Apua! Miten voi irtisanoa vuokra-asunnon, kun en löydä vuokranantajan yhteystietoja?
Vuokrasopimus on tehty monta vuotta sitten, asunto myyty sen jälkeen uudelle omistajalle. Edellinen vuokranantaja oli kaupunki, nyt yksityinen sijoittaja. Uutta vuokrasopimusta ei ole tehty vaan tämä alkuperäinen on voimassa, siirtynyt uudelle omistajalle. Fonectasta ei löydy, googlettamalla ei löydy yhteystietoja. Tiedote tuli pari vuotta sitten omistajamuutoksesta, mutta siinä on vain kaupungin edustajan, isännöitsijän ja vuokravälitystä hoitaneen yrityksen tiedot. Olen yrittänyt soittaa kaikkiin noista, mutta kukaan ei vastaa.
Ja tänään pitäisi irtisanoa asunto ettei tarvitse kesäkuun vuokraa enää maksaa! Mitä on tehtävissä?
Kommentit (53)
Onko mahdollista ottaa uusi asunto vastaan vasta kesä-heinäkuun vaihteessa, tai vaikka kesäkuun puolivälissä, että et joutuisi maksamaan kahta vuokraa ainakaan koko kuukaudelta?
maksa vuokranantajan tilille tänään 1€ ja kirjoita viestiksi "irtisanon asunnon. Minulla ei valitettavasti ole yhteystietojasi"
Vierailija kirjoitti:
maksa vuokranantajan tilille tänään 1€ ja kirjoita viestiksi "irtisanon asunnon. Minulla ei valitettavasti ole yhteystietojasi"
Pisteet luovuudesta :D Paras jos hänellä olisi sama pankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita irtisanominen sähköpostilla siihen entisen omistajan osoitteeseen. Kerro, ettei sinulle ole tullut uuden omistajan yhteystietoja, ja pyydä heitä ystävällisesti toimittamaan edelleen ja/tai ilmoittamaan sinulle yhteystiedot. Kerro, että sait tiedon uudesta asunnosta tänään ja että olet koko päivän yrittänyt soittaa isännöintiin ja kysyä uuden omistajan tietoja. Laita sama viesti myöss isännöintiin tiedoksi.
Hyvänen aika ihmiset! Ei se nyt ole edellisen vuokranantajan asia millään lailla toimitella viestejä eteenpäin.
Hyvänen aika, meillä kuule töissä ihan silkasta auttamisen halusta tehdään aikamoisia muuveja. Hitto, mihin on ihmisiltä kadonnut inhimillisyys, empatia ja semmoiset jutut.
Työskentelen isossa firmassa lakimiehenä, kyllä minä teen kaikkeni, jos ammattitaidollani voin auttaa ihmistä hätätilanteessa. Yksi viesti johonkin, mitä se nyt on?
Olen jorpakostakin uinut ihmisen takaisin rannalle, jäiden seasta, siinä ei kauheasti yksi sähköpostin välitys meinaa.
Kaikissa taloyhtiöissä on isännöitsijä. Hänellä on kaikkien omistajien tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa taloyhtiöissä on isännöitsijä. Hänellä on kaikkien omistajien tiedot.
Miten se liittyy tähän keskusteluun?
Ap tietää kyllä että isännöitsijältä voisi saada apua jos tavoittaisi tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita irtisanominen sähköpostilla siihen entisen omistajan osoitteeseen. Kerro, ettei sinulle ole tullut uuden omistajan yhteystietoja, ja pyydä heitä ystävällisesti toimittamaan edelleen ja/tai ilmoittamaan sinulle yhteystiedot. Kerro, että sait tiedon uudesta asunnosta tänään ja että olet koko päivän yrittänyt soittaa isännöintiin ja kysyä uuden omistajan tietoja. Laita sama viesti myöss isännöintiin tiedoksi.
Hyvänen aika ihmiset! Ei se nyt ole edellisen vuokranantajan asia millään lailla toimitella viestejä eteenpäin.
Hyvänen aika, meillä kuule töissä ihan silkasta auttamisen halusta tehdään aikamoisia muuveja. Hitto, mihin on ihmisiltä kadonnut inhimillisyys, empatia ja semmoiset jutut.
Työskentelen isossa firmassa lakimiehenä, kyllä minä teen kaikkeni, jos ammattitaidollani voin auttaa ihmistä hätätilanteessa. Yksi viesti johonkin, mitä se nyt on?
Olen jorpakostakin uinut ihmisen takaisin rannalle, jäiden seasta, siinä ei kauheasti yksi sähköpostin välitys meinaa.
Niin? Töissä, yksityiselämässä tuskin.
Ap tee 1e tilisiirto ja laita viestiksi et irtisanoo heti.
Myykö kaupunkikin asuntoja yksityiselle...apua!! Olen luullut että edes kaupunki luotettava vuokran-antaja.
Feel you, ap. En ollut varautunut, että vappuaattona mentäisiin näyttöön ja löydettäisiin unelmien asunto. Harmi vain, ettei voida maksaa kahta vuokraa päällekkäin niin taisi se asunto mennä nyt. En ehtinyt irtisanoa nykyistä asuntoa, koska toimisto meni kiinni 15 min ennen kuin allekirjoitin irtisanomislappuja.
Vierailija kirjoitti:
Myykö kaupunkikin asuntoja yksityiselle...apua!! Olen luullut että edes kaupunki luotettava vuokran-antaja.
Harvemmin, mutta joskus joo. Yksityisille ja isoille sijoitusyhtiöille jne.