Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdin mainita osan asioista gynekologille

Huoh.....
29.04.2019 |

Kävin yksityisellä gynellä, sillä olen pitkään pohdiskellut endometrioosin mahdollisuutta kohdallani. Jotenkin se keskustelu meni niin, että en missään vaiheessa tullut maininneeksi ovulaatiokipuja (tai ainakin ovulaatiokivuiksi olen ne itse tulkinnut, vaikka kipu onkin sinne ja tänne säteilevää, eikä toispuoleista). 200 euroa meni ja vitutus jäi. Ultrassa ei näkynyt onneksi mitään, mutta kuten lääkärikin sanoi, jos endometrioosikasvustoa on esim. suolen tai virtsarakon pinnalla, ei se ultrassa näy. Itellä nimenomaan kipua tuntuu kuukautisten ja ovulaation aikaan nimenomaan peräaukolla ja säteilee jalkoihin, ihan säärien sivuihin asti. Tein vielä listankin, jotta muistaisin kaikki asiat mainita. En sitten ilmeisesti osaa lukea enää. Mikään ei vituta niin kuin oma tyhmyys. Ei mulla muuta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lista kaikesta mitä aiot sanoa, ota se mukaasi ja mene toiselle gynelle.

Vierailija
2/3 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lista kaikesta mitä aiot sanoa, ota se mukaasi ja mene toiselle gynelle.

Luit, mutta et ymmärtänyt lukemaasi?

ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Voi hele, kirjoitin pitkä viestin ja ei mennyt läpi. Pääpointtina se, että en viittis mennä koittamaan (ja feilaamaan kenties) uudestaan, että osaisinko lukea/muistaisinko mainita kaikki asiat seuraavallakaan kerralla tai kysyisikö se lääkäri asiaa. Hoitona endoon olis hormonit, yhdistelmaehkäisyä en migreenin takia saa syödä, joten ehkä aloitan vaan saamani minipillerit (joista en ole kuullut kuin huonoja kokemuksia) ja kaivaudun jonnekin kuoppaan häpeämään.

Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia kuukautiskivuista (erityisesti, jos säteilee jalkoihin tai peräaukkoon), ovikivuista ja miksei tuosta cerazettestakin.