Ulkomaalaiset kuskit ovat suuri menetys.
Ennen bussia ajaneet stadin kundit olivat aarteita maalaisille ja miksei stadilaisillekin kun tunsivat stadin ja Vantaan takarannatkin. Eli heiltä voi kysyä navigointiapua selvällä Suomen kielellä. Ja monta muuta asiaa. Nykyisiltä on ihan turha kysyä mitään millään kielellä, kun jo omalla reitillään pysyminenkin on usein matkustajien varassa.
Sama taksiliikenteessä, olemme menettäneet ennen niin hyvän palvelun ;-)
Kommentit (5)
Koen muutoksen työpaikallani. Yövuorossa tuntui ennen turvalliselta kun tuli taksimiehiä asiakkaiksi. Nyt pelottaa kun tulee näitä "taksimiehiä" rivoine juttuineen.
Surullista (takseista). Virkapukuiset Suomalaiset olivat luotettavia ja turvallisia kuin poliisit. Ainut vika oli kalleus. Yhtään eivät ole halventuneet mutta pelko on tullut tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Takseja ei enää uskalla käyttää. Ennen saattoi huoletta vaikka lähettää lapsen taksilla mummollaan. Kuka uskaltaisi nykyaikana ;-(
Ai kuinka? Pelkäätkö, että Al Hatwah ajaa lapsesi kanssa hiekkatielle? Kysy siltä yheltä éukolta joka sanoi, että jokaisen tulijan taustat tiedetään.
Juttelin erään vihreitä äänestävän nuoren ÄMM ÄN kanssa näistä asioista ja hän sanoi sellaisen lapsen lällätys äänellä minulle että ''Tällästä tää nyt on, pitää vain kestää''.
Olen samaa mieltä. Taksialasta tuli yhdessä yössä kunnon villi länsi. Taksi ei välttämättä tiedä missä on Oopperatalo tai Länsisatama, pitää neuvoa englanniksi. Ja maaseudulla taksia ei sitten enää saakaan vaikka olisi tarvis.
Lisäksi taksit ovat ennenkin olleet liikenteessä aika suurpiirteisiä, mutta nykyään ne ovat suorastaan vaarallisia. Tässä kuussa olen esimerkiksi joutunut kaksi kertaa tekemään omalla autolla lukkojarrutuksen koska taksi seilaa omalta kaistaltaan minuun päin äänimerkistäni piittaamatta. Kolmion takaa tullaan katsomatta yhtään ja muutenkin ajetaan ihan jonkun muun maan kulttuurin mukaan.
Ja olen muuten vihervasemmistolainen, kun tämä jossain vaiheessa kuitenkin menee siihen.
Takseja ei enää uskalla käyttää. Ennen saattoi huoletta vaikka lähettää lapsen taksilla mummollaan. Kuka uskaltaisi nykyaikana ;-(