Ex-mies kiusaa viestein. Neuvoja?
Olemme eronneet jo vuosia sitten. Ex ei ole päässyt eteenpäin elämässään ja aina aika ajoin lähettää törkyviestejä liittyen avioliittoomme. Välillä estän hänet ja välillä otettava taas viestiyhteys käyttöön, jotta voimme keskustella lapseen liittyvistä asioista.
Tämä miehen toimintatapa on minulle henkisesti rankkaa, koska tämä toimintamalli toistuu aina vaan.
Kaipaan vinkkejä, mikä olisi järkevin ratkaisu tässä tilanteessa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraa. Näytä, ettei hänellä ole valtaa sinuun (sitähän hän hakee). Ne on viestejä. Ne voi lukea ja antaa olla. Säästää ne kannattaa, jotta, jos hän joskus tekee muutakin, niin on todisteita. Mutta ehkä voisi ottaa kuvakaappauksai ja säilöä ihan omiin tiedostoihin, ja poistaa sitten puhelimesta.
Mutta muuten, älä provosoidu ja vaikka kuinka vi tuttaisi, anna vaan olla. Se on sun miehesi häpeä ne viestit, ei sinun. Älä jää niitä märehtimään millään tapaa.
Kiitos!
Olen aika hyvin pystynytkin ignooraamaan enkä ole provosoitunut viesteistä. Eilen niitä taas alkoi tulla ja luin ja vastasin lyhyesti pariin ensimmäiseen ja loput laitoin "arkistoon" ja sen jälkeen estin hänet.
ap
Onks noissa pitkäkin väli, kun ei tule viestejä. Mun ex vaimo tekee tota samaa, mutta kun hiljenee niin tiedän että sillä on joku uus äijä taas hetken. Sit tiedän, että äijä häipynyt kun viestitulva alkaa taas. Erottu 4 vuotta sitten ja se ei tunnu ymmärtävän, että olen uudessa suhteessa ollu pari vuotta jo. Kerran olen vastannut vttuiluihin ettei kiinnosta noi viestit ja et hyödy mitään. Muuten en ole vastannut yhtään mitään.
Viimeksi hän viestitteli joulukuun loppupuolella. Muutaman kuukauden pystyy olemaan "hiljaa" ja sitten lähtee taas homma vauhtiin. Myös juhlapyhien tienoilla viestittelee.
ap
Tuo juhlapyhinä aktivoituminen viittaa alkoholin kanssa pelleilyyn.
Näinhän se on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooraa. Näytä, ettei hänellä ole valtaa sinuun (sitähän hän hakee). Ne on viestejä. Ne voi lukea ja antaa olla. Säästää ne kannattaa, jotta, jos hän joskus tekee muutakin, niin on todisteita. Mutta ehkä voisi ottaa kuvakaappauksai ja säilöä ihan omiin tiedostoihin, ja poistaa sitten puhelimesta.
Mutta muuten, älä provosoidu ja vaikka kuinka vi tuttaisi, anna vaan olla. Se on sun miehesi häpeä ne viestit, ei sinun. Älä jää niitä märehtimään millään tapaa.
Kiitos!
Olen aika hyvin pystynytkin ignooraamaan enkä ole provosoitunut viesteistä. Eilen niitä taas alkoi tulla ja luin ja vastasin lyhyesti pariin ensimmäiseen ja loput laitoin "arkistoon" ja sen jälkeen estin hänet.
ap
Toimit näin:
Vastaat seuraavan herjaviestiin näin:
Hei! Olen tallentanut viestisi. Mikäli yksikin vielä tulee, (kaikista) lähtee ilmoitus viranomaisille.
Mikäli vielä tulee---> ota yhteyttä viranomaisiin --->napakka "mistä on kyse"-soitto poliisisedältä kiusaajalle yleensä saa dorkat järkiinsä. Pyydä sellaista, auttavat kyllä.
Katsos kiusaajat ovat pohjimmiltaan raukkiksia. Aina.
Ovathan ne, mutta poliisi ei moisia puheluita valitettavasti soittele kuin vanhoissa elokuvissa 😂
Kyllä ne soittaa. Riippuu tietysti poliisista kiinnostaako vaivautua. Soittelevat pienemmistäkin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
Toimit näin:
Hei! Olen tallentanut viestisi. Mikäli yksikin vielä tulee, (kaikista) lähtee ilmoitus viranomaisille.
Mikäli vielä tulee---> ota yhteyttä viranomaisiin --->napakka "mistä on kyse"-soitto poliisisedältä kiusaajalle yleensä saa dorkat järkiinsä. Pyydä sellaista, auttavat kyllä.
Ovathan ne, mutta poliisi ei moisia puheluita valitettavasti soittele kuin vanhoissa elokuvissa 😂
Luuletko että he vain syövät donitseja ja lähettelevät hymiöitä vauvapalstalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
Toimit näin:
Soittaapas, olen itse tehnyt tutkintapyynnön häirinnästä ja uhkailusta. En pyytänyt soittamaan, mutta kuulin että se oli ensimmäinen asia minkä tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vastuutonta antaa tuon jatkua. Tee rikosilmoitus ja ilmoita myös lastenvalvojalle.
Kiusaaja ei lopeta ennenkuin hänet pakotetaan lopettamaan.
Sama ohje kaikille, joita joku solvaa ja mustaa netissä. Tehkää ilmoituksia!
Miksi? Ne eivät johda mihinkään. Kokemusta on.
Mun tapauksessa toimi tuo sama, kuin muutkin jo ovat täällä sanoneet. Täysi huomiotta jättäminen. Ei provosoidu vastaamaan pienintäkään juttua. Lapset alakouluikäisiä, mutta pakko olla vain heihin yhteydessä ja kysyvät sitten isältään.
Se paukapää ei vaan opi. Ei onnistu mikään tuollainen sopimus, että vain lasten asioissa saa olla yhteydessä. Aina alkaa tulla neuvoja miten mun pitäisi elää omaa elämääni, miten mun aviomiehen pitäisi elää elämäänsä ja siihen päälle sitten tietysti kaikki raivokohtaukset mitä itse kehittelee mua kohtaan yksin asioita pohtiessaan. On vaikka mitä muutakin minkä tässä jätän kertomatta. Poliisikin sille kerran piti puhuttelun. Rauhoittui vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
Toimit näin:
Kyllä ne voi soittaa. Mä menin poliisilaitokselle mukanani osa viesteistä puhelimessa, osa käsin kirjoittamanani ruutupaperilla, tulostettuja sähköpostiviestejä, ja pari hänen kirjoittamaansa kirjettä(jotka hän toi postilaatikkooni kun olin vaihtanut puhelinnumeron salaiseksi, eikä s-postillakaan saanut kiinni minua). Poliisisetä soitti tälle miehelle, ja sanoi että tällainen on nyt tullut heidän tietoonsa, että mies voi tulla asemalle selvittämään tilannetta, tai sitten voidaan sopia että yhtään viestiä tai yhhteyden ottoa minulle päin ei tule enää koskaan, että tämä on viimeinen kerta kun poliisisetä haluaa miehen kanssa olla tekemisissä.
Viestien tulo loppui siihen.
Tämähän ei tietenkään toimi jos on lapsia, koksa silloin on pakko olla tekemisissä, mutta tuohon ettei poliisi muka soita, niin se ei pidä minun kokemukseni mukaan paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Viestit talteen. Käy lääkärissä kertomassa viestien aiheuttamasta ahdistuksesta ja kerro siitä myös tutuille ja työkavereille. Näin sulla on todisteet sitä päivää varten kun haastat hänet oikeuteen vainoamisesta, laittomista uhkauksista tms.
Ja voi nuo toki lastenvalvojallekin esittää, jos haluat yksinhuoltajuuden. Ovat osoitus exän henkisestä epävakaudesta.
Se yksinhuoltajuus ei oo mikään avain onneen. Lapsi tapaa silti isäänsä, mutta kaikki vastuu elatuksesta yms. on ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestit talteen. Käy lääkärissä kertomassa viestien aiheuttamasta ahdistuksesta ja kerro siitä myös tutuille ja työkavereille. Näin sulla on todisteet sitä päivää varten kun haastat hänet oikeuteen vainoamisesta, laittomista uhkauksista tms.
Ja voi nuo toki lastenvalvojallekin esittää, jos haluat yksinhuoltajuuden. Ovat osoitus exän henkisestä epävakaudesta.Se yksinhuoltajuus ei oo mikään avain onneen. Lapsi tapaa silti isäänsä, mutta kaikki vastuu elatuksesta yms. on ap:lla.
Elatusvastuu ei kyllä poistu yksinhuoltajuuden myötä minnekään toiselta vanhemmalta, mutta yksinhuoltaja ei tarvitse enää toisen vanhemman suostumusta lasta koskeviin päätöksiin.
Puhelinvastaaja pois käytöstä.
Havaitsin kun itse olin häiriköity, öisin joku soitti vastaajaan, joskus kuuli kun luuri laskettiin tietoisen rauhallisesti, psykopaatin merkki kuten usein kaunis käsialakin.
Juuri oli Alibissa kirjoitus: lähestymiskielto paperilla ei auta yhtään mitään.
Ihmekös ettei kieltoa noudateta kun rangaistukset lieviä sitä ennen vielä ylitettävä kynnys uskotaanko naista.
En muuten tiedä tätä. Menevätköhän suoraan sinne "arkistoon" whatsappissa siis... TAI, tulevat sitten läpi, kun esto poistetaan..?
ap