Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Friend with benefits -suhteen mies kyselee jatkuvasti käykö minulla muiden kanssa flaksi, miksi?

Vierailija
28.04.2019 |

Ollaan tunnettu reilu vuosi, välillä ollut 1-3kk näkemättä mutta viestitty lähes joka viikko. Ollaan +35v ikäisiä, molemmilla pitkät parisuhteet päättyneet pari vuotta sitten.
Kummallakin on vapaus mennä ja tehdä mitä haluaa, vaikka ainakin minulle hän on kyllä paras vaihtoehto. Itse en halua kuulla hänen mahdollisista seikkailuistaan vaikka aina vähän pelkään että löytää paremman. Hän kuitenkin kiusoittelun varjolla utelee joka kerta.
En tiedä mitä pitäisi ajatella/mitä hänen päässään oikeasti liikkuu.
Onko kellään kokemusta vastaavasta ja miten asia eteni?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä todennäköisesti kiihottaa ajatus sinusta muiden kanssa. Tai paremminkin siitä että olet monen muunkin miehen mielestä pantava. Hänellä on niin sanotusti ”access” kuumaan misuun.

Jos sinulla ei kävisi flaksi joutuisi mies ajattelemaan että on saanut jämäpalan joka ei muille kelpaa.

"Kyllähän noin kaunista naista kuka vaan panis." Suora lainaus hänen sanoistaan sängyssä meidän ensimmäisen pitkän (2kk) tapaamistauon jälkeen viime elokuussa. Sen jälkeen pikkuhiljaa myös lisääntynyt tuo muista kyseleminen.

Eli jos hän itse ajattelee minusta noin, miksi pitäisi pönkittää kuvaa haluttavuudestani?

ap

Vierailija
22/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ap kuvittelet että miehellä ei muita ole? Luuletko tosissas että harrastaa seksiä vain sinun kanssa? Että jotkut on sinisilmäsiä!

Ihan vain tässä sellaista mietin, että miksi on automaatio, että aloittajan kaverilla on muita seksikumppaneita? Uteliaisuudesta kysyn, toivottavasti selität.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XDDDD voi vttu. Oletko 13-v?

Sä oot se miekkosnainen. Mielenkiintoista, että juuri sinä pidät aloittajan juttuja lapsellisena. Juurihan sulla oli ketju, jossa kerroit, että naapurin mies haluaa parisuhteeseen kanssasi, minkä olet päätellyt siitä, että hän moikkaa sinua aina.

Vierailija
24/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla mustasukkainen ja siksi kyselee, mutta se ei tarkoita että haluaisi parisuhteeseen. Aika monikin on mustasukkainen kumppanistaan, vaikka itse haluaakin oikeuden paneskella ympäriinsä. Toinen mahdollinen selitys on, että häntä kiihottaa ajatus ap:stä toisten miesten kanssa.

Vierailija
25/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä fwb- ja fb-naisena kirjoitan nyt sinulle:

Älä mene sinne rivien väleihin, usko vain suoraa puhetta JA tekoja. Itse oon parikin kertaa (shame on me) hairahtunut tuohon, että oon alkanut ilmeisesti omista salaisista toiveistani johtuen tulkitsemaan fwb-miehen juttuja siten, että hän haluaisi jotain enemmän. 

Jos mies alkaa priorisoida sinut ykköseksi, ei oharoi, laittaa viestiä (lähes) päivittäin ja ihan konkreettisesti vihjailee parisuhteesta juuri sinun (huom: ei yleisellä tasolla) kanssasi, niin sitten alkaisin miettiä, haluaako jotain vakavaa. Tuokin kysely, että lähditkö viihteelle, voi olla vain sitä, että hän itse on viihteellä, eikä töissä (nimim. "kokemusta on"). 

Ja en väitä, ettenkö voisi olla myös väärässä. Mutta sanon tämän siksi, että nuo tilanteet voivat huipentua melkoisiin sydänsuruihin, jos annat nyt itsesi alkaa kuvittelemaan kaikenlaista. 

Kaikkea hyvää sinulle!

Samaa mieltä!

Minullakin oli aikoinaan 1,5 vuoden ajan vastaava suhde. Mies kyseli mm. baari-illan jälkeen että ”löysinkö jotain parempaa” ja puheli miten olen niin haluttava, että kaikki varmasti haluaa mua. Tämän tietysti pyöritin päässäni mustasukkaisuudeksi. Ei se ollut, tai ei ainakaan viittaus siitä, että hän haluaisi mut jotenkin pohjimmiltaan itselleen, niinkuin halusin kuvitella. Yhtäkkiä mies sitten löysi naisen, jonka kanssa alkoi välittömästi seurustelemaan. Kannattaa lopettaa fwb-suhde, jollei se ap ole sulle pelkkää ystävyyttä.

Vierailija
26/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kun olen vierestä noita vapaita suhteita katsellut, niin kyllä ne aina tuntuvat olevan jotain itsepetosta. "Minä uskon vapaaseen rakkauteen!". Sitten huomataan, että perkele minä olenkin ihan pirun kateellinen.

Kateellinen mistä?

Kateus ja mustasukkaisuus perustuvat surkeaan itsetuntoon. Sellaista poteville kaikki ihmissuhteet ovat liian haastavia.

Vierailija
27/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä fwb- ja fb-naisena kirjoitan nyt sinulle:

Älä mene sinne rivien väleihin, usko vain suoraa puhetta JA tekoja. Itse oon parikin kertaa (shame on me) hairahtunut tuohon, että oon alkanut ilmeisesti omista salaisista toiveistani johtuen tulkitsemaan fwb-miehen juttuja siten, että hän haluaisi jotain enemmän. 

Jos mies alkaa priorisoida sinut ykköseksi, ei oharoi, laittaa viestiä (lähes) päivittäin ja ihan konkreettisesti vihjailee parisuhteesta juuri sinun (huom: ei yleisellä tasolla) kanssasi, niin sitten alkaisin miettiä, haluaako jotain vakavaa. Tuokin kysely, että lähditkö viihteelle, voi olla vain sitä, että hän itse on viihteellä, eikä töissä (nimim. "kokemusta on"). 

Ja en väitä, ettenkö voisi olla myös väärässä. Mutta sanon tämän siksi, että nuo tilanteet voivat huipentua melkoisiin sydänsuruihin, jos annat nyt itsesi alkaa kuvittelemaan kaikenlaista. 

Kaikkea hyvää sinulle!

Yritän kyllä tietoisesti aina repiä itseni pois sieltä rivien välistä, mutta tämä mies vaikuttaa oikeasti rehelliseltä. Kokemusta on kyllä kaikenmaailman pelimiehistäkin. Kovin sinisilmäinen en siis ole ja ollaan ihan suoraan sanottukin toisillemme että hyvä ettei lupailla asioita mitä ei voida pitää. Hän ei esim. koskaan tee ohareita, jos on epävarma jostain tapaamisajankohdasta niin ei sitä myöskään lyö lukkoon. Arkisin ei useinkaan viestitä koska hänen arkensa(joskus vkloputkin) on työtä täynnä kuljetusalalla ja minulla lasten asiat. Molemminpuolin kuitenkin kysellään toisistamme seuraa silloin kun on vapaa-aikaa.

Lähes ensimmäisiä jutunaiheita (3.tapaaminen?) meillä oli se kun hän surkutteli sitä kuinka naisilla käy aina viihteellä flaksi toisin kuin miehillä... Sanoin kyllä että ei se nyt ihan noinkaan mene :D

Enkä voi käsittää miksi hänellä ei muka kävisi.

ap

Vierailija
28/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ap sun mielestä parisuhde? Entä miehen mielestä?

Mä olen ollut 5,5 vuotta uskollisessa parisuhteessa. Vietetään noin puolet kuukauden öistä yhdessä, loput erillään. Kumpikin on itsenäinen ihminen, emme kysele toisiltamme lupaa esim. kaveriporukan reissuihin tai siihen, onko ok tavata tiistaina töiden jälkeen ystävää. Tai voiko tehdä keskiviikkona pitkän työpäivän. Olemme sopineet aina noin kuukaudeksi eteenpäin tietyt viikonloput, jotka ollaan yhdessä, ne sitoo ja niiden osalta juteltais, jos tulisi muuta.

Meillä on tosi hyvä olla yhdessä ja juuri tällä tavalla. Ei olla symbioosissa, ollaan molemmat liian itsenäisiä siihen. Mutta ei se, ettei halua liian tiivistä suhdetta tarkoita sitä, että haluaisi muiden kanssa olla! Ei todellakaan. Jos ei pysty työn tai muun vuoksi olemaan yhden naisen/miehen kanssa koko ajan tiiviisti, niin miksi siihen pitäisi vielä muita sekoittaa?

Meillä on siis ihan avioliittokin suunnitelmissa, yhteisiä lapsia ei aiota hankkia.

Vierailija
29/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ap nyt ihastunut tähän mieheen. Koitat sen takia lukea rivien välistä mahdollista hänen ihastumistaan sinuun. Ehkä et huomaa sitä edes itse mutta se on hyvin helppo tajuta viestistäsi tänne.

Lopeta miehen tapaaminen. Teillä on fwb suhde ja sinulla on selkeästi halu että se kehittyisi pitemmälle. Joko kysyt siitä mieheltä (haluaako hän muka) tai sitten se on vaan loppu. Ehkä se on loppu joka tapauksessa jos mies ei ole kiinnostunut muusta ja luet väärin rivien välistä.

Ja ei. Sinä et mieti tätä vain mielenkiinnosta ilman että siellä olisi tunteita tai toiveita takana. Jos sinulla ei niitä tunteita ja toiveita olisi vähät välittäisit miksi mies noin sattuu kysymään.

Vierailija
30/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja eräällä on miehellä on selväksi puhuttu asia. Sänky hoidetaan kahden välillä ja muita ei mahdu. Kumpikaan ei halua suhdetta ja saadaan mennä miten huvittaa ja milloin huvittaa, mutta seksiä harrastetaan pelkästään keskenämme. Toiminu jo 4 vuotta tämä juttu. En kaipaa miestä mihinkään muuhun enää ja mies ei kaipaa naista mihinkään muuhun enää. EI tehdä mitään muuta yhdessä. Ollaan tunnettu teini-iästä asti, joten on tuttu ja turvallinen ihminen. Kukaan kavereistamme ei tiedä ja kukaan ei osaa edes aavistaa mitään tällaista. Ei olla facebookissa eikä instassakaan kavereina.

Tämä juuri on mielestäni fuckbuddyn ja friends with benefits -suhteen ero, toisessa vain seksiä, toisessa muutakin yhdessäoloa. Meillä synkkaa sängyssä erittäin hyvin, mutta myös muuten on helppo olla ja jutella ja muutaman kerran ollaan oltu kaupungilla yhdessä.
Voisin kuvitella meidät parisuhteeseen sillä ehdolla että arki ei astu mukaan kuvioihin, eli asutaan omissa asunnoissamme, työ- ja lapsiarki hoidellaan itsekseen, mutta vapaa-ajalla oltaisiin enemmänkin yhdessä kuin vain seksin merkeissä, kuitenkin säilyttäen vapauden omiin menoihin. En ole aiemmassa perinteisessä parisuhteessakaan ollut mitenkään kahlitseva vaikka asuttiinkin exän kanssa vuosikausia yhdessä, uskollinen pystyn myös olemaan, mutta niin kauan kun toisella on vapaus tapailla muita pidän sen vapauden myös itselläni. Moneen kertaan ollaan kyllä puhuttu että ei haluta parisuhdetta, mutta ihan nyt viime viikkoina on alkanut kummastuttaa tuo vielä lisääntynyt kyseleminen että onko muita..

ap

Ettekö ole tälläkin hetkellä juuri tuollaisessa parisuhteessa? Minun on vaikea ymmärtää mikä on fwb- ja aikuisen seurustelusuhteen ero. Identiteettikysymys?

Vierailija
31/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyy sitä sen takia että tuntee itsensä suureksi voittajaksi kun panee "kaikkien haluamaa naista". Hän ajattelee sitä kun panette että hän on voittaja. Sinä olet valinnut hänen monien muiden joukosta koska hän on paras. Kuinka muut miehet kateellisina katsovat vierestä kun hän vie. Jos et kiinnosta muita miehiä niin et kiinnosta häntäkään. Näin se vain on.

Vierailija
32/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja eräällä on miehellä on selväksi puhuttu asia. Sänky hoidetaan kahden välillä ja muita ei mahdu. Kumpikaan ei halua suhdetta ja saadaan mennä miten huvittaa ja milloin huvittaa, mutta seksiä harrastetaan pelkästään keskenämme. Toiminu jo 4 vuotta tämä juttu. En kaipaa miestä mihinkään muuhun enää ja mies ei kaipaa naista mihinkään muuhun enää. EI tehdä mitään muuta yhdessä. Ollaan tunnettu teini-iästä asti, joten on tuttu ja turvallinen ihminen. Kukaan kavereistamme ei tiedä ja kukaan ei osaa edes aavistaa mitään tällaista. Ei olla facebookissa eikä instassakaan kavereina.

Tämä juuri on mielestäni fuckbuddyn ja friends with benefits -suhteen ero, toisessa vain seksiä, toisessa muutakin yhdessäoloa. Meillä synkkaa sängyssä erittäin hyvin, mutta myös muuten on helppo olla ja jutella ja muutaman kerran ollaan oltu kaupungilla yhdessä.
Voisin kuvitella meidät parisuhteeseen sillä ehdolla että arki ei astu mukaan kuvioihin, eli asutaan omissa asunnoissamme, työ- ja lapsiarki hoidellaan itsekseen, mutta vapaa-ajalla oltaisiin enemmänkin yhdessä kuin vain seksin merkeissä, kuitenkin säilyttäen vapauden omiin menoihin. En ole aiemmassa perinteisessä parisuhteessakaan ollut mitenkään kahlitseva vaikka asuttiinkin exän kanssa vuosikausia yhdessä, uskollinen pystyn myös olemaan, mutta niin kauan kun toisella on vapaus tapailla muita pidän sen vapauden myös itselläni. Moneen kertaan ollaan kyllä puhuttu että ei haluta parisuhdetta, mutta ihan nyt viime viikkoina on alkanut kummastuttaa tuo vielä lisääntynyt kyseleminen että onko muita..

ap

Ettekö ole tälläkin hetkellä juuri tuollaisessa parisuhteessa? Minun on vaikea ymmärtää mikä on fwb- ja aikuisen seurustelusuhteen ero. Identiteettikysymys?

Parisuhteessa ollaan uskollisia. Omilla menoilla tarkoitan muita omia menoja, kavereita yms.

ap

Vierailija
33/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ap, oletko myöntänyt itsellesi, että olet ihastunut ja haluat enemmän? Näinhän se on.

Miehen ajatuksista ja aikeista emme tiedä, mutta tuo on päivänselvää.

Sydänsuruja tiedossa.

Tuokin, että yrität tulkita kaikkia heittoja ja kommentteja kuin teini-ikäinen etsien "todisteita" ja haluten kuulla meiltä, että joo, on se ihastunut.

Voithan kysyä, haluaisiko hän enemmän. Varaudu, että säikähtää ja FWB loppuu.

FWB:n idea on juuri, ettei ihastumista eikä tunteita. Se ei aina onnistu. Sitten on kurjaa.

Voit

1) salata tunteesi ja saada nähdä miestä yhä

2) ottaa puheeksi ja todennäköisesti munata homman

3) lopettaa ennen kuin sinua sattuu enemmän.

Vierailija
34/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

..."ainakin minulle hän on kyllä paras vaihtoehto. Itse en halua kuulla hänen mahdollisista seikkailuistaan vaikka aina vähän pelkään että löytää paremman."

Niin. Ihan selvä juttu.

Mahdollisuus, että hänkin haluaisi enemmän, on tietysti olemassa, mutta hyvin epätodennäköistä. Taisit mokata kun et pystynyt pysymään FWB:n "säännöissä". Harmittaa ja säälittää puolestasi.

Useita miehiä kiihottaa ajatus naisesta toisten kanssa.

Voi myös olla, että hän on huomannut, että alat ihastua ja takertua, ja on huolissaan.

Ylitulkitset hänen sanomisiaan.

No, otatko riskin, että homma loppuu kun puhut ihastuksestasi tai parisuhteesta, vai rikotko itseäsi ja salaat tunteesi toivoen, että hänkin on kiinnostunut? Pudotus voi olla kova.

Vierailija
35/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää mitä mies noilla jutuilla tarkoittaa, mutta jos hän ei halua parisuhdetta kanssasi, niin hän ei halua parisuhdetta kanssasi. Tämän saa selville toki vain kysymällä suoraan. Olet jo ilmeisesti kysellyt kautta rantain asiasta, ja mies on sanonut, että ei halua parisuhdetta ylipäätään, mikä on kuitenkin jättänyt sinulle tulkinnanvaraa, kun nyt ajattelet, että hän ehkä onkin sinusta mustasukkainen (eli haluaa enemmän kuin seksiä).

Voit siis jatkaa rivien välistä lukua, tulkitsemista ja haaveilua parisuhteesta sekä odotella että mies muuttaa mielensä, tai kysyä haluaako hän suhteeseen kanssasi. Tällöin mies voi toki sanoa että ei, ja että teidän kannattaa lopettaa paneskelukin.

Jos tietäisit, ettei mies koskaan aio seurustella kanssasi, vaan esim vuoden päästä kihlaakin jonkun toisen naisen ja perustaa tämän kanssa perheen jne niin jatkaisitko nykymeininkiä vai oletko miehen kanssa fwb suhteessa koska toivot sen muuttuvan seurusteluksi?

Vierailija
36/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräiset suhteet ovat täydellinen tapa pilata

elämänsä. Kun ihmiset tapaavat, niin silloin ihmiset ja heidän ajatuksensa

ja tunteensa tapaavat, eikä pelkästään heidän  sukuelimensä.

Tästä johtuen ihmisten välille syntyy ennemmin tai myöhemmin jotain 

tunteita myös niiden sukuelinten ulkopuolelle jos ei ole kyseessä 

kaksi täydellisen tunnevammaista ihmistä.  

Supertäydellinen tapa pilata elämänsä on jäädä roikkumaan suhteisiin jotka 

eivät ala mistään eivätkä pääty koskaan, ts. tuottavat tyytymättömyyttä.

Lopeta ajoissa olisi mun neuvo.

Vierailija
37/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräiset suhteet ovat täydellinen tapa pilata

elämänsä. Kun ihmiset tapaavat, niin silloin ihmiset ja heidän ajatuksensa

ja tunteensa tapaavat, eikä pelkästään heidän  sukuelimensä.

Tästä johtuen ihmisten välille syntyy ennemmin tai myöhemmin jotain 

tunteita myös niiden sukuelinten ulkopuolelle jos ei ole kyseessä 

kaksi täydellisen tunnevammaista ihmistä.  

Supertäydellinen tapa pilata elämänsä on jäädä roikkumaan suhteisiin jotka 

eivät ala mistään eivätkä pääty koskaan, ts. tuottavat tyytymättömyyttä.

Lopeta ajoissa olisi mun neuvo.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/762567-psykologi-nuoret-miehe…

Tässä kiva artikkeli 

Vierailija
38/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli ei liittynyt aiheeseen mitenkään.

Itselläni on ollut onnistunut FWB-suhde. Ei ihastumista puolin eikä toisin. Ei toisen sitomista millään tasolla. Oltiin ystäviä ja seksi oli huippuhyvää. Kiintymystä ja ystävyyttä.

Nykyään ollaan todella läheiset ystävät ilman seksiä, läheisemmät kuin ennen FWB:tä. Toivotaan toisillemme hyvää ja voidaan puhua kaikista asioista.

Olen nykyään rakkaussuhteessa.

Vierailija
39/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
40/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne nyt tullut vastauksia :)

Olisipa asia noin "yksinkertainen" että olisin rakastunut ja tietäisin haluavani parisuhteeseen. Näin ei ole.

Ihastunut olen tottakai, miten voisi olla ihastumatta ihmiseen jonka kanssa on erossaoloaikojen pituuksista huolimatta joka kerta mieletön vetovoima ja yhteensopiva kemia, mutta samalla rentoa yhdessäoloa, huolenpitoa, monipuolista keskustelua ja yhteensopiva huumori.

Olemme myös puhuneet kuinka pitkien parisuhteidemme jälkeen on mukavaa kun sinkkuna "voi olla ja mennä miten haluaa", lainattu miehen sanoista tuo, mutta samainen mies kuitenkin itse kyselee minun menojani suoraan ja jatkuvasti...

Omia polkujaan kulkeva hän on, mutta ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään ylimieliseltä tai sillä tavalla itsekeskeiseltä että haluaisi todistella jotain muille sillä että minulta seuraa saa. Ennemminkin ei usko minun totuudenmukaisia kehujani.

Haaveillahan voin vaikka mitä mutta todellisuudessa en menisi hänelle parisuhdetta ehdottamaan. Jos hän ehdottaisi, harkitsisin ja todennäköisesti suostuisin. Tottakai minuun sattuisi jos tapailumme loppuisi/hän tapaisi jonkun mielenkiintoisemman, vaikka siihenkin olen koittanut varautua, mutta olen tämän suhteen aikana oppinut itsestäni, suhteista ja seksuaalisuudestani niin paljon, että hyödyn siitä loppuelämäni, olemme yhdessä tai emme.

En todellakaan etsi parisuhdetta, mutta jos ensimmäistä kertaa elämässään kohtaa ihmisen jonka kanssa kemiat toimii täysillä niin pistäähän se pohtimaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi