Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, mitä ajattelet jos sinua sanotaan eukoksi?

Vierailija
28.04.2019 |

?

Kommentit (18)

1/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vaimolta, kuulemma ok.

Akkakin käy.

Vierailija
2/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ukottele miestäni, hän ei eukottele tai akattele minua, näin on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halventava nimitys.

Vierailija
4/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo haittane. En näe "eukko" sanaa mitenkään huonossa valossa 🙂

Vierailija
5/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma mies sanoo, niin ok. Vieraammalta henkilöltä kuultuna pitäisin sitä outona.

Vierailija
6/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko, muija, akka, millään näistä ei ole ensivaikutelmana positiivista mielikuvaa, vaan odotuksena on, että lause jatkuu naisen manaamisella tai halveksimisella.

Vierailija
7/18 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista ei tapahdu.

Vierailija
8/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan kutsunut minua eukoksi, akaksi tai vastaavaksi. Onneksi. 

Tytöttelyä olen kyllä kuunnellut.

Vierailija
9/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon miestäni ukoksi (kaikella rakkaudella) ja kai sillä on sit lupa sanoa akaksi, parihan ne ovat, ukko ja akka. Naiskaveriporukassani akattelu on yleistä.

Varmaan eukkokin sopisi hänen suuhunsa, mutta tosiaan kuulostaisi liian erikoiselta muilta kuultuna. Ehkä vanhemmille pareille täällä se on jopa hellittelynimi.

Savosta ollaan.

Vierailija
10/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen suusta ja millä mielellä sanottuna. Olen 28-vuotias, joten ihan eukoksi en itseäni kyllä tunnista.

Vierailija
11/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka sanoo. Jos esim puoliso sanoo, niin osaan ottaa sen vitsillä. Mutta jos joku tuntematon sanoo, niin sitä en kyllä arvosta. Siinä vaiheessa tulisi todennäköisesti mietittyä, että sanoja on kyllä todellinen moukka, jolla tuskin älykään pahemmin päätä pakottaa. Järkevät ihmiset eivät minusta kutsu tuntemattomia ihmisiä eukoiksi.

Vierailija
12/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että puhuja yrittää loukata minua.

Vierailija
13/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut minusta niin sanottavan, mutta ihan hauska huumorintajuinen nimityshän tuo minun mielestäni on. Vähän niin kuin miehestä ukkeli. Voisin käyttää niitä jopa hellittelyniminä.

En ole mikään turhan tosikko ja koska saan aina mukavaa ja asiallista kohtelua, niin en osaa edes ajatella, että joku yrittäisi jollakin sanalla minua loukata. N44

Vierailija
14/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko-kulta, oma eukkoseni jne. Saan kuulla mieheni suusta tätä sanaa usein ja se on ihana! Näen heti sitä sanaa ajatellessa mieheni hymyilevät välittävät silmät ja tunnen halauksen. Yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta.

Vierailija
15/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa ihan normaalia puhua eukosta, ja siinä ei ole mitään halventavaa. :)

Vierailija
16/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Karjalassa ihan normaalia puhua eukosta, ja siinä ei ole mitään halventavaa. :)

Eikä muuallakaan Suomessa. Ukkokultani "eukottelu" ei ole ollenkaan pahansävyistä, olemme siis muualta, maaseudulta molemmat. Jos joku ihan vieras ihminen vaikka kaupassa sanoisi minua eukoksi, kyllä leukani putoaisi lattialle. Pitäisin henkilöä ilkeänä tai tyhmänä tai molempia. Sävy ja puhuteltavan läheisyys ratkaisee. 

Vierailija
17/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, naiset, jos puoliso kutsuu teitä seuraavilla nimillä:

- rouva

- äiti

- mamma

Vierailija
18/18 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, naiset, jos puoliso kutsuu teitä seuraavilla nimillä:

- rouva

- äiti

- mamma

Rouvaksi jos kutsuisi, niin todennäköisesti sanoisi sen vähän vitsimielessä. Tietää, että minulle tulee rouvasta vähän vanha olo ja olen sanonut hänelle, että minulla kestää muutenkin todennäköisesti jonkin aikaa tottua siihen, että minusta tulee rouva (olemme siis menossa naimisiin). Mutta siis ihan okei, jos kutsuu rouvaksi, en minä siitä pahastu. Silloin on vain todennäköisesti kyseessä hyväntahtoinen kiusoittelu.

Äiti on jees, jos lapselle puhuu minusta tulevaisuudessa niin. Kunhan ei omaksi äidikseen sentään sano. :D

Mamma ei ole jees, mutta vain siksi, että se on liian lähellä mamaa, joka tulee olemaan tulevaisuudessa puolisoni kutsumanimi perheessämme.