Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko koskana hävenneet tai salailleet äänestämäänne puoluetta tai ehdokasta?

Vierailija
28.04.2019 |

Itse en ole, lapsuudenperheeni oli porvarillinen ja äänesti kokoomusta ja niin itsekin olen lähes aina tehnyt, nuorena joskus äänestin vihreitä ja jotain muutakni oon joskus äänestänyt, mutta ikinä ei ole tarvinnut salata tai valehdella kenellekää puoluekannasta. Ainut vaan, että vuonna 2015 eduskuntavaaleissa mietin perussuomalaisia, mutta sosiaalisesti oli helpompi äänestää kokoomusta niin kuin aina ennenkin enkä ollut kuitenkaan niin monesta asiasta samaa mieltä persujen kanssa. Halla-ahon persut taas ei enää nappaa yhtään, joten kokoomuksen riveissä on pysytty.

Mitenkäs muilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kerran äänestänyt Sekoomusta.

Ei toistu.

Vierailija
2/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hävennyt, mutta ei ole kuitenkaan ollut ikinä mitään syytä kertoa kenellekään, mitä puoluetta olen äänestänyt. Olen pitänyt sen vaalisalaisuutena, johon minulla on täydet oikeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin persuja enkä kerro äidilleni, koska hän uskoo vihreisiin.

Vierailija
4/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hävennyt, mutta ei ole kuitenkaan ollut ikinä mitään syytä kertoa kenellekään, mitä puoluetta olen äänestänyt. Olen pitänyt sen vaalisalaisuutena, johon minulla on täydet oikeudet.

Näinhän sitä on helppo ajatella, mutta entä jos joku kysyy suoraan? Mielestäni jotenkin vaalisalaisuus on tyhmä tapa paeta keskustelua, varsinkin, jos ei ole mitään syytä hävetä puoluekantaansa. Demokratia perustuu kuitenkin avoimeen keskusteluun.

Niin, ja itsehän olen nykyään kokoomuksen kannattaja, mutta olen kannattanut persuja ja radikaalissa nuoruudessani jopa kommunisteja. Enkä milloinkaan ole salannut puoluekantaani, vaan aina kertonut perustellut näkemykseni kysyttäessä.

Vierailija
5/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen kertonut puoluekantani, jos joku on kysynyt. Toisinaan kysymättäkin.

Vierailija
6/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, mutta salaan, mitä puoluetta todella äänestin (persuja). Paljastuminen olisi sosiaalinen itsemurha vihervasemmistokuplassa eli opiskelijapiirissä, johon kuulun.

Vierailija
7/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kerran Keski-Suomessa erästä asiallista persua, mutta arvaa kuka pääsi minunkin ääneni nosteessa mölisemään minareettikutsuista eduskuntaan. Tosin en ole tätä salaillut, mutta kertonut varoituksena niille jotka aikovat kyseistä poluetta äänestää. 

Miksi omassa vaalipiirissäni ovat nämä kaikkein syvimmät ns. tavallisen kansan miehet? 

Vierailija
8/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin julkisesti äänestäväni tuttuani. Puoluetta en maininnut. Sen kuitenkin pari selvitti ja tekivät siitä numeron. Ei kukaan täyspäinen kuulemma äänestä persua. Äänestin ja annan vastaisuudessakin protestiääniä.

Vierailija
9/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisissä eduskuntavaaleissa äänestin Tanja Karpelaa. En ole koskaan kehdannut sanoa asiaa ja kadun ääntäni. Sen jälkeen ole pääsääntöisesti äänestänyt demareita ja ihan asiallisia ehdokkaita, en julkkiksia.

Vierailija
10/14 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirini äänestää kokoomusta tai vihreitä ja olen mieluummin kertomatta, että äänestän vasemmistoliittoa.

Vierailija
11/14 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vihervasemmistokuplassa ja kannatan ihan avoimesti Halla-Ahon persuja. Mitään ongelmia ei ole ollut asian suhteen.

Vierailija
12/14 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihervasemmistoa tai jopa kommareita protestina, jos ei löydy sopivaa ehdokasta. En häpeä, vaan kirjoittelen julkisesti faceenkin omalla nimelläni milloin mitäkin kannanottoja.

Vierailija
13/14 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äänestämään jossakin suuressa mielenhäiriössä Halosta ensimmäiselle presidenttikaudelleen. En ole kehdannut sanoa sitä kennellekkään, enkä kehtaa.

Vierailija
14/14 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana äänestänyt SDP:n, vihreiden ja vasemmistoliiton ehdokkaita. Tällä hetkellä ehkä vasemmistoliitto tuntuu eniten omalta puolueeltani. Enpä ole koskaan hävennyt tai salaillut puolueita tai ehdokkaita, joille ääneni on mennyt.