Kaveri soitti loukkaantuneena, kun en tänä vuonna kutsunut vappujuhliimme.
Ja syy tähän kutsumattomuuteen on se, että vaikka tietää kyseessä olevan holittomat koko perheen vappubileet tulee sinne alkoholijuomien kanssa. Eihän siinä mitään jos alkoholi jäisi vain pariin lasilliseen kuohuvaa, emme me nyt niin nipoja ole mutta kun vetää lärvit ja pyörii sitten tillintallin pitkin tonttia. Viime vuonna kaatui suihkulähteeseen , sitä edellisenä pissasi housuun. Kyseessä on ihana ihminen, jolla kuitenkin lähtee mopo käsistä humalassa ja vaikka nuoruudessa kestin ne pyykkikoriin oksentelut sun muut niin se aika on mennyt.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin parhaalta kaveriltani että mitäs vappuna? Hyvin vaivalloisesti sanoi että me mennään yhteen paikkaan.
Ja sitten oli kuin kynsiä revittäisiin kertoa että minne. Iso tila kyseessä joten minäkin kyllä mahtuisin.
Tietävät että mulla ei ole mitään tiedossa mutta eipä vaan yhteyttä oteta.
Lähden huomenna tikusta-asiaa niille, suoraan joogatunnilla ja ilman krapulaa. Tiedän nimittäin että heillä on kämppä kuin mennytten maja, ja molemmilla krapula.
Ehkä vien mukanani pepsi-Maxin että saavat vähän nesteytettyä.
Paras kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin parhaalta kaveriltani että mitäs vappuna? Hyvin vaivalloisesti sanoi että me mennään yhteen paikkaan.
Ja sitten oli kuin kynsiä revittäisiin kertoa että minne. Iso tila kyseessä joten minäkin kyllä mahtuisin.
Lähden huomenna tikusta-asiaa niille, suoraan joogatunnilla ja ilman krapulaa. Tiedän nimittäin että heillä on kämppä kuin mennytten maja, ja molemmilla krapula.
Ehkä vien mukanani pepsi-Maxin että saavat vähän nesteytettyä.
Jos he ovat saaneet kutsun jonnekin mihin sinua ei ole kutsuttu, miten voit loukkaantua siitä? Ihan varmasti välttelevät asian kertomista jos pelkona on että änkeät kuokkimaan sinne.
Mä olen huomannut että on parasta olla alkoton, mutta holittomaksi en rupea. En siis tule tänä vuonna teidän pileisiin, ap!
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ”holittomat” jonkun murrealueen väännös vai maalaisten mukahuumoria? Sanaa näkee silloin tällöin käytettävän täällä ja joka kerta mietin, miksi joku käyttää noin junttia kieltä.
Nii! Attele nyt, ylekin on alkanu ihan juntiks! https://yle.fi/uutiset/3-8811128
Toi ”holiton” on vähän samaa tyyliä kuin jos joku juttelisi naureskellen, että ”siellä ne nuorisolaiset niitä huumehia sauhuttelevat”.
Ylen uutisissa ”leikillinen” sana oli valittu alkusoinnun vuoksi otsikkoon. Itse leipätekstiin se olisikin ollut täysin sopimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tryrty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ”holittomat” jonkun murrealueen väännös vai maalaisten mukahuumoria? Sanaa näkee silloin tällöin käytettävän täällä ja joka kerta mietin, miksi joku käyttää noin junttia kieltä.
Ettet vain itsekin lyhentelisi joitakin sanoja puhekielessä? Mietipä tarkkaan.
En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta jos lyhyesti haluaa sanoa saman asian, miten olisi vaikka sana raitis? Säästäisi enemmän kirjaimia käyttämällä sitä.
Siksi, että holiton (= alkoholiton) ja raitis tarkoittavat eri asiaa.
Millä tapaa alkoholiton ja raitis eroaa? Eikö ne siis oo sama asia? (omasta mielestäni on, siksi kyselen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii! Attele nyt, ylekin on alkanu ihan juntiks! https://yle.fi/uutiset/3-8811128
No tuossa uutisessa käytetään sanaa alkoholiton. Ei holiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vien mukanani pepsi-Maxin että saavat vähän nesteytettyä.Jos he ovat saaneet kutsun jonnekin mihin sinua ei ole kutsuttu, miten voit loukkaantua siitä? Ihan varmasti välttelevät asian kertomista jos pelkona on että änkeät kuokkimaan sinne.[/
Koska ystäväni tietää erittäin hyvin että olen aivan yksin tänään eikö minulla ole mitään menoa! Viimeksi eilen siitä puhuttiin.
Ja piirit on pienet joten tunnen suuren osan ihmisistä jotka tuonne ovat menossa.
Joten tosiaankin ei olisi ollut mikään vaiva taikka ongelma saada minullekin kutsu paikalle.
En tietenkään änkeä sinne, vaan ulkoilen ja urheilen. Katsotaan sitten Vapun jälkeen kenen naama on turvokkeessa ja kenen ei.
Tuotahan se on. Meillä oli pari viikkoa sitten pihatalkoot ja grillijuhlat. Siis oikeasti talkoot jossa tehdään selvin päin töitä kunnon työkalujen kanssa moottorisahasta lähtien, ja sen jälkeen sitten grillausta ja saunomista oluiden kanssa. Kutsuttiin pelkästään aikuisia. Ei muuten, mutta kun kaveripiirissä on pari tyyppiä jotka eivät osaa katsoa lastensa perään. Ajateltiin, että näin on selvintä eikä tule sitä vaaraa, että joku vahtimaton lapsi satuttaa itsensä tai hajottaa paikat (tai se toteudu se todennäköisin vaihtoehto, että minä sitten talkoiden emännöinnin ja töiden johtamisen sijasta kuljen niiden lasten perässä).
No, talkooaamuna toinen näistä soitti että on tuomassa lapsena mukanaan. Ei saanut hoitajaa ja lapset niin tykkäävät meillä olla. Pakkohan siihen oli sanoa että ei. Nyt kyseinen kaveri on sitten loukkaantunut.
Kurjaa, mutta silti teimme minusta oikein. Viimeksi kun tuo ihminen lapsineen oli meillä, olivat aikuisen pihalla ollessa kiskoneet meidän makuuhuoneen kaapista lattialle liinavaatteita, ja samalla reissulla tulin juuri huoneeseen kun olivat kaatamassa akvaarioon puolta purkkia kalanruokaa. Naapurissa on myös hevosia, olen aika monta kertaa pyydystänyt nämä lapset juuri ennen kuin ovat tunkeutumassa sinne hevosaitaukseen. Ei minusta kellään ole velvollisuutta pilata juhliaan vieraan ajattelemattomuuden takia, ainakaan useampaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskuntaa ei enää kutsuta. Syyt ilmeisiä kaikille paitsi varmaan heille.
Molemmat vetää aina kännit, eikä siinä mitään niinhän muutkin tekee. Nämä vaan juo niinkuin tunnin päästä olis viinat loppu. Koska kumpikin kyttää toisen juomista, niin kumpikin juo ”salaa” toiselta niin paljon kuin ehtii. Esimerkki: keittiössä on melkein täysi konjakkipullo. Muut ovat pihalla tai olohuoneessa, mutta pariskunnan mies ”valvomatta” keittiössä -hakemassa uutta lasia tai tulitikkuja tai jtn. Seuraus: konupotusta juotu 5minuutissa 2/3 osaa. Mies päihtyykun sitten siinä silmissä.
Saman tekee kyllä Rouvakin jos jää yksin esim täyden viinitonkan lähettyville.
Kumpikin on erittäin janoinen ja molemmat saitoja. Tuovat toki mukanaan cavapullon , ” tästä vähän kuohuvaa kaikille” ja juovat sitten kaiken mitä tarjolla on.
Promillet kun saavuttaa tietyn tason alkaa riitely. Aina keskenään ja mies saattaa hullunkiilto silmissään myös pillastuta jollekin muulle.
Lähtevät usein eri aikaan, vaimo dramaattisesti ensin (jos on saanut lapsensa kiinni että voi käskeä autolla hakemaan) , mies lähtee myöhemmin.
Never again.
Onpa koomisen kuuloinen pariskunta, saitoja salajuoppoja :D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkoton ja holiton, mutta käytän rauhoittavia ja kipulääkkeitä päihtymistarkoituksessa. En siis ole raitis.
Sun kaltaisten takia ei sitten oikeasti noita lääkkeitä tarvitsevat niitä saa.
Tiedän tämän juomistyylin jossa juodaan heti ja niin nopeesti kuin mahdollista alkoholit naamaan.
Joku ongelma niillä täytyy olla. Ehkä juurikin tullut noortia, että ei saisi juoda liikaa ja pitäisi rajoittaa.
Silloinpas sitten juodaan piilossa ja salaa isolla huikalla, ja muiden nähden siemailkaan niinkuin muutkin.
Tämmöiset hämäykset ja itsensä huijaamisen ei tietenkään viinan kanssa toimi. Kun sehän menee päähän niin se menee päähän.
Tuttava pariskunnasta mies ilmeisesti onnistuu ennen juhliin tuloa juomaan jossain autotallissa itsensä ihan mutkalle. Kun ne tulee paikalle niin ukko sammuu sohvalle, ennekuin on edes päästy aloittamaan juhlia. Ei ole paljon kutsuja sadellut.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskuntaa ei enää kutsuta. Syyt ilmeisiä kaikille paitsi varmaan heille.
Molemmat vetää aina kännit, eikä siinä mitään niinhän muutkin tekee. Nämä vaan juo niinkuin tunnin päästä olis viinat loppu. Koska kumpikin kyttää toisen juomista, niin kumpikin juo ”salaa” toiselta niin paljon kuin ehtii. Esimerkki: keittiössä on melkein täysi konjakkipullo. Muut ovat pihalla tai olohuoneessa, mutta pariskunnan mies ”valvomatta” keittiössä -hakemassa uutta lasia tai tulitikkuja tai jtn. Seuraus: konupotusta juotu 5minuutissa 2/3 osaa. Mies päihtyykun sitten siinä silmissä.
Saman tekee kyllä Rouvakin jos jää yksin esim täyden viinitonkan lähettyville.
Kumpikin on erittäin janoinen ja molemmat saitoja. Tuovat toki mukanaan cavapullon , ” tästä vähän kuohuvaa kaikille” ja juovat sitten kaiken mitä tarjolla on.
Promillet kun saavuttaa tietyn tason alkaa riitely. Aina keskenään ja mies saattaa hullunkiilto silmissään myös pillastuta jollekin muulle.
Lähtevät usein eri aikaan, vaimo dramaattisesti ensin (jos on saanut lapsensa kiinni että voi käskeä autolla hakemaan) , mies lähtee myöhemmin.
Never again.
Noi on alkoholisteja. Tai vähintääkin ongelmajuojia. Juomisen päätarkoitus on päihtyminen, ja kun on päihdytty, on juotava koko ajan lisää, ettei vain se päihtymys karkaa mihinkään.
Ex-miehelläni oli tämä ongelma. Jo ennen lähtöä mihinkään hänen piti tankata valmiiksi kunnon pohjat, että varmasti oli päissään. Hänen jäljiltään ei missään ikinä ollut vajaita pulloja, hän piti huolen siitä, että ne oli tyhjiä. Juhlissa hän asetti itsenä aina lähelle tarjoilupöytää ja katse haritti vähän väliä sinne päin. Viinat oli tärkeitä. Kauheinta oli, jos viina loppui. Hän lähti hakemaan sitä vaikka kiven kolosta. Ja kyllä, juhlakutsut alkoi jäädä väliin. Kukapa moista mongertelijaa ja hoipertelijaa olisi juhlissansa kaivannut. Pystyi vielä riitaakin haastamaan, vaikka ei kieli suussa kääntynyt. Mainitsen vielä, että loppuaikoina en lähtenyt hänen kanssaan yhtään mihinkään. Itsensä sai nolata ihan vapaasti, ei minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on tehnyt saman lukuvirheen kuin mä, ja luullut että kyseessä on "holtittomat" juhlat... 🤔
Minä luin myös "holtittomat" ja ihmettelin, millaiset ovat holtittomat koko perheen juhlat. Pomppulinnassa tulee ruumiita ja klovni on tuomittu lapsiinsekaantuja?
Onko klovneja sitten muunkinlaisia?!
Onko holiton entinen alkoholisti.
Hauskoja nuo viibabileet. Yksi kerran oli koko illan boolimaljan vieressä ja ammensi siitä tiuhaan tahtiin. Kunnes nukahti tai sammui maljan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkoton ja holiton, mutta käytän rauhoittavia ja kipulääkkeitä päihtymistarkoituksessa. En siis ole raitis.
Sun kaltaisten takia ei sitten oikeasti noita lääkkeitä tarvitsevat niitä saa.
Miten niin ei saa? Saanhan minäkin ja todellakin tarpeeseen.
Kyllähän lääkepöhnä kännin voittaa.