Miten elämäsi on parantunut, kun jätit alkoholin?
Tarvitsen kannustusta lopettamiseen. Kertoisitteko, miten alkoholin jättäminen on vaikuttanut myönteisesti elämäänne?
Kommentit (30)
Olin aikanaan niin pohjalla, että sekosin AA-kerhoon ja vietin tuossa kuusi vuotta juomatta (täysin tipaton), mutta kun palasin vuosi sitten kohtuukäytön pariin alkoi tuntumaan, että viimeinkin elän. Oliko se sitten viisasta - siihen en osaa ottaa kantaa, mutta näillä mennään...
Ei enää krapulapäiviä, jolloin vain makaan viileällä lattialla peittoon kääriytyneenä iltamyöhään asti hirveässä kunnossa, kykenemättä tekemään muuta kuin oksentamaan ja vapisemaan kylmänhikisenä peläten/toivoen, että taju lähtee.
Minulla ei ole vaikuttanut elämänlaatuun oikein mitenkään, juonko vai en. En siis koskaan ole juonut päivittäin tai edes viikottain.
Pildeä en enää saa. Muuten kaikki parempaa.
Itselläni pidempi pinna, tasaisempi tunne-elämä ja kaikenkaikkiaan seesteisempi olo. Kannattaa ainakin kokeilla.
Syyllisyyden taakka tipahti hartioilta. Mieli on kirkkaampi. Koen taas iloa ja onnea. Ennen olin alkoholin vanki ja renki, nyt olen vapaa. Ja se VAPAUS on humalluttava tunne.
On virkeämpi olo kun ei ota yhtään. Krapulaa minulle ei ole koskaan tullut, ellei nyt tinttaa päivä+yö putkeen, ja silloinkin ainoa oire on lähinnä hirveä väsymys.
Parempi ja tasaisempi mieliala. Parempi unenlaatu. Rahaa säästyy. Närästys ja vatsavaivat helpottaneet. Tietynlainen vapaus: ei tarvitse vahdata kelloa että saako sieltä kaupasta juomista vai ei. Itsevarmuus on myös kasvanut kun on huomannut ettei "tarvitse" alkoholia esim. sosiaalisissa tapahtumissa.
Ei ole krapulaa ja saan nukuttua. Rahaa säästyy yllättävän paljon ja vaimokin on palannut kainaloon. Alkoholi on kyllä toisen ihmisen karkotin.
Vierailija kirjoitti:
Lihoin 10 kiloa.
Minä turposin kokonaista 55 kiloa. 47 kilosta 102 kiloon...
Kaikki on paremmin, mutta pillua tässä maassa ei saa jos ei käy baareissa tai edes tyttöystävää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on paremmin, mutta pillua tässä maassa ei saa jos ei käy baareissa tai edes tyttöystävää.
Eikös kaikki ole sitten huonommin?
Krapulat loppui. Psyyke ei kestä juomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoin 10 kiloa.
Minä turposin kokonaista 55 kiloa. 47 kilosta 102 kiloon...
Siis alkoholin lopettamisen jälkeen? Miksi? Eikö se yleensä ole päinvastoin, vai oonko aivan väärässä?
ihon kunto parani. Krapulan aiheuttama kuivuminen ja kännin aiheuttama myrkytystula tuhiavat ihon. Onneksi lopetin kolmikymppisenä niin iho ehti vielä saada elinvoimansa takaisin eikä olkut pysyviä muutokset. Nyt 40+ ja täysin rypytön eikä oo silmäpusseja tai ihon roikkumistakaan.
Ei tarvitse enää elää itseaiheutetun terveydenmenettämisen (ja kuoleman) pelossa. Sisuskalut ei enää poksu.
Energiatasot ovat ylhäällä ja jaksaa lenkkeillä.
Yöt nukkuu paremmin.
Ilmeisesti veriarvot ovat paremmat kun ei huippaa eikä enää humise päässä.
Ajatukset ovat kirkkaammat ja mieli iloisempi.
Viikonloput ei mene krapulassa. Rahaa säästyy. Pysyy helpommin kunnossa, kun ei tule turhia kaloreita.