Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan joutunut kokemaan terrori-iskua?

Vierailija
28.04.2019 |

Onko kukaan palstalainen joutunut keskelle terrori-iskua?
Itse olen ollut parin sadan metrin päässä kun auto ajoi Lontoossa ihmisten päälle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se Turun

Vierailija
2/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos en. Turun isku osui sekin ihan liian lähelle. 

t. turkulainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi

Vierailija
4/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perheeni kanssa menossa Lontoossa yhteen paikkaan, jonne ensisijaisesti oikeastaan halusinkin ylipäänsä matkustaa. Eivätköhän teropirut sitten ottaneet ja iskeneet siihen lähistölle pienemmän tussauksen, joka ilmeisesti epäonnistui 🤬. Lontoolainen poliisi pahoitteli kohteliaasti kokemaani epäonnea ja kehotti poistumaan eristetyn alueen läheisyydestä mahdollisimman kauas.

Otimme ja menimme parin korttelin päähän syömään.

Kerran Brysselissä lapset bongasivat bussipysäkille jätetyn repun. Minä otin lapset käsistä kiinni ja kielsin missään nimessä menemästä yhtään lähemmäs ja menimme korttelin toiselle puolelle, josta soitin poliisille repusta.

Sen tapauksen jälkeen taoin lapsille päähän, että kaikkia kasseja, reppuja, laukkuja, paketteja ei sitten tutkita eikä lähdetä hyväuskoisesti pelastamaan vaan mennään kauemmaksi ja soitetaan poliiseille havainnosta.

Vierailija
5/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi ole, mutta kerran näin niin todentuntuisen unen että toivottavasti se ei ole enne.. olin jonkun kesäisen kadun varrella kahvilassa kun alkoi ihan hullu ammuskelu ja tulitus. Juoksimme kahvilan tiskin taakse piiloon ja näin sieltä mitä kauheuksia kadulla tapahtui. Se oli ihan järkyttävä uni. Kylmää vieläkin ajatella ja tästä on jo muutama vuosi aikaa.

Vierailija
6/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos en. Turun isku osui sekin ihan liian lähelle. 

t. turkulainen

Lähdin kauppakassin kanssa kotiin bussilla Turun Kauppatorin pysäkiltä tuona iltapäivänä. Kotona istuuduin tietokoneen ääreen, ja sieltä tuli uskomattomia kauhu-uutisia, kuvia ja videoita.

Vierailija
7/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan, oltiin israelissa kun olin 12v oltiin katsomassa tanssiesitystä. Kun lähdettiin pois ihmeteltiin miksi siellä on kauhea härdelli ja hälytysajoneuvoja yms.

No naapuri virastossa oli joku räjäyttänyt pommin. Se oli siis ihan viereinen rakennus, eikä kukaan kuullut tai tuntenut mitään.

Olihan se pienoinen shokki tajuta että jos ne olisikin valinnut sen meidän paikan..

Jälkikäteen siis kerrottiin, että olivat vaan valinneet jonkun paikan missä oli sillä hetkellä paljon ihmisiä..

Vierailija
8/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin New Yorkissa kun 911 tapahtui. Olin edeltävänä päivänä juuri kulkenut manhattanilla, WTC-tornien vierestä.

Vierailija
9/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onneksi ole, mutta kerran näin niin todentuntuisen unen että toivottavasti se ei ole enne.. olin jonkun kesäisen kadun varrella kahvilassa kun alkoi ihan hullu ammuskelu ja tulitus. Juoksimme kahvilan tiskin taakse piiloon ja näin sieltä mitä kauheuksia kadulla tapahtui. Se oli ihan järkyttävä uni. Kylmää vieläkin ajatella ja tästä on jo muutama vuosi aikaa.

Mä näin tuon Turun iskun ennakkounena. Siinä en tiennyt mitä oli tapahtunut mutta se tunnelma oli tismalleen sama kuin oikeasti oli silloin seuraavana päivänä. Unessa oli painostava tunnelma jonka rikkoi kirkaisu ja kävelin siinä Kauppiaskatua juurikin sieltä Wiklundin edestä Eerikinkadulle, vanhan Börsin ohi.

10/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1981 Ranskassa paikassa, jossa käy paljon englannin yläluokkaa, kuninkaallisia ja Euroopan

varakkainta väkeä. Silloin IRA vainosi heitä. Olin syömässä illalla ravintolassa, kun kovaa kahdesta ohiajavista autoista alettiin ampua ravintolaan ikkunoiden kautta sisälle.

Omistaja veti heti pääkatkaisija paikan pimeäksi ja huutaen käski meidät maastoutua pöytien alle.

Samalla viikolla eräs ulkoilmatapahtuma kesti arvioitua kauemmin ja kun väki vaelsi parkkikselle lähteäkseen pois, niin Brunein sultaanin limusiini räjähti.

Luin lehdestä myöhemmin, että sen alle oli heitetty magneetilla kiinittyvä pommi, joka oli aikaohjattu.

Mutta, koska se tapahtuma kesti arvioitua kauemmin, niin pieleen meni. Muuten olisi sulttaani vaimoineen kuollut.

Vierailija
11/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Orlyn kentällä joulukuussa, kun sieltä löydettiin hylätty reppu. Ei siellä mitään ilmeisesti ollut, mutta alue rajattiin ja ihmisiä pyydettiin kauemmaksi.

Ei onneksi muita, toivottavasti ei tulekaan.

Vierailija
12/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tukholmassa keväällä 2017 pidennettyä viikonloppua viettämässä, kun se heppu ajoi rekalla ihmisten päälle Drottninggatanilla. Olin edellisenä iltana kävellyt sitä jonkin matkaa, ja oli tarkoitus sinäkin päivänä, mutta onnekseni päätin aloittaa päivän vieton pohjoisempana kaupungissa. Samoilla hetkillä kun olin lähdössä sinne päin, keskeytettiin muun liikenteen kulku ja poliisiautoja ajeli kiireellä yksi toisensa jälkeen ja joka nurkan taakse alkoi ilmestyä tiesulkuja. Kun sain selville, mistä kaaos johtuu, ei sinänsä kovasti pelottanut, kun olin alueelta jokseenkin sivussa, mutta toki sitä vakavasti mietti, alkaako tällaista tapahtua pohjoismaissakin useammin.

Vierailija
13/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 5 km päässä Tukholman terrori-iskun tapahtumapaikalta. Olin myös ollut tapahtumapaikalla muutama kuukausi aiemmin. Täpärä selviytyminen siis.

Vierailija
14/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään e onneksi ole, mutta matkustin Nizzaan muutama päivä terrori-iskun jälkeen. Rantabulevardin tuhannet ja taas tuhannet kukat, kuvat, kynttilät joita oli median kautta nähnyt, jäivät kyllä ikuisesti mieleen.

Outoa oli myös se' että rajan yli pystyi menemään ilman mitään tarkastusta ( Italian puolelle)samoin sieltä tulemaan Ranskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän