Friend with benefits -suhteen mies kyselee jatkuvasti käykö minulla muiden kanssa flaksi, miksi?
Ollaan tunnettu reilu vuosi, välillä ollut 1-3kk näkemättä mutta viestitty lähes joka viikko. Ollaan +35v ikäisiä, molemmilla pitkät parisuhteet päättyneet pari vuotta sitten.
Kummallakin on vapaus mennä ja tehdä mitä haluaa, vaikka ainakin minulle hän on kyllä paras vaihtoehto. Itse en halua kuulla hänen mahdollisista seikkailuistaan vaikka aina vähän pelkään että löytää paremman. Hän kuitenkin kiusoittelun varjolla utelee joka kerta.
En tiedä mitä pitäisi ajatella/mitä hänen päässään oikeasti liikkuu.
Onko kellään kokemusta vastaavasta ja miten asia eteni?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää mitä mies noilla jutuilla tarkoittaa, mutta jos hän ei halua parisuhdetta kanssasi, niin hän ei halua parisuhdetta kanssasi. Tämän saa selville toki vain kysymällä suoraan. Olet jo ilmeisesti kysellyt kautta rantain asiasta, ja mies on sanonut, että ei halua parisuhdetta ylipäätään, mikä on kuitenkin jättänyt sinulle tulkinnanvaraa, kun nyt ajattelet, että hän ehkä onkin sinusta mustasukkainen (eli haluaa enemmän kuin seksiä).
Voit siis jatkaa rivien välistä lukua, tulkitsemista ja haaveilua parisuhteesta sekä odotella että mies muuttaa mielensä, tai kysyä haluaako hän suhteeseen kanssasi. Tällöin mies voi toki sanoa että ei, ja että teidän kannattaa lopettaa paneskelukin.
Jos tietäisit, ettei mies koskaan aio seurustella kanssasi, vaan esim vuoden päästä kihlaakin jonkun toisen naisen ja perustaa tämän kanssa perheen jne niin jatkaisitko nykymeininkiä vai oletko miehen kanssa fwb suhteessa koska toivot sen muuttuvan seurusteluksi?
Olen tämän miehen kanssa fwb-suhteessa siksi että kemiamme kohtaavat niin hyvin. Ja toivon tämän jatkuvan näin, mielellään kuitenkin tiheämmin tapaamisin. Jos olisi valittava parisuhde tai ei suhdetta häneen lainkaan, niin toki valitsisin parisuhteen. Menettämisen pelko johtuu siitä ettei kenenkään muun kanssa ole, ja vielä ensimmäisestä kohtaamisesta alkaen, ollut tälläistä vetovoimaa ja yhteensopivuutta. Vertailukohtia on pidemmistä ja lyhyemmistä suhteista.
Jo ensikohtaamisella sanoin itse ensimmäisenä etten hae parisuhdetta vaan vain seksiä ja hyvää seuraa, yhdenillanjutuista en kuitenkaan pidä. Myöhemmin samalla kerralla hän sanoi ettei itsekään etsi parisuhdetta. Tämän jälkeen en ole kauttarantainkaan sitä kysellyt, muutaman tapaamisen jälkeen hän ilmeisesti käsitti puheeni väärin ja sanoi uudemman kerran ettei etsi parisuhdetta. Ja viimeaikoinakin kun olen häntä kehunut ja toivonut jutun jatkoa, olen lisännyt etten edelleenkään tarkoita parisuhdetta.
Mutta muista miehistä vihjailut vaan jatkuu vaikken mitenkään yritä antaa aiheita mustasukkaisuuteen tai muuhun sellaiseen.
ap
-Häntä kiihottaa ajatus siitä että olet muiden kanssa. Haluaa ehkä kimppaan mukaan, ei välttämättä tiedä kumpaa sukupuolta edes haluaa (kokemusta tästä on!)
-Hänellä itsellään on muita naisia (haluaisi ehkä jakaa kokemukset kanssasi)
-Hän pelkää että paneskelet jotain tuttavapiiristä
-Hän pelkää tautien mahdollisuutta
-Häntä kiinnostaa tietää millaisia muut mahdolliset panokaverisi on ts. verrata itseään niihin eli huono itsetunto.
Jos teillä kemiat toimii niin hyvin että voitte asioista jutella, hän olisi todennäköisesti jo kertonut haluavansa enemmän. Ei hän haluaisi sinun antaa mennä vapaana, koska siinä on mahdollisuus että lähdet toisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja eräällä on miehellä on selväksi puhuttu asia. Sänky hoidetaan kahden välillä ja muita ei mahdu. Kumpikaan ei halua suhdetta ja saadaan mennä miten huvittaa ja milloin huvittaa, mutta seksiä harrastetaan pelkästään keskenämme. Toiminu jo 4 vuotta tämä juttu. En kaipaa miestä mihinkään muuhun enää ja mies ei kaipaa naista mihinkään muuhun enää. EI tehdä mitään muuta yhdessä. Ollaan tunnettu teini-iästä asti, joten on tuttu ja turvallinen ihminen. Kukaan kavereistamme ei tiedä ja kukaan ei osaa edes aavistaa mitään tällaista. Ei olla facebookissa eikä instassakaan kavereina.
Tämä juuri on mielestäni fuckbuddyn ja friends with benefits -suhteen ero, toisessa vain seksiä, toisessa muutakin yhdessäoloa. Meillä synkkaa sängyssä erittäin hyvin, mutta myös muuten on helppo olla ja jutella ja muutaman kerran ollaan oltu kaupungilla yhdessä.
Voisin kuvitella meidät parisuhteeseen sillä ehdolla että arki ei astu mukaan kuvioihin, eli asutaan omissa asunnoissamme, työ- ja lapsiarki hoidellaan itsekseen, mutta vapaa-ajalla oltaisiin enemmänkin yhdessä kuin vain seksin merkeissä, kuitenkin säilyttäen vapauden omiin menoihin. En ole aiemmassa perinteisessä parisuhteessakaan ollut mitenkään kahlitseva vaikka asuttiinkin exän kanssa vuosikausia yhdessä, uskollinen pystyn myös olemaan, mutta niin kauan kun toisella on vapaus tapailla muita pidän sen vapauden myös itselläni. Moneen kertaan ollaan kyllä puhuttu että ei haluta parisuhdetta, mutta ihan nyt viime viikkoina on alkanut kummastuttaa tuo vielä lisääntynyt kyseleminen että onko muita..ap
Ettekö ole tälläkin hetkellä juuri tuollaisessa parisuhteessa? Minun on vaikea ymmärtää mikä on fwb- ja aikuisen seurustelusuhteen ero. Identiteettikysymys?
Tätä kysymystä minäkin mietin ketjua lukiessa. Miksi (molempien, mutta erityisesti miehen) pitää joka välissä korostaa, että "parisuhteessa ei sitten muuten olla", koska parisuhteeltahan tuo kuulostaa. Ainakin itselläni myös on tuon kuuloinen parisuhde, että tavataan kohtalaisen harvoin, yhteen emme ole muuttamassa ja yleensä vietämme aikaa lähinnä kaksin, vaikka toistemme perheitä ja ystäviä on tullut tavattuakin, mutta emme käy yhdessä sukuloimassa, järjestä mitään yhteisiä illanviettoja tms. Tuntuu että ainoana erona ap:n juttuun on se, ettei kummallakaan meistä ole tarvetta tämän kaiken ohella pitää mitään sivusuhteita, koska juuri tämän ihmisen kanssa tosiaankin on se vetovoima ja muu lopultakin löytynyt.
Vastauksena kahteen edelliseen viestiin (44, 45), olen sanonut miehelle ettei minulla olisi tarvetta muita kumppaneita tapailla, jos me näkisimme useammin. Joskus aikataulut osuu yhteen kolmesti kuukaudessa, joskus kerran kolmessa kuukaudessa.
En tiedä millainen hänen aiempi 10v parisuhteensa oli, mutta tuntuu siltä ettei halua olla kenellekään tilivelvollinen jos jollain reissullaan tulee houkutus vastaan, itsellänikin on myös vähän tämä fiilis, entisessä suhteessa jouduin viimeiset vuodet elämään selibaatissa kunnes otin eron, koska pettämistä parisuhteessa en hyväksy.
Arki meillä on kuitenkin täynnä työ- ja lapsikuvioita, viime vuonna myös moni viikonloppu. Tämän vuoden puolella molemmilla on alkanut olla enemmän viikonloppuvapaita, mutta miehellä on paljon kavereita ympäri maata, joten reissailee, on myös paljon sukulaistensa kanssa tekemisissä ja hoitaa sukumökkiään, selkeästi ei halua minua heille esitellä. Joskus on työviikon jälkeen väsynyt eikä jaksa nähdä, välimatkaa meillä on n.15km. Kuitenkin lähes joka tapaamisella sanoo että meidän pitäisi tavata useammin ja myös minulla kuulemma pitäisi olla auto että kulkeminen olisi helpompaa :D
Molemmat huolehdimme ehkäisystä osaltamme. Hän ei niinkään kysele millaisia oletetut seuralaiseni ovat, kyselee ja kiusoittelee vain siitä että varmasti niitä on ja usein, ja ollessani vapailla itsekseni kysyy ja olettaa että olen menossa baariin tai muualle tyyppejä katsastelemaan.
Ja tämähän viestini alkuperäinen pointti olikin että miksi.
ap
Tähän täytyy sanoa, että ylitulkitsen, tai paremminkin pähkäilen monelta kannalta useastikin eri ihmisten sanoja ja käyttäytymistä.
Arvostan suuresti suoraa, mutta tahdikasta puhetta, ja viimeinen millaiselta itse haluaisin vaikuttaa miehen mielestä on joku tunteellinen takertuja. Myös minä rakastan vapauttani.
Ja minulla on miestä todennäköisemmin ollut tämän suhteen aikana useampia deittejä, sekä toinenkin fwb-suhde. Näistä en kylläkään miehelle puhu tai jos olen puhunut niin hyvin vähän. Etenkään sen jälkeen kun äskettäin heitin "muista miehistäni" ja hän kysyi hiven järkytystä äänessään että onko niitä montakin. Hän kyllä keksii minulle seuraa vaikka siitä että tiskipöydälläni on kaksi tölkkiä, tai en aikaisin vapaa-aamuna vastaa puhelimeen. Vaikka olisin viettänyt iltaa itsekseni. Jos hän olisi huolissaan siitä että olen takertumassa, miksi heittelisi näitä juttuja.
Viimeksi tapasimme sattumalta baarissa ja tiedossa oli ettemme lähde yhdessä yötä viettämään, mutta hän silti halusi jutella ja hengata kanssani, oman sukulais/kaveriseurueensa ollessa baarin toisella puolella, joten ilmeisesti seurani kelpaa ilman seksiäkin.
ap