Lentohäpeä kolkuttaa jo monen mielessä lomamatkasta kertoessaan, koska ilmastonmuutos!
Kommentit (47)
AP on kyllä oikeassa, vaikka aloitus noin muuten oli heikko. Uskon, että lentomatkustamiseen tulee hiljalleen paha stigma eikä somessa enää kehdata välttämättä ylpeillä lyhyillä Berliinin reissuilla yms. Nyt lentomatkustaminen elää kulta-aikaa, mutta alle 10 vuodessa tämä muuttuu todella paljon juuri sosiaaliselta kantilta.
Sehän on ihan sama, onko lomalentelyllä vaikutuksia vai ei, se nyt vaan on häpeällistä nykyaikana. Ja jos joltain jää puolet matkan tuottamasta ilosta, kun ei voi leveillä sillä, niin ihan hyvä vaan.
Voihan sitä kehuskella, että käytiin oikein porukalla tuhoamassa ilmastoa ja paljon, lyhyellä viikonlopun reissulla!
Miettikääs miten lentokapteeneja, stuertteja, lentoemoja, lennonjohtotornissa yms työskenteleviä hävettää. Tai matkatoimistoissa työtään tekevien. Koko elanto perustuu maapallon saastuttamiseen😳
Miljoonannen kerran: en pidä lentämisestä enkä todellakaan ole ylpeä siitä, että joudun lentämään, mutta Suomesta on mahdotonta muuten ehtiä käydä edes Keski-Euroopassa, pitemmistä etäisyyksistä puhumattakaan.
Shame on You kirjoitti:
Sehän on ihan sama, onko lomalentelyllä vaikutuksia vai ei, se nyt vaan on häpeällistä nykyaikana. Ja jos joltain jää puolet matkan tuottamasta ilosta, kun ei voi leveillä sillä, niin ihan hyvä vaan.
Olisiko symbolinen häpeä oikea termi? Viestität olevasi juntti ilmastontuhoaja.
Mulle ilmastonmuutos on niin yhdentekevää että muistan sen vain kun joku mainitsee. Ei käy pienessä mielessäkään kun lentoja varailen.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonannen kerran: en pidä lentämisestä enkä todellakaan ole ylpeä siitä, että joudun lentämään, mutta Suomesta on mahdotonta muuten ehtiä käydä edes Keski-Euroopassa, pitemmistä etäisyyksistä puhumattakaan.
Varaa kuukausi aikaa niin kuin interrailaajat.
Höpö höpö, kiinnostaa tasan yhtäpaljon kun kilo pa**aa, mitä mieltä naapurin Reiska on mun Thaimaan reisusta.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs miten lentokapteeneja, stuertteja, lentoemoja, lennonjohtotornissa yms työskenteleviä hävettää. Tai matkatoimistoissa työtään tekevien. Koko elanto perustuu maapallon saastuttamiseen😳
=lennonjohtajia
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ehtii sinne oikeasti! Mun tuttuperhe lähtee britteihin laivalla ja junalla kesälomalla. Juurikin siksi etteivät halua lentää ilmaston vuoksi. Menee aikaa enemmän joo ja joutuu Ruotsin, Tanskan ja Saksan yms kautta kulkemaan. Tuo täytyy vain ottaa matkailuna itsenään!
Kun asuu isossa suorasähkölämmitteisessä omakotitalossa, pihassa seisoo kaksi autoa, joista toinen diesel, ja syö lihaa 3-4x viikossa, niin ei hävetä kyllä lentomtkailu....
Vierailija kirjoitti:
Älkää hävetkö, kyllä se karma vielä teidänkin kohdallenne osuu.
Tsunami
Madeiran turmabussi
Akropoliksen salama
Notre Damen palo
Sri Lankan ter..
+ kaikki muut
Kiva lukea uutisista monenako kappaleena teidät löydettiin. Hyvää Matkaa!
Tai kuoromatka Kuopioon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa kuukausi aikaa niin kuin interrailaajat.
En varaa, haluan tehdä kesälomallani muutakin. Sitä paitsi en edes halua kaupunkilomille kesällä vaan niitä tehdään talvella.
Olen huolissani ilmastosta ja elän muutoin mahdollisimman ilmastoystävällisesti, mutta vaikka tekisit näitä avauksiasi joka ikinen päivä (kuten teetkin), niin matkailuuni se ei vaikuta. Se on paheeni eikä sitä täysin korvaa se, että ostan joka reissua kohden ikimetsää, mutta sinun trollailusi herättää lähinnä vain halun ilmoittaa avauksesi asiattomaksi sillä perusteella, että teet samasta asiasta joka päivä uuden ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtii sinne oikeasti! Mun tuttuperhe lähtee britteihin laivalla ja junalla kesälomalla. Juurikin siksi etteivät halua lentää ilmaston vuoksi. Menee aikaa enemmän joo ja joutuu Ruotsin, Tanskan ja Saksan yms kautta kulkemaan. Tuo täytyy vain ottaa matkailuna itsenään!
Olen aikoinani retkeillyt niin monta kertaa Ruotsissa ja tehnyt sen verran monta Tanskankin reissua, että enpä todellakaan enää autossa istuisi niitä maisemia katsellakseni.
Ottaa niin kyllä pattiin tuo lomahössötys! Miksi lomalla pitää aina mennä johonkin? Sitten on hirveä matkastressi, rahat menee jne jne.
Tämä on hyvä ketju. Kiitos ap!
Itseäni hävettää ja varasin perheelle ekaa kertaa rantaloman Yyterin dyyneille, jonne matkataan bussilla.
Teinejäkin on alkanut hävettää - ovat hyvämaineisessa keskustalukiossa ja olen varma, että nuoriso tulee muuttamaan matkustamisen historian.
Hyvä Ruotsi! Perästä tullaan. Suomi on kaunis maa matkailla :)
Vierailija kirjoitti:
Ottaa niin kyllä pattiin tuo lomahössötys! Miksi lomalla pitää aina mennä johonkin? Sitten on hirveä matkastressi, rahat menee jne jne.
Ei ole pakko, kukaan ei pakota sinua menemään minnekään. Me menemme, jotka nautimme siitä.
kyllähän se jo nolottaa.