis todella hyvät työntää ja muutenkin käyttää! En ymmärrä miksen ole jo aiemmin hankkinut 3-pyöräisiä, niin kätevät ne on!
tää mun linkitystaito on " hiukan" heikko joten jos kiinnostaa ja jaksatte niin JOULUISTEN tän viikon pinossa on linkit(kahdessa eri viestissä kun en osannut samaan laittaa) Juhon kuviin kuvakilpailussa.
meillä tänään Juho ruennut LENTÄMÄÄN eli keikkuu masullaan kädet sivuilla ja tuskaantuu kun ei niin pääse mihinkään=)
Viime yö mentiin taas 2h unipätkissä ja pikkuneiti söi siis 4 kertaa!!!
Myös täällä alkaa olla aika väsynyt äiti... sympatiat siis täältä olikos se Kölli jolla samansuuntaista?!
Sitten olikin ohjelmaa koko päiväksi, ensin esikoinen tarhaan sitten kaverin kanssa äiti-vauva jumpaan, Isoon Omenaan lounaalle ja shoppailemaan, esikoinen tarhasta, kauppaan, kotiin laittamaan ruokaa, naapurit ex tempore kylään, iltapuurot, lapset nukkumaan... ja äiti pääsi vihdoin nettiin!!! Ja kohta OIKEESTI nukkumaan !
Hopoliinille: asutaan L-P:n puolella, mutta muutettiin vasta vuosi sitten eikä saatu tarhapaikkaa tältä alueelta. Esikoinen jäi vanhaan tarhaan joka O:ssä ja alkaa M:llä... tarviitko lisävihjeitä :)
Minskulle onnittelut hyvästä ostoksesta, ergosta! Oon kannellu vauvaa siinä aika paljon, ihan vaan huvikseen kun on niin kiva. Sunnuntaina oltiin koko perhe kävelyllä, esikoinen fillarilla, vauva ergossa ja katseli kun sisko ajoi vieressä ja oli melkein tunnin hereillä siinä ja viihtyi hyvin kun näki maailmaa. Minkä värisen valitsit? Mulla on beessi, ajattelin et kiva väri kesää kohden =)
Viiviä käy kateeksi noi rakennekynnet... ne on niin kivat!!! Mullakin on ollu yhden kerran ja just reilu vuosi sitten ennenkuin tulin raskaaksi, poistin ne lopulta viime kesänä. Aijon ottaa uudestaan kunhan aikaa vähän kuluu. Just tollaset hemmottelut piristää kummasti arkea!!!
Äityliinille tai oikeastaan äityliinin koiralle :) pikaista paranemista, onneksi kaikki meni hyvin!!!
Nyt pää on ihan tyhjä... mutta hauskaa viikkoa kaikille TP:lle, tasi jäädä taas monta hyvää juttua kommentoimatta!
Palaillaan!
Tai no eihän nyt vielä varsinaisesti yö ole, mutta nykyään kun väsyttää jo niin aikaisin, niin klo 23 on jo yötä:)
Joeela, ostin indigonsinisen, beessi oli toinen vaihtoehto. Tuossa sinisessä oli sitten toi huppu beessi. Mutta olen kyllä nyt aivan täysin ihastunut tuohon kapsitukseen:) Se oli juuri se mitä olin kaipaillutkin! Tänäänkin kun keittiössä hääräilin ja pienempi alkoi olla kärsimätön lattialla/sitterissä, niin pistin vain vyön kiinni, nostin vauvan syliin ja kiinnitin olkahihnat ja vauva hääräili mukanani keittiössä:) Ja oli tyytyväinen! Ainoa " huono puoli" on, että esikoinenkin tulee pyytämään, että hänkin haluaisi kyytiin:) Myös eilen ulkona ollessa käytimme reppua. Sain rauhassa keinutella esikoista ja pienempi oli siinä sylissä. Niin ja tosiaan reppu tuli vasta eilen, joten käyttöä on jo ollut!
Voisin lainata sanomaa, joka joskus tuli jossain sketsisarjassa :" En ymmärrä miten olen ennen tullut toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä!" ;)
Olihan hehkutusta...:)
Osaako kukaan sanoa mitään tuohon lihan aloittamiseen, josta aikaisemmin kyselin?? Siis joko aloitan lihan? Soseita syöty 2vko. Vihannes- ja hedelmäsoseita.
Oliko täällä muuten moni " kevyemmällä linjalla" ? Olisiko innostusta viikottaiseen raportointiin, näin muun keskustelun ohella? Vai tuntuuko sitten tyhmältä niistä, jotka eivät halua osallistua? Ajatuksia??
Ja nyt nukkumaan!
Minsku
Minun puolestani ainakin voitte raportoida ihan hyvin, miten laihikset sujuu, vaikka itse en osallistukkaan! Mä voin sitten yrittää kerätä teidän onnistumisista lisämotivaatiota! Mä päätin aloittaa kunnon laihiksen sitten kun imetys loppuu ja siihen asti vain kestää tilannetta.. Mulla ei riitä energiat nyt laihikseen...
Mä olen nyt tuijotellut kynsiäni tässä koko illan! IHANAT! olinkin jo niin kaipaillut niitä.... Ihan raskauden alussa ne vielä olivat, mutta sitten jätin ne pois. Vähän mietin että miten toi lastenhoito sujuu niillä, mutta hyvinhän se menee. Ihan niin kuin ennenkin, paitsi limutölkkejä en saa auki kuin pitkällisen ähräämisen jälkeen, mutta niitä onneksi harvemmin tarvitsee availla!
Mä päätin kans nyt tilata ton ergon! Niin pitkään sitä miettinyt ja nyt kun joeela ja minsku on sitä hehkuttaneet niin pakko se on hankkia! Muistaakseni jo odotusaikana jeela puhui siitä, koska silloin törmäsin ekan kerran siihen.
Mäkin taidan päätyä beigeen. Sitä paitsi täällä osoiteessa on jo niin paljon muutenkin sitä, että sointuupa vaatteisiinkin sitten =)
Ja kyselikös minsku siitä lihasta?! Muistaakseni se oli niin, että porsaanlihasta kannattaa aloittaa, ja siitä sitten siirtyä vaikkapa kanaan. Ja samalla tavalla annat ensin pienen määrän ja sitten suurennat sitä. Ja kannattaa antaa aamusta / aamupäivästä se, että jos tulee jotain masuväänteitä niin ne tulee sitten päiväsaikaan eikä yöllä. EIpä kai sitten muita neuvoja tule mieleen! Ja jos itse teet niin ihan muussiksi liha ja siihen sekaan perunoita/kasviksia ehkä noin 2/3 osaa, luulisin?! Meillä syödään nimittäin kaupan lihasoseita joten tosta en tuon tarkemmin tiedä...
Nyt täytyy mennä nukkumaan....
Hehkutinko muuten teille jo eilistä Ricky Martinin keikkaa? Aivan ihanaa!!! Tuntui myös ihan oudolta olla ilman muuta perhettä menossa...
Viivi
kylläpäs aika kuluu nopsaan..vastahan siitä oli juttua, et se on tulossa Suomeen. Täällä Viiville_ yks TOSI kade.. =)
Joeela: En kauheesti muita päiväkoteja tunne..Olen ollut tuolla samassa vuodesta -97..Asutte muuten aivan ihanalla alueella! Onko teillä hakemusta sinne alueelle johonkin päiväkotiin? -ties vaikka joskus hoitaisin teiän tyttöjä! =)
Olen tänään menossa käymään kaupungilla, siellä Me&Mamassa. Meen kokeilee ja kattomaan sitä Patapum- kantoreppua. Jos tuntuu hyvältä meinaan ostaa sen. Eilen viimeks kannoin BabyBjörnissä tätä neitiä ja aika koville alkaa ottaa..Tarvii toivoo, et toi Patapum on hyvä!
Nyt vääntämään aamupalaa..
Ei kai me olla vielä aiheesta keskusteltu?
Mitäs mieltä olette Lordin voitosta?
Musta todella hieno juttu!! Vaikka ensin hieman ihmettelin yhtyeen kiinnostusta edes euroviisuihin ja epäilin kuinka he sinne sopisivat, mutta mitä enemmän aikaa kului niin kyllä mun mielestä oli vaan positiivinen juttu! Siis tuhatkertaa mieleuummin monsterit kuin Tomi Metsäketo! Anteeksi, kaikki Metsäketo-fanit....
Pessimistisesti ajattelin että lordin sijoitus olisi 8-12 joukossa, mutta kyllä mä toivon että ne pärjäisivät ja saisivat parhaan suom. sijoituksen eli olisivat 5 parhaan joukossa. Voittoon en kyllä oikein uskonut.
Mutta niin se vaan tuli, ja niin tuli kyllä melkein tippa linssiinkin! Ja tuntui kyllä niin epäuskottavalta! Lauantai yönä korkiattiin vielä kuohari hirviöiden ja suomen kunniaksi.
Perjantaina pakko mennä juhlimaan lordia kauppatorille. Ei niinkään edes vain oman juhlimisen takia vaan yhtyeen takia, että tajuavat varmasti kuinka kova juttu suomella tää oli.
Lapsille täytyy vaan saada joku hoitaja, tai sitten Niklakselle vaan korvasuojat päähän ja Tytölle korvatulpat!
No nyt täytyy lähteä aamupalalle... Tulin kirjoittamaan jotain ihan muuta teille, mutta nyt Lordi vei kaikki ajatukset pois päästä....
Viivi
hyvä Lordi!mä valvoin sen takia ja 5h yöunet tuli vain mutta kannatti,ei mun musamakua mutta mitä useammin sitä kuunteli,sen paremmalta kuulosti!
Lihasoseet me aloitettiin kun Juho oli sen 5kk mutta söi kasviksia siis jo 3,5kk iästä joten kun se ikä oli,aloitin muutamalla lusikallisella ja kaupan soseilla meilläkin,broilerin syönti alkoi joku aika sitten ja kalaa en oo vielä antanut.
Se takkuaa muutenkin se syönti.
ÄÄÄÄH RICKY MARTIN,OON NIIIIIN KADE=)
aah!=)
Meillä valvottiin...en oo tottunut ja oon aivan sippi,tyttö kerhon retkellekin vaatii kaatosateessa=( molemmat lapset yskii...
Mun koira tai ex koira voi hyvin=)
täytyy mennä etsiin sadevaatteita tytölle...
äityliini ja Juho 281105
aloitin siis kevyen ruokavalion reilu kuukausi sitten ja nyt on alkanut tuloksiakin näkyä.
Sunnuntaisin on punnituspäivä ja viime sunnuntaina vaaka näytti 13kg yhteensä painonpudotusta,KILO viikossa=)
vielä on 5kg painoon ennen raskautta ja 8kg yhteensä pudotettavaa.
Muutamat vanhat housut mahtuu jalkaan vaikkakin ovat tiukat vielä.
Vanhoista farkuista koko 31 menee juuri ja juuri nyt kiinni.
Mahasta on 25 cm lähtenyt huh,se maha olikin niiiin valtava!!=0
Mitä olen sitten tehnyt:
-jättänyt puurosta ja teestä sokerin pois
-en käytä leivällä margariinia vaan 5% juustoa(en pysty jättään juustoa pois)
-kaksi ateriaa edelleen päivässä mutta toinen ateria tosi kevyt esim.vain pelkkää tonnikalaa ja makaronia+salaattia,ennen kaksi lämmintä ateriaa
-syön eniten ruisleipää vaalean sijasta
-herkkuni keksit ja karkit jätän pois,keksinä ainoastaan Paussi keksit
-jäätelöä tosi harvoin
-mehu sokeritonta
-teen vatsalihasliikkeitä 3-5 päivänä viikossa
tommosta suunnilleen mulla ja lisäys:tää on joka päiväistä taistelua ja multa ei tosiaan helpolla lähde kilot,joudun tekeen suuren työn mutta nyt alan uskoa että ruokavalion muutoksellakin saa paljon aikaan,ajan kanssa...
Mähän nyt oikein skarppaan, kun kahtena päivänä peräkkäin saan aikaseks kirjottaa =) Tää TP-pino on jotenkin niin kotoinen, että haluaisin täällä enemmänkin aikaani viettää, kuten raskausaikanakin, mutta aina se vaan jää....
Hei, mikä toi ergo-reppu on? Mäkin aloin kiinnostua kun niin kovasti hehkutetaan? Mulla on kaks liinaa, mutta ei vaan tuu käytettyä kun ne on yli 5m pitkiä, niin se sitominen on aina muka niin vaivalloista. Sekä sitten on Theodore Bean-rintareppu, joka on just hankittu ja muutaman kerran kaupassa käytetty jos ei poika viihdykään muuten. Mutta minkähintainen ja mistä saa noita ergo-reppuja? Miten eroaa tavallisesta rintarepusta?
Jaahas, nyt on täällä niin hiljaista, että mä lähden äkkiä nukkumaan...
Ai niin mutta Lordista kyseltiin. No Lordi on lähempänä mun musiikkimakua kuin Ricky Martin, joten totta kai olin iloinen kun voitti =) En ois kyllä välttämättä uskonut voittoon, mutta toisaalta toivoin ja aloin kotona puhuakin, että katotaanpa vaan, että Lordi pian voittaa koko homman, niin siitäpä saa sitten arvostelijat nenilleen! Ja niinpä sai! Ihanaa kun uskallettiin lähettää sinne joku erilaine, eikä aina sitä samaa kamaa...Jospa tuo vaikuttais koko euroviisuihin, josko se bikinit päällä pepun keikutus vihdoin loppuis...Oli muuten jotenkin niin koomista, kun Lordin jälkeen oli esiintymisvuorossa yks niistä kaikista muista pepun keikuttajista, niin jotenkin siinä alko tuntua entistä vahvemmin siltä, että Lordi tuo voiton kotiin! Kun sen esityksen jälkeen se sadas samanlainen " annan sulle kaiken" ketkutus ei tuntunut miltään...Tuntu ettei ne muut biisit eroa toisistaan mitenkään...
Mutta mitäs mieltä ootte siitä, että tän päivän seiskan kannessa on sitten Lordin kuva? Musta on tosi kurja, että ei kunnioiteta pyyntöä pysyä " kasvottomana" vaan kuva kaivetaan heti jostain ja julkaistaan. Toisaalta, voiko seiskalta oottaakaan kunnioitusta mitään kohtaan, ja sitten jos esiintyy kuitenkin omalla nimellään, niin aina löytyy joku tutun tuttu, joka on valmis myymään kotialbumistaan jonkun kuvan.
Joo, mutta nyt nukkumaan! Toivottavasti ehdin nukahtaa tänään!
Seurattiin viisuja lauantai-iltana, ja kyllä oli 98% sitä samaa ketkutusta. Ihan sinänsä kai hyviäkin, mutta tosi samanlaisia, just perinteisiä viisubiisejä. Lordin lisäksi Latvia mielestäni erottui, ihan kyllä edukseen sekin. Laulu meni jotenkin, että " Me voitamme euroviisut.."
Itellä 15 kiloa vähemmän, kuin puolivuotta sitten, siis kun vauva oli vielä mahassa:) Alkuvuodesta paino pudonnut 5-6 kiloa. Ja pari kiloa vielä on siihen, mitä painoin ennen 2. raskautta, mutta ennen esikoisen aikaiseen painoon on sitten vielä siihen lisäksi 10!
En oo oikeastaan laihduttanut, vaan yrittänyt karsia herkkuja pois ja lisätä liikuntaa. Enkä vielä " oikeata" laihduttamista aloita, kun imetän vielä. Syön siis jos nälättää, yritän syödä säännöllisesti ja tosiaan herkut yritän jättää pois (se on kaikista vaikeinta mulle, tai edes sana kohtuus).
Köllikö kyseli siitä ergosta? Siis itsekin tutustuin vasta viimeviikolla ja ihastuin siihen. Tilasin siis sen ja ollut nyt kotona pari päivää. En tiedä minkälainen toi Theodore Bean-rintareppu on, mutta meillä oli Baby Björnin ja siinä kyllä itellä ainakin selkä rasittui pian. Varsinkin, kun kannateltava alkaa painaa. Kantoliina meillä kanssa, mutta sitominen on hankalaa ja musta tuntuu ettei pienempi oikein viihdy siinä. Ergossa suurin painopiste tulee lantiolle, joten selkä ei rasitu niin paljoo. Lisäksi on tosi helppo pukea ja asetaa lapsi siihen. Hintaahan kyllä on, mutta varmasti sen arvoinen jos vaan käyttää.
Vilkaisepa tuolta
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/ergo/
Minsku
Ihan ensiksi onnittelut äitiliinille!! Ihan älyttömän hyvin on sulta paino tippunut! Kumpa itsekkin jkasaisi keskittyä laihduttamiseen...
Sitten Köllille, Ergo on vähän kuin liinan ja rintarepun välimuoto. Sillä pystyy kantamaan selässä ja edessä (sekä uudessa mallissa lonkalla) 27 kg asti. Eli siis meidän " ykkösiäkin" voi niissä kantaa.
Asento on paljon mukavempi lapselle sekä kantajalle ja kantaminen on paljon helpompaa. Lapsi ei " roiku" repussa samalla tavalla kuin rintarepussa vaan on suoraan sinussa kiinni.
Ergoja on myynnissä uutta sekä vanhaa mallia. Uusi maksaa noin 90e ja vanhat (näitä vain joissain nettikaupoissa, ei kaikissa) on siinä 60e paikkeila. Vanhan mallisia on myös välillä käytettyinä myynnissä, mutta uusia en ole nähnyt.
Korjatkaa minsku ja joeela jos jotain tuli väärin!
Meille tulee nyt eka toi vanhanmallinen ergo, sain sen niin halvalla tuttavalta... Se on musta-beige. Jos tuntuu että alan kaivata lonkka-kantoa ja enemmän pehmusteita niin sitten myyn sen (uskoisin että menevät kuitenkin aika hyvin kaupaksi) ja ostan sen uuden mallin.
Sitten vielä LORDISTA. Minäkin olen jo aiemmin tykännyt heidän musiikistaan, varsinkin Would you lova a monsterman-biisistä. Ensin en oikein tajunnut maski-juttua, mutta kyllä jujun nopeasti ymmärsi.
Sitten tuosta kasvojen paljastamisesta. Minua suututtaa ettei yhtyeen toivetta kuunnella, mutta lehdistöä ymmärrän täysin!
Eihän esim. Hajllis Harkimon uutta tyttöystävääkään jätetä rauhaan koska hän pyytää ja sanoo ettei hänessä mitään kiinnostavaa ole.
Ja kuitenkin kun bändin jäsenten yllä leijailee tuollainen salamyhkäisyys on mielestäni lehdistön mielenkiinto ihan arvattavaa.
Kunnioitan kuitenkin lehtiä (olisko se ollut ainakin ilta-lehti),jotka ovat päättäneet olla julkaisematta heidän kuviaan.
Mutta tärkeintä minusta olisi ettei yleisö/lehdistö/bändi juuttuisi tähän juttuun, varsinkin että bändi vaan jatkaisi välittämättä tästä omaa linjaansa ja juuri niin kuin aiemminkin.
Viivi
siis would you lovE a monsterman?
Kävin kokeilemassa sitä Patapum- kantoreppua ja tuntui tosi hyvältä! Ostin sen sitten. Patapumilla ja Ergolla ei kai kauheasti ole eroa??? Tämä maksoi Me&Mamassa 63¿ ja kaupanpäälle sain reppuun kuuluvan vyölaukun, ihan kätevä lompakon kokoinen. Ikeassa käytiin ja reppu pääsi heti testiin; huomattavasti mukavampi kantaa kuin rintarepussa ja jopa helpompi laittaa kuin BabyBjörn. Piti vain kaksi solkea nappasta kiinni ja säätäminen onnistuu lapsi kyydissäkin. Patapumiahan on vauva ja taaperomallia, mutta myyjä sanoi, että ennen on ollut pelkästään tuo vauva- malli ja hän on sillä kantanut jopa 4- vuotiasta tyttöään. Joten eiköhän tuo aika pitkään mene. Tekisi mieli kokeilla esikoista siihen, mutta sitten varmaan hinkuu siihen jatkuvasti..Taidan jättää kokeilut väliin..
Oltiin tänään jo 6kk neuvolassa (viikko etuajassa kun ei saatu ensiviikolle aikaa) ja MITAT olivat 71cm/7950g eli aika pitkänhuiskea tyttö meillä :)
Sitten tein tunnin vaunulenkin kun aurinko paistoi niin lämpimästi. Esikoisella tänään tarhapäivä ja ajattelin laitella vähän valokuvia albumiin kun tuli taas digikuvatilaus perjantaina kotiin.
MUTTA mutta vauva on oppinut ryömimään :))) Ja enää en voikaan levitellä kuvia ympäri lattiaa. Oppi viikonlopun aikana ja nyt pääsee n. 1m eteenpäin ja sitten pyörii oman akselin ympäri.
Valittelin neuvolassa meidän " huonoja öitä" ja terkkari sanoi rohkaisevasti, ettei jotkut lapset nuku öitään ennen kahta ikävuotta.
Mutta pikku hiljaa ajattelin kyl lopetella yösyötöt (siis ennen klo 06.00) ja pitää jonkun sortin unikoulun, mutta huudattaa en kyllä aijo.
Tulipas sekavaa ja muutkin mars pinoutumaan =)