Miksi kiltti nainen alkaa haastaa ja piikitellä kunnollista miestä?
Ennemmin tai myöhemmin näin tuntuu aina käyvän. Mistä tämmöinen voi johtua?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat lapsia, jotka testaavat rajojaan.
Ei vaan aikuisia, jotka testaavat miehen hermoja, jotta tietävät voiko häneen luottaa vai äityykö väkivaltaiseksi. Tosin itse en testaa kuin yhdesti, koska muutoinhan se on henkistä väkivaltaa toista kohtaan. Samoin pitää tietää miten mies ratkaisee konflikteja isänä, eli voiko hänen kanssaan lisääntyä. Kun asia on selvä niin eipä sitten ole enää mitään testattavaa.
Jokaisessa suhteessa tulee myös niitä aitoja konflikteja ja myös konfliktin aikana on voitava luottaa kumppaniin.
Siksi koska nainen toivoo että provosoimalla saisi kaivettua kaipaamansa maskuliinisen dominanssin esiin. Nainen odottaa että mies karjahtelee kuin leijona ja osoittaa olevansa perheen pää.
Syy miksi kiltti ja hiljainen nainen tekee näin on se että ko. nainen (kuten 99-99% naisista) haluaa ainakin jossain määrin alistua miehelleen, ja toisaalta pelkää itse joutuvansa ottamaan assertiivisemman roolin.
"Mutta miksi nainen joka itse nimenomaan kammoaa konflikteja alkaa hakea sellaista?"
Juuri siksi. Koska nainen kammoaa konflikteja, hän haluaa testata onko miehestä hoitamaan ne hänen/perheen puolesta.
Ap, suurin osa naisista on tällaisia.
Koska mestari 121212:n periaate
Kiltti ja hiljainen nainen haluaa reippaan, rohkean ja assertiivisen miehen koska vastakohdat täydentävät toisiaan.
Reipas, rohkea ja assertiivinen nainen haluaa reippaan, rohkean ja assertiivisen miehen koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.
Kuten edellinen sanoi. Nainen testaa onko miehestä siihen mihin naisesta ei itsestään ole. Jos ei ole, ei mies ole oikea mies eli mies joka sopii siihen yhteen muottiin joka miehille on.
Jotakin wt-touhua. Ratkaisu ei ole haukkua kaikkia naisia (saati kehitellä älyttömiä teorioita) vaan muuttaa niitä omia piirejä. Jotta tapaisi tasapainoisia, normaaleja naisia, joita kuitenkin on enemmistö.
Ihminen ei riskeeraa testailulla sellaista suhdetta, jossa hän todella haluaa olla. Ei pelaa, ei testaile, ei tee muutakaan kuspäisyyttä.
- nainen 10 v hyvässä suhteessa-
Vierailija kirjoitti:
Jotakin wt-touhua. Ratkaisu ei ole haukkua kaikkia naisia (saati kehitellä älyttömiä teorioita) vaan muuttaa niitä omia piirejä. Jotta tapaisi tasapainoisia, normaaleja naisia, joita kuitenkin on enemmistö.
Ihminen ei riskeeraa testailulla sellaista suhdetta, jossa hän todella haluaa olla. Ei pelaa, ei testaile, ei tee muutakaan kuspäisyyttä.
- nainen 10 v hyvässä suhteessa-
Kuvaamiasi naisia on pieni vähemmistö. Siis marginaalisen pieni.
Suurin osa haluaa miehestä sen perinteisen roolin joka jo kuvattiin. Reipas, rohkea, naista assertiivisempi. Jos mies on kiltti ja hiljainen, nämä naiset ihan takuulla testaavat löytyykö miehestä nämä ominaisuudet. Suurin osa ei taida edes tajuta testaavansa, alitajuinen juttu.
Luultavasti et ole naisena yhtään sen tasapainoisempi kuin muutkaan, mies on vain osoittanut nuo "miesominaisuudet" kysymättäkin.
Määrittele se kilt-ti, onko se sellainen vässykkä, jolla ei ole oikein mitään mielipidettä mihinkään, joka vätystelee siinä pleikkarin ja töllön välissä ilman yhtään omaperäistä ajatusta?
Ihan kuka tahansa hermostuu lopulta sellaiseen. Ja kyllä, oikea teko ei olisi testailla vaan jättää suoraan.
Hah. Jos nainen testailee, testaan takaisin. Osaan kyllä. Jos nainen äityy liian suorasanaiseksi tai hyökkääväksi, käsittelen häntä kuin samalla tavoin käyttäytyvää 10-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele se kilt-ti, onko se sellainen vässykkä, jolla ei ole oikein mitään mielipidettä mihinkään, joka vätystelee siinä pleikkarin ja töllön välissä ilman yhtään omaperäistä ajatusta?
Ihan kuka tahansa hermostuu lopulta sellaiseen. Ja kyllä, oikea teko ei olisi testailla vaan jättää suoraan.
Avauksessa mainittiin kunnollinen mies, eli sellainen asiat hoitava, muita kunnioittava, ketään väheksymätön ja tarvittaessa jämäkkä. Siinä ei puhuttu kilt-ti miehestä.
Ihmettelyn aiheena oli se, miksi kiltti NAINEN alkaa hyppiä ajan myötä kunnollisen miehen silmille ihan provosoimatta.
ap
Olen tavallaan kiltti-nainen mutta minulla on myös kova, vahva ja periksiantamaton puoleni jota harvat vain tietävät.
Kuuntelin erään miehen tilityksiä aikani ja kannustin ja tsemppasin. Joissakin kohden sain vain ilkeitä huomatuksia ja piikkejä joita mies heitti ilmoille. Oli aika pudottaa mies maanpinnalle. Tuli hänelle ihan hirveänä yllätyksenä ja meni pasmat aivan sekaisin että se toinen puoli minusta kaivautui esiin. Mutta totuus on että kanssani ei pelleillä koska minäkään en pelleile.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä haetaan niitä suhteen rajoja ja katsotaan kestääkö toinen ja paljonko sietää. Alitajuista toimintaa, tein tuota itsekin. Aivan pöljää. Kun suhde vakiintuu ja luottamus on kunnossa, tuo jää pois.
Aivan. Ja kun toinen tekee samaa, niin hänet luokitellaan mulkuksi. Siihen kariutuu lupaava suhde ja molemmat voi taas valittaa miksi kunnon miestä/naista on niin vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Naiset alitajuisesti testaavat miehen, tästä oli vuosia sitten juttua. Naiset testaavat miehen luonteen siksi, että he katsovat, onko mieheistä kaitsemaan heidän yhteisiä lapsiaan.
nainen mukaanlukien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset alitajuisesti testaavat miehen, tästä oli vuosia sitten juttua. Naiset testaavat miehen luonteen siksi, että he katsovat, onko mieheistä kaitsemaan heidän yhteisiä lapsiaan.
Mutta osaavatko he tulkita testinsä tuloksia? Onko oikea tulos NYT SE TURPA KII AKKA STANA!!!, armoton väheksyntä ja veetuilu takaisin, vaiko se ettei lähde mukaan siihen hölmöilyyn? Posken kääntäminen ainakaan harvemmin lopettaa veetuilua vaan päinvastoin yllyttää sitä. Kunnollinen mies taas ei turvaudu vaihtoehtoon 1 ja vaihtoehto 2 tuntuisi hyvin väkinäiseltä myös.
ap
No mitä noin itse veikkaat, silloin kun on kysymyksessä isyystaidot? Jos sanot lapselle, että nyt se t ur pa kii pent u s tana niin onko se hyvä menetelmä noin niin kuin sinusta itsestäsi?
Rakentavasti, rakentavasti... Mutta täytyy toki ymmärtää, että tuo testailu ei ole jatkuvaa, vaan silloin nainen ei vaan ole kypsä kumppaniksi ja kannattaa yleensäkin reagoida kenen tahansa tuleviin ongelmiin rakentavalla keskustelulla ja jos se ei auta niin lopettaa suhde.
Jos tätä tuntuu tapahtvan usein niin kannattaa sitten laittaa myös oma käyttäytyminen tarkkaan syyniin ja miettiä jos ongelma oletkin sinä. Ehkä toivot yli-inhimillistä käyttäytymistä;tunteettomuutta, reagoimattomuutta ja ainaista lässyn lässyä normaalin käytöksen sijaan. Normaali ihminen väistämättä reagoi asioihin ja tapahtumilla on vaikutusta, ihminen ei ole tasainen viilipytty.
No mitä itse luulet aikuisen reagoivan toisen aikuisen tahalliseen ärsyttämiseen? Itse ainakin siedän lapsilta paljon huonompaa käytöstä kuin aikuisilta. Ja varsinkin omalta puolisolta tahallinen kiusaaminen on asia, joka saa karvat pystyyn.
Sehän näiden salaisten testien ongelmana on. Miten tulkita toisen reaktioita, kun ei tiedä millainen testi toisella on samaan aikaan menossa? Minusta ilkeys ja toisen alistaminen ovat ominaisuuksia, joita en halua nähdä puolisossa tai varsinkaan ihmisessä jonka kanssa harkitsen lapsia. Siksi reaktioni voi olla raju. Se johtuu pettymyksestä, että toinen onkin #usipää eikä unelmieni nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallaan kiltti-nainen mutta minulla on myös kova, vahva ja periksiantamaton puoleni jota harvat vain tietävät.
Kuuntelin erään miehen tilityksiä aikani ja kannustin ja tsemppasin. Joissakin kohden sain vain ilkeitä huomatuksia ja piikkejä joita mies heitti ilmoille. Oli aika pudottaa mies maanpinnalle. Tuli hänelle ihan hirveänä yllätyksenä ja meni pasmat aivan sekaisin että se toinen puoli minusta kaivautui esiin. Mutta totuus on että kanssani ei pelleillä koska minäkään en pelleile.
Eli et läpäissyt miehen testiä vaan hermosi petti kesken kaiken.
Minä en nyt ymmärrä ollenkaan sellaista että miksi ihmeessä jos ihminen on oikeasti kiltti luonteeltaan niin alkaisi jotain testailemaan. Harva ihminen on niin kiltti kuin ensivaikutelma antaa ymmärtää sitten kun ollaan todella siinä parisuhteessa ja tunnetaan toinen paremmin kuin ketään muuta, se tuo ihmisestä niin hyvät kuin huonot puoletkin esiin.
Mun mieskin on kiltti ja kaikin puolin hyvä mies ja ihminen, mutta mulle hän näyttää itsestään sen pahimman puolen, ei ulkopuolisille. Kun mies oikein suuttuu (jota aika harvoin käy) hän saattaa sanoa tosi pahasti joka on todellakin isku vyön alle, ja jälkikäteen hän pyytää anteeksi että ei tarkoittanut. Hän on saanut tälläisen mallin riidellä kotoaan, äitinsä oli samanlainen, ja tämä ikävä piirre vaan joskus tulee esille vaikka se ei ole hänen varsinainen luonteensa missään nimessä.
Minulle se on vaikeaa koska minä taas vaikka olen tunnettu viilipyttymäisyydestäni olen erittäin ärhäkkä pitämään puoliani, en siedä mitään epäreiluutta milliäkään. Minä en riidellessä silti koskaan mene sen tietyn rajan yli, minä en lyö vyön alle koskaan koska rakastan miestäni ja en missään nimessä halua häntä loukata. Minä olen sitä mieltä ettei edes suuttuessa saa sanoa asioita joita ei tarkoita, sehän on sitten ihan sama mitä siinä valehtelisi kun kerran on suuttunut ja sillä saanut luvan puhua mitä puutaheinää tahansa. Ei niitä sanomisia saa pois sillä että pyytää anteeksi. Mulla on hyvinkin hyvä kärsivällisyys mutta sitten kun se loppuu, se loppuu. Ja vaikka pidän itseäni myös melko kilttinä ihmisenä, siis ilkeän vastakohtana, niin en minä mikään lapatossu ole, täysin päinvastoin. Voi olla kiltti ja samalla järkähtämätön mielipiteissään ja aikaansaava.
Nainen testaa ihan vaan huvikseen ja draamaa luodakseen miehen reaktioita esim. vahingoittamalla tämän omaisuutta, ja kaikki muut reaktiot, paitsi korvausvelvollisuudesta vapauttaminen on väärin...
Pieni piikittely on yritys nostaa seksuaalista mielenkiintoa. Saada aikaan tilanne, jossa ollaan vähän napit vastakkain ja mies voi osoittaa voimansa. Plussaa siitä jos tajuaa ottaa sen huumorin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko liian kiltti mies
Sua pompottaako muija?
T:Costello
Vierailija kirjoitti:
Oletko liian kiltti mies
Sua pompottaako muija?
T:Costello
Jos miehelle ollaan ilkeitä, hän on todennäköisesti ollut ilkeä ensin. Sitä saa mitä tilaa.
Huomaakin että aikuisen miehen sijaan onkin suhteessa vätykseen. Sen sijaan että tekisi sen minkä pitää, eli jättäisi heti, nainen yrittää löytää vätyksestä jotakin selkärankaa. Turhaan, tietysti.