Sain kaverilta ADHD-lääkkeitä kokeiluun - oma ADHD-epäilys vahvistui
Sain kaveriltani ADHD-lääkkeitä kokeiluun. Olen kärsinyt keskittymisongelmista koko ikäni. Psykiatrisella poliklinikalla minulle ei tehty lähetettä neurologisiin tutkimuksiin, koska koulumenestykseni on ollut aina hyvä, vaikka koulutaival itsessään on ollut hankala. Kaikki on laitettu ahdistuksen piikkiin, ja itsekin aloin lopulta uskomaan tähän. Kuitenkin nyt testattuani ADHD-lääkkeitä, on suorituskykyni parantunut. Ilmeisesti tämä on viite siitä, että minulla saattaisi olla jokin neurologinen häiriö sittenkin taustalla. Mitä mieltä olette?
Psykologi sanoi, että neuvolapapereiden tai koulumenestyksen perusteella ei lähetteelle ole perusteita. Kuitenkin olen koko lapsuuden ja aikuisiän kärsinyt useista erilaisista ongelmista. Pitääkö tässä nyt lähteä yksityiselle?
Kommentit (3)
Tämä aloitus voisi olla minun kirjoittama, paitsi että itse sain terveyskeskuksen kautta lähetteen jatkotutkimuksiin kun sitä halusin. Tässä vaan menee hitosti aikaa, vuosi jo mennyt, enkä vielä ole päässyt psykiatrille tai neurologille. Itselläni oli myös erittäin hyvä koulumenestys eikä ollut mitään käytöshäiriöitä tms., mutta aloite- ja keskittymiskyky ovat varsinkin näin aikuisiällä olemattomat, ja ahdistun helposti.
Olen sitä mieltä että vain täys tumpelo ja itsetuhoinen hullu rupeaa vetelemään tuollaisia lääkkeitä noin vain.
Huono. Kukaan ei ole niin tyhmä, että kokeilee toisen lääkkeitä.