Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettava ajatus, että hyvän äidin mitta olisi pullottaa simaa hampaat irvessä tai polttaa itsensä rasvalla

Vierailija
30.04.2019 |

Meillä lapset saavat limsaa, kokista. Ostetaan sitä niin harvoin että on harvinaista herkkua. Ja munkit lähikaupan paistopisteestä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja simaa saa kaupastakin.

Vierailija
2/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siman pullottaminen on niin helppoa, ettei sitä tarvi tehdä hampaat irvessä. Ei oo suuri vaiva. Toki saa irvistää samalla, jos siitä saa vappufiiliksen. Ja kerran vuodessa on ihan kiva paistaa munkkeja, muttei oo pakko. Enkä oo erityisen hyvä äiti, ihan tavallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella ole, vaan huonon äidin merkki. Ihan normaali äiti voi tuollaiset pikkuhommat tehdä ilman että polttaa itseään tai että pitää hampaita kiristellä.

Vierailija
4/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole tuollaista ennen kuullut. Teen munkkeja jos huvittaa tai ehdin, tänä vuonna siis en eli kaupan kautta. Simaa meillä ei juo kukaan. Ja ihan hyvä äiti olen.

Vierailija
5/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty sima ja munkit on tosi hyviä. Kaupasta ei saa vastaavaa, mutta joistain kahviloista kyllä.

En kyllä vielä tiedä, tuleeko meille tänä vappuna kumpaakaan. Simaa ei, koska se ei enää ehdi, mutta munkit kyllä maistuis.

Vierailija
6/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimus.

Vierailija
7/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onkin naurettava ajatus ja aloitus.

Vierailija
8/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4l simaa

Astia joka vetää tuon verran, ämpäri, iso kattila.

500gr fariinisokeria astiaan, 2 litraa kiehuvaa vettä päälle, sekaan parin sitruunan mehu.

2 litraa kylmää vettä sekaan. Kun neste on kädenlämpöistä, herneen kokoinen hiivamöntti sekoitetaan sekaan. Sitten kansi päälle, ja 24h jälkeen pullotus.

Pulloon pari rusinaa, vähän sokeria, suppilolla pullot täyteen. 3 päivää huoneen lämmössä, tai viikko jääkaapissa ja sima on valmista juotavaksi. 

Aktiivista tekoaikaa menee noin vartti yhteensä.

Munkit kaupan pakaste altaasta, vappupäivänä ne sitten kieräytetään sokerin kautta. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
9/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinipoikani teki siman. Itse teen ne munkit, ei siinä kauaa mene. Mies tekee pulled porkia vapuksi. Ei ole raskasta viettää vappua.

Vierailija
10/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään simaa useamman kerran vuodessa. On hyvää.

Vierailija
11/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkien paisto on kyllä niin simppeli homma, ettei siinä tarvitse irvistellä eikä itseään polttaa. Minua itse tekeminen ilahduttaa. Jos sinua stressaa, osta hyvä ihminen huoletta kaupasta mitä tahdot, mutta miksi kääntää oma valinta muiden sättimiseen? Jokainen tyylillään.

Vierailija
12/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vielä pahempaa kuin miesten n a is  v i h a?

Se että naiset ihan itse tekevät itsestään mitättömiä, vajavaisia tai kykenemättömiä! Se lähtee teistä, näiden täysin kuvitteellisten standardien asettaminen lähtee teistä itsestänne.

Vierailija
13/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simassa on alkoholia. Siksi sitä tai sen tekovälineitä ei myydä kaupassa alle 30-vuotiaille ilman henkkaria ja lasten kanssa työskentelevillä on myös velvollisuus tehdä lasu jos joku on antanut lapsensa juoda simaa.

Vierailija
14/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että ei ole "hyvän" ihmisen mitta. Reunahuomiona mainitsisin että eiköhän se nykypäivänä ole pikemmin perheen isä joka valmistaa simat ja munkit. Useammin tällaisesta on tullut kunnia-asia ja osaamisen testaaminen isille. Ainakin minulla.

Vierailija
15/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tekee tällaisen aloituksen? Haluaisi tehdä munkkeja muttei osaa?

Vierailija
16/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, meillä mies tekee munkit. Koska haluaa.

Vierailija
17/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siman teko helppoa, ei perinnettä hampaat irvessä tehdä. Kotisima kerran vuodessa on hyvää. Munkkeja teen tänään vielä toisen annoksen, kaupasta ostetut mauttomia höttöjä. Miksi iloa pitäisi tehdä hampaat irvessä ja palovammakäsin. Kevät on ilo ja vapun aika perinteineen kuuluu meidän rutiineihimme, mutta ei pakosta ja vihan vimmalla, vaan mahdollisuutena ottaa kevät vastaan. Sitä kaikille.

Vierailija
18/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona minulle munkkien paistaminen ei onnistu. Siitä ei seuraa muuta kuin astman paheneminen, kova lääkitys ja sairausloma. Simaa menee pari lasillista, mutta niin pientä määrää ei viitsi tehdä. Kaupan simat ovat pahoja, mutta onneksi leipomosta saa ostettua hyvät munkit hillolla tai ilman.

Vierailija
19/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän vanhemman mitta on mielestäni luoda lapselle hyviä muistoja ja perinteitä, niistä asioista, jotka perheessä ovat tärkeitä ( ei kaikkia esim. Vappu kiinnosta)

Uhrautuminen ei niitä tuo, joten hampaat irvessä tekeminen ei tuo kruunua. Hyvällä fiiliksellä tekeminen ehkä tuokin. Ja ihan yhtä hyviä muistoja ja perinteitä syntyy ostoherkuillakin.

Vierailija
20/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää nyt hyvä nainen siveysvyötäsi. osta munkit ja limsat kaupasta ja jatka elämääsi.

Laitoin siman ja aion paistaa munkit ulkona, minusta leipominen on kivaa ja teen sitä mielelläni muutenkin. Mulla on irrallinen sähkölevy, jonka aion virittää pihalle huomenna, en mä sisällä viitsi käryyttää niitä munkkeja. Pieni pullataikina, leivotaan pikkupulliksi, kohotus liinan alla, just ennen rasvassa paistoa painetaan reikä keskelle ja muotoillaan rinkilä. Nostetaan talouspaperin päälle hetkeksi, jäähtyneeenä pyöritellään sokerissa. Ihan suu hymyssä mä teen munkkini.

Tosin en mä tätä äitiyden mittana pidä. Pikemminkin itsekkyytenä, koska tämä on MINUSTA kivaa, niin teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä