Onko vaarallinen Jopo 3 erirunkoinen kuin vaihteeton jopo? (linkki katkeamiseen)
https://yle.fi/uutiset/3-10752811
Tiettyinä vuosina on Jopo 3 valmistettu siis alumiinista. Entä yksivaihteiset Jopot?
Siis kun tuossa valmistaja korostaa koko ajan tuota, että juuri Jopo3:ssa on ollut ongelmaa.
Entä yksivaihteiset jopot? Onko niissa muka eri runko? (ei oikein uskoisi, miksi olisi)
Kommentit (29)
Tietäisikö kukaan?
Lapsellani kun sattuu olemaan juuri tuon ajan yksivaihteinen Jopo.
Ap
Selviäisikö punnitsemalla? Alumiini on kevyempää kuin teräs. Jopojen omistajat, pyörän kanssa vaa'alle jos tiedätte vuosimallin. Kertokaa myös mitä varusteita pyörässä on kiinni. Kiitos kaikille jo etukäteen päivän hyvästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Selviäisikö punnitsemalla? Alumiini on kevyempää kuin teräs. Jopojen omistajat, pyörän kanssa vaa'alle jos tiedätte vuosimallin. Kertokaa myös mitä varusteita pyörässä on kiinni. Kiitos kaikille jo etukäteen päivän hyvästä työstä.
Hmm, auttaiskohan tämä. Vaa-at ovat kamalan epätarkkoja ja tuo runko on kuitenki vain pieni osa koko Jopon painosta.
Onko kenelläkään tietoa aiheesta.
Onko tuo vain hämäystä, että valmistaja koko ajan sanoo ongelman kokevan Jopo 3:sta.
Minusta heidän pitäisi vaihtaa kaikki vanhat ihmisillä olevat alumiinirunkoiset Jopot uusiin.
Takaisinveto kuluttajilta vaarallisuuden vuoksi.
No onko sama runko vai ei? Uskaltaako käyttää?
Minusta valmista ei ota asiaa tarpeeksi vakavasti. Jopa salilee.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisikö kukaan?
Lapsellani kun sattuu olemaan juuri tuon ajan yksivaihteinen Jopo.
Ap
No se Jopo3 rogon muoto ja alumiini on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa?
Ap
Koita magneetilla tai lue ohjeesta mitä materiaalia on.
Magneetti siis tarttuu vain teräkseen (rautaan).
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa aiheesta.
Onko tuo vain hämäystä, että valmistaja koko ajan sanoo ongelman kokevan Jopo 3:sta.
Minusta heidän pitäisi vaihtaa kaikki vanhat ihmisillä olevat alumiinirunkoiset Jopot uusiin.
Takaisinveto kuluttajilta vaarallisuuden vuoksi.
Luultavasti vain ne ympyräputkiset rungot on alumiinia ja lituskaiset terästä.
Mutta lukekaa käyttöohjeesta toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa?
Ap
Koita magneetilla tai lue ohjeesta mitä materiaalia on.
Magneetti siis tarttuu vain teräkseen (rautaan).
Ja kovin heikkotehoinen ns. jääkaappimagneetti ei ehkä edes maalin läpi tartu.
Vierailija kirjoitti:
Selviäisikö punnitsemalla? Alumiini on kevyempää kuin teräs. Jopojen omistajat, pyörän kanssa vaa'alle jos tiedätte vuosimallin. Kertokaa myös mitä varusteita pyörässä on kiinni. Kiitos kaikille jo etukäteen päivän hyvästä työstä.
Alumiini on kevyempää kuin teräs mutta jos tehdään pyöriä, ei aina ole varmaa painaako alumiinirunko teräsrunkoa vähemmän.
Nyt Helkama nollaa itsensä syyttämällä uhria. Pyörillä on aina keulittu ja tullaan keulimaan, pyörät ovat sen kestäneet ja niiden on se kestettävä. Ulkonäön takia on kyhätty yksiputkinen rakennelma, jossa putkeen kohdistuu valtava rasitus. Ehdottomasti takaisinveto ja hyvitys ostaneille.
Ostajat ovat tienneet mitä ovat ostamassa. Ei jopoja ole tehty keulimiseen ja hyppimiseen, siihen on omia pyöriä olemassa. Ja voisihan Joposta tehdä temppuilun kestävän, mutta sitten saman ihmiset olisivat itkemässä kuinka kalliita Jopot ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa aiheesta.
Onko tuo vain hämäystä, että valmistaja koko ajan sanoo ongelman kokevan Jopo 3:sta.
Minusta heidän pitäisi vaihtaa kaikki vanhat ihmisillä olevat alumiinirunkoiset Jopot uusiin.
Takaisinveto kuluttajilta vaarallisuuden vuoksi.
Luultavasti vain ne ympyräputkiset rungot on alumiinia ja lituskaiset terästä.
Mutta lukekaa käyttöohjeesta toki.
Tuskin meillä on käyttöohjetta tallella. Tai en Ainakaan tiedä, missä se olisi.
Mutta en edes usko, että siinä kerrottaisiin rungon materiaalia. Voin olla väärässäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa?
Ap
Koita magneetilla tai lue ohjeesta mitä materiaalia on.
Magneetti siis tarttuu vain teräkseen (rautaan).
Onko magneettitesti luotettava, vai voiko metalli olla raudan ja alumiinin sekoitustakin?
No kai sen jokainen tajuaa paitsi tuo lapsi ikävä kyllä ettei tuollainen pyörä kestä temppuja? Aika kova temppupyörä saisi olla ja voihan nekin hajota, se riski on jos temppuilee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa aiheesta.
Onko tuo vain hämäystä, että valmistaja koko ajan sanoo ongelman kokevan Jopo 3:sta.
Minusta heidän pitäisi vaihtaa kaikki vanhat ihmisillä olevat alumiinirunkoiset Jopot uusiin.
Takaisinveto kuluttajilta vaarallisuuden vuoksi.
Luultavasti vain ne ympyräputkiset rungot on alumiinia ja lituskaiset terästä.
Mutta lukekaa käyttöohjeesta toki.
Tuskin meillä on käyttöohjetta tallella. Tai en Ainakaan tiedä, missä se olisi.
Mutta en edes usko, että siinä kerrottaisiin rungon materiaalia. Voin olla väärässäkin.
Ap
No yleensä asiaa mainostetaan rungossa tarralla.
Vierailija kirjoitti:
Ostajat ovat tienneet mitä ovat ostamassa. Ei jopoja ole tehty keulimiseen ja hyppimiseen, siihen on omia pyöriä olemassa. Ja voisihan Joposta tehdä temppuilun kestävän, mutta sitten saman ihmiset olisivat itkemässä kuinka kalliita Jopot ovat
Tuo keulimisasia on todennäköisesti vain valmistajan tapa yrittää pestä kätensä tässä asiassa.
Kyllähän runko muutenkin joutuu tärähdyksille alttiiksi. Yllättävät kuopat tiessä, reunakivetykset ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa?
Ap
Koita magneetilla tai lue ohjeesta mitä materiaalia on.
Magneetti siis tarttuu vain teräkseen (rautaan).
Onko magneettitesti luotettava, vai voiko metalli olla raudan ja alumiinin sekoitustakin?
Tuskin on mitään sekoituksia, mutta eikö netistä löydy tietoa minkä näkönen mikäkin Jopon runko on?
https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/jopo3-24/
Tossa sanotaan että teräsrunko. Ei se alumiinirunko ole yhtään sen halvempi, yleensä päivänvastoin. Eli joku oikku niillä vaan ollut koittaa sitä huononmallista alumiinirunkoa kiinasta.
Ne o ookoo