Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kutsui vain poikansa äitienpäivälounaalle

Vierailija
30.04.2019 |

Miehelleni tuli juuri viesti äidiltään, jossa kutsui hänet äitienpäivälounaalle :) Ei siis edes lapsenlapsiaan.

Meillä ei koskaan ole olleet mitenkään läheiset tai lämpimät välit, anoppi ei ole lastenlapsista välittänyt vaan ilmoitti lasten ollessa pieniä, että hänellä on oma elämä.

Ei siinä mitään, mummi on nyt aika vieras ihminen lapsille (13- ja 11- vuotiaat). Äitienpäivää ei olla koskaan hänen kanssaan vietetty, nyt sitten halusi poikansa kanssa syömään :)

Mites teillä äitienpäivän vietto menee?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olettaisin kyllä automaattisesti että kutsu on koko perheelle, vaikkei jokaiselle henkilökohtaista kutsua tulisikaan.

Vierailija
2/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies tietysti menee, mammanpoika kun on? Jättää omat lapsensa ja lastensa äidin viettämään äitienpäivää keskenään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletti varmaan, että sinä haluat olla omaan äitisi kanssa, ja teidän lapset oman äitinsä kanssa.

Vierailija
4/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olettaisin kyllä automaattisesti että kutsu on koko perheelle, vaikkei jokaiselle henkilökohtaista kutsua tulisikaan.

No sä nyt varmaan tunget miehesi firman pikkujouluihinkin mukaan. Miten kutsu voi olla koko perheelle, jos sanotaan "olet tervetullut", "kutsun sinut" tai vaikka "tule äitienpäivälounaalle"?

Vierailija
5/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se, joka henkilökohtaisen hääkutsun kohdalla on menossa koko perheellä?

AP:lle, törkeää kyllä anopilta. Mutta jos ei halua pitää yhteyttä lapsenlapsiinsa, niin omapa on häpeänsä.

Vierailija
6/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä nyt varmaan tunget miehesi firman pikkujouluihinkin mukaan. Miten kutsu voi olla koko perheelle, jos sanotaan "olet tervetullut", "kutsun sinut" tai vaikka "tule äitienpäivälounaalle"?

Oletko sä nyt hieman vajaa? Firman pikkujoulut on erikseen, mutta perhejuhlissa meillä ainakin käydään perheenä. 

Vierailija
7/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on varmaan sataan kertaan muistutettu, että anoppi ei ole miniän äiti, joten miniällä on oikeus olla menemättä äitienpäivänä anopin luokse. Toiseksi miniä on puolisonsa lasten äiti, joten eipä ole puolisollakaan oikeutta mennä omalle äidilleen, koska äitienpäivänä pitää juhlia lastensa äitiä, ei omaa äitiä.

Palstaneuvo on, että jätä mies, jos se menee juhlimaan omaa äitiään. Te menette porukalla juhlimaan sinun äitiäsi, koska hänhän on äiti ja ansainnut juhlansa.

Vierailija
8/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se, joka henkilökohtaisen hääkutsun kohdalla on menossa koko perheellä?

AP:lle, törkeää kyllä anopilta. Mutta jos ei halua pitää yhteyttä lapsenlapsiinsa, niin omapa on häpeänsä.

Häät on yleensä viralliset juhlat, hieman eri asia... Mutta jos mä haluun esimerkiksi kutsua veljeni perheineen lapseni synttäreille, niin en mä niille kaikille ole vielä kertaakaan omaa kutsua laittanut, ainoastaan veljelle että "tervetuloa". Aina ovat kaikki tulleet paikalle - ja niin olen tarkoittanutkin. Eipä ole tullut edes mieleen että joku käsittäisi tuon niin että ainoastaan veli on tervetullut :D:D:D

Vierailija
9/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee lasten kanssa luultavasti käymään äidillään äitienpäivänä. Tulee sitten minun vanhemmilleni siellä käytyään.

Vierailija
10/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ja poika haluavat syödä yhdessä ja se sopii teidän muihin suunnitelmiinne, niin mikäpä ettei! Tapaatko sinäkin omaa äitiäsi?

Vierailija
11/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on varmaan sataan kertaan muistutettu, että anoppi ei ole miniän äiti, joten miniällä on oikeus olla menemättä äitienpäivänä anopin luokse. Toiseksi miniä on puolisonsa lasten äiti, joten eipä ole puolisollakaan oikeutta mennä omalle äidilleen, koska äitienpäivänä pitää juhlia lastensa äitiä, ei omaa äitiä.

"on oikeus", "eipä ole puolisollakaan oikeutta", "pitää juhlia"

Mitä sinä oikein horiset, ihminen? Aikuisen ihmisen ei PIDÄ tehdä mitään, eikä aikuisella tarvitse olla jotakin ihme pyhää OIKEUTTA tehdäkseen jotain. Miksi asioista pitää tehdä noin pirun vaikeita? Kukin tehköön äitienpäivänä (ja kaikkina muinakin juhlapäivinä) ihan sitä mikä itselle tuottaa eniten iloa. Jos mies haluaa mennä mutsinsa kanssa lounaalle, keneltä se on pois? Lapset saavat ikuisen trauman, kun iskä oli pari tuntia poissa ÄITIENPÄIVÄNÄ, jolloin PITÄÄ juhlia lasten äitiä tai menettää OIKEUTENSA elää.

Vierailija
12/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät on yleensä viralliset juhlat, hieman eri asia... Mutta jos mä haluun esimerkiksi kutsua veljeni perheineen lapseni synttäreille, niin en mä niille kaikille ole vielä kertaakaan omaa kutsua laittanut, ainoastaan veljelle että "tervetuloa". Aina ovat kaikki tulleet paikalle - ja niin olen tarkoittanutkin. Eipä ole tullut edes mieleen että joku käsittäisi tuon niin että ainoastaan veli on tervetullut :D:D:D

En tiedä, miten kutsu on AP:n miehelle esitetty, mutta jos vaikka anoppi on sanonut, että "tule syömään äitienpäivänä" (yksikössä), niin miten se voisi olettaa koskevan koko perhettä?

Vierailija
13/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies monesti ollut töissä äitienpäivän ja meillä se ei ole juurikaan mikään juhlapäivä. Meillä kaksi lasta 9v ja 5v.

Anoppi ryyppäsi aikanaan sen verran rankasti, että välit poikaansa todella etäiset vaikka 10km päässä asuukin. Tämän tietysti on anoppi kääntänyt päässään niin, että minä olen se pahis, joka poikansa on häntä vastaan kääntänyt ja siksi ei poikansa juuri yhteyksiä pitele saati lasten kanssa kyläile anopin tykönä. Hyvin raskas ihminen. En silti ole estellyt miestä ja lapsia esim. käymästä tai olemassa yhteyksissä anoppiin. Mies saa itse hoitaa tämän asian niin kuin parhaaksi näkee. Itse en tämän ihmisen kanssa näe syytä tekemisissä olla enempää kuin on pakko. On selvää, ettei pidä minusta ja se on ihan ok.

Oma äitini asuu kaukana. Olemme (minä ja lapset) tekemisissä viikossa pari kertaa puhelimitse, lomilla käydään useampi päivä kylässä jne. Lähetetään kortti. Tämä mummo on kiinnostunut mitä lapsille kuuluu jne.

Olisihan se todella hienoa, että olisi lapsilla mummo arkielämässä mukana, mutta näillä mennään. Itse on aikanaan anoppi tämän asetelman ryyppäämisellään niin hyvin alustanut, että niin on mennyt terveys, välit poikaansa kuin elämänilokin.

Olen aina ajatellut niin, että tämä on anopin häviö. Meidän lapset on ihan loistavia tyyppejä.

Vierailija
14/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se anoppi ole muiden äiti kuin poikansa.

Sinun lapsesi tietty juhlivat sinun kanssasi.

Vierailija
15/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstaneuvo on, että jätä mies, jos se menee juhlimaan omaa äitiään. Te menette porukalla juhlimaan sinun äitiäsi, koska hänhän on äiti ja ansainnut juhlansa.

Äitienpäivänä juhlistetaan virallisesti myös isoäitejä niin sinun mielipiteesi ei ole sama kuin virallisen juhlapäivän etiketti.

Vierailija
16/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja AP:n ja miehensä lapset eivät ole anopin lapsenlapsia?

(Mä en ylipäänsä ymmärrä tätä "xxx ei ole mun äiti, mun ei tarvi häntä juhlia" -asennetta. Itsekin sain aina isältäni äitienpäiväonnittelut, vaikka hän oli minun isäni enkä minä hänen äiti. Eikö äitienpäivänä voi juhlia äitejä ylipäänsä, miksi se pitää rajoittaa omaan äitiin / isoäiteihin)

Vierailija
17/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Mä en ylipäänsä ymmärrä tätä "xxx ei ole mun äiti, mun ei tarvi häntä juhlia" -asennetta. Itsekin sain aina isältäni äitienpäiväonnittelut, vaikka hän oli minun isäni enkä minä hänen äiti. Eikö äitienpäivänä voi juhlia äitejä ylipäänsä, miksi se pitää rajoittaa omaan äitiin / isoäiteihin)

On, mutta se on äitienpäivä, ei isoäitienpäivä.

Vierailija
18/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Saulille valittamaan kun hän jakaa ansiomerkkejä. Kiva katsella sun änkytystä telkusta.

Vierailija
19/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Saulille valittamaan kun hän jakaa ansiomerkkejä. Kiva katsella sun änkytystä telkusta.

Mihin ihmeeseen tämä nyt liittyy?

Vierailija
20/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä sitten jätät lapset kotiin, kun miehesi menee tapaamaan omaa äitiään ja sinä omaa äitiäsi? Ehdittehän te aamulla juhlia sinun äitienpäivääsi omien lastesi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän