Purettiin keittiö ja siinä tuoksinassa katkaistiin kaikki johdot
Nyt seinästä törröttää pätkityt lyhyet johdonpätkät. Onko niistä enää mihinkään? Miten uusi keittiö asennetaan, kun entiset johdot tommosia katkottuja nysiä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne johdot meni nysiksi? Mitä te oikein teitte? Saksilla leikkasitte niitä ja nyt ihmettelette?
Minähän en itse niitä katkonut, vaan purkamisen suorittanut henkilö. Ilmeisesti jollain työkalulla pätkäs johdot poikki ja vei keittiön mennessään
Joku vieras henkilö hääri keittiössänne ja pätki sähköjohdot? Jo on outoa. Hän varmasti korvaa mahdolliset vauriot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne johdot meni nysiksi? Mitä te oikein teitte? Saksilla leikkasitte niitä ja nyt ihmettelette?
Minähän en itse niitä katkonut, vaan purkamisen suorittanut henkilö. Ilmeisesti jollain työkalulla pätkäs johdot poikki ja vei keittiön mennessään
Joku vieras henkilö hääri keittiössänne ja pätki sähköjohdot? Jo on outoa. Hän varmasti korvaa mahdolliset vauriot?
Juu. Myin vanhan keittiön eteenpäin sillä ehdolla että ostaja purkaa. Näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Myin vanhan keittiön eteenpäin sillä ehdolla että ostaja purkaa. Näin kävi.
onko sähkömies vielä käynyt keittiössä? onko suunnitelmat mitä uutta tulee ja mistä niiden johdot..
jos johtoja noin vasn katkotaan niin pahimmassa tapauksessa sähkömies joutuu vetämään ne uusiksi sähkökeskukselta.. ei noin, sähkömies purkaa hallitusti tulevaa miettien.. ei siten että keittiän ostaja tekee purkaessaan teille isomman laskun mitä vanhasta keittiöstä sait myydessä...
Sano nyt vielä, että laitoit sulakkeet takaisin paikoilleen
Mitenkäs siinä purun yhteydessä toimitte putkien kanssa? Oletteko huomanneet että keittiöstä kuuluisi jotain jännää lirinää ja lorinaa?
se firma joka asentaa uuden keittiön, niin olisitte heiltä tilanneet myös entisen keittiön purun. toivottavasti ette itse ala keittiötä rakentamaan, kun ette miehesi kanssa ole kovin hyviä remonyoijia.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs siinä purun yhteydessä toimitte putkien kanssa? Oletteko huomanneet että keittiöstä kuuluisi jotain jännää lirinää ja lorinaa?
Ei haittaa, keittiössä voi nyt luomuviljellä riisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niiden johtojen päissä sitten mahtoi ennen olla?
Liesituulettimen pistorasiasta meni johto toisen seinään johonkin sähköpistokkeeseen, mutta molemmissa töröttää nyt katkotut johdot. Uunin, lieden ja pesukoneen johdot oli yhdistetty tohon toisen seinän pistokkeeseen tms, josta nyt törröttää nysiä ja surullisen näköisiä kuparilankoja erivärisissä kumikääröissä...
Jos niissä nyt on vielä jäljellä jonkun verran sitä johtoa ettei ole pätkäisty ihan seinän tasoon tms. niin kyllä ne silloin saa jatkettua, tai jos kyseessä on esim. kojerasia eli seinän sisällä oleva rasia jossa ne johdot nyt on.
Tietysti voi olla että jos johdot on katkottu liian lyheksi, ne on vanhoja ja esim. eristeet murenee, ei ole riittäviä uusille laitteille yms. tai muutenkin jos vaikka johdot putkessa ja keskus lähellä eikä putki rikki niin helpompi vaan vetää niiden tilalle uudet johdot, ei siihen sähkömieheltä kauaa mene.
Tule pliis ap sitten kertomaan, mitä sähkömies sanoi nähdessään ne nysät!
Tästä muistuukin mieleen lapsuusmuistoja... oli sunnuntai iltapäivä ja olimme aloittelemassa ruokailua, kun ovikello soi. Siellä oli naapurin mies, joka pyysi isääni piipahtamaan kun hänen äsken ihan itse asentamansa liesituuletin ei oikein toimi.
Isäni oli noin puoli tuntia pois ja tuli kotiin kihisten... naapurin miehen asennuksen lopputuloksena oli liesituulettimen pintaverhous jännitteinen ja rouva oli juuri aikeissa pyyhkäistä pölyt pois kostealla rätillä...
Käyttäkää asennushommissa sähköalan ammattilaisia, pysytte itse ja perheenne paremmin hengissä.