Opiskelu ei vastaa työtehtävääni ollenkaan!
Joopa. Tuli opiskeltua alaa x. Se oli mukavaa, motivoivaa, ja koin että tämä on minun juttuni. Sitten siirryin työelämään, "muodollisesti pätevänä". Ja kas, työ on 95% ihan jotain muuta kuin mitä opiskelin. Monet sanovat, että "joo, se on yliopistossa sellaista, opiskelu on teoreettista". Totta, mutta nyt olen tilanteessa, jossa olen työtehtävässäni aivan SURKEA, koska se on vahvuuteni ovat jossain ihan muualla. Viimeksi tänään sain noottia esimieheltäni, kun sössin yhden asian (joka sinällään oli ihan simppeli). Tätä tämä on päivästä toiseen. Pitäisikö vaihtaa alaa. Kyllähän minä ymmärrän, että tämä on vaan työtä, ei elämän tai kuoleman kysymys, mutta tylsää kuitenkin. Mitä mieltä palstalaiset on ammattikouluista? Jotenkin olisi aika kiva juttu opiskella jotain asiaa, ja tämän jälkeen osata se työelämässä, ihan oikeasti.
Kommentit (2)
Tuntuu, että nykyään kaikki opiskelu on tuollaista. Luulet osaavasi jotain ja kun menet työelämään, melkein kaiken opiskellun voi heittää romukoppaan ja opetella asiat siten kuin ne kyseisessä työpaikassa tehdään ja on "aina" tehty.
Ei missään koulussa opi tarpeeksi. Opettele se työ tekemällä. Yritä olla tarkka kaikessa. Hyvin se menee. Ja saat työkokemusta.