Taidan olla onnenpekka: asun maaseudun rauhassa järven äärellä omakotitalossa
Jokainen päivä on rauhan päivä kerrostaloasumisen jälkeen. Nukun kuin tukki joka yö. Ihana herätä aamulla virkeänä ja kuunnella terassilla linnunlaulua oman pihan puista. Illalla lämnitän rantasaunan ja pulahdan järveen. TÄMÄ ON OIKEAA ELÄMÄÄ!
Onnenpekka
Kommentit (33)
Tutkitusti se vaikuttaa positiivisesti mielenterveyteen ja muuhunkin terveyteen. Jokainen huonosti nukuttu yö lisää terveysriskejä.
Elämättä jäänyt elämä ja omien pelkojen projisointi tylsyyden maksimointiin korvessa lätäkön ääressä.
Mutta ihan miten vaan.
Asun pienkerrostalossa ja täällä on ihan samat asiat paitsi tuo järvi. Tosin en sitä kaipaa, koska en pidä uimisesta. Eilen juuri mietin miten kuinka paljon pidän nykyisestä asunnosta ja asuinympäristöstä. Toivottavasti täältä tarvii muutta pois vasta arkussa.
Kyllähän se maalla asuminen kesällä menettelee, mutta talvi onkin perseestä ja syrjäkylien tiet yleensä karmeessa kunnossa kesät talvet. Valitsen kaupungin. T:30v maalla asunut.
Juuri tuossa eilen mietin,kun tein pihahommia,että mikä autuus asua maalla!Rauha kuulla omat ajatukset ja luonto!
Näin me olemme erilaisia. Minulle tuo olisi kauhistus varsinkin talvella. Kesällä menisi mökkinä mutta sen pitäisi olla vuokramökki eikä oma. En halua notkua kaikkia kesiä samassa paikassa ja työleiri siis sitten vielä päälle.
Meillä kyllä tiet on ollut talvellakin hyvässä kunnossa.Ja asutaan kyl oikeesti korvessa.Mutta urakoitsija asuu tän tien varressa joten kun lähtee kiertämään lennkiään ni vetäsee ainakin yhden kaistan omalta kylältä auki...
En muuttas pois.
Kamalaa talviaikaan ja syksyllä ja ison osan keväästä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa eilen mietin,kun tein pihahommia,että mikä autuus asua maalla!Rauha kuulla omat ajatukset ja luonto!
Pihahommat, liikenneyhteyksien puute, syksyyn ja talvet. Ei ikinä omakotitaloon johonkin kämäiseen kylään.
Kyllä kaupungeissa vilkkailla alueilla ja etenkin pääväylien varrella on jatkuva taustahäly, joka vaikuttaa elimistön stressitasoon. Tiedän tämän, koska olen kotoisin maalta. Lapsena voin paremmin ja oli ihanaa herätä aamulla veden liplatukseen. Unionelmat, stressi, vatsaoireet ja astma seurasivat kaupunkiin muuton jälkeen. Toki elämäntilannekin vaikuttaa, mutta keskimääräisenä yönä herään noin 5 kertaa ja kärsin jatkuvasta väsymyksestä. Eron huomaa joskus jouluna tai juhannuksena vanhemmilla käydessä, jolloin yhtäkkisesti nukun kuin tukki ja vatsa toimii kuin unelma. Urbaanin ympäristön luomasta stressistä puhutaan yllättävän vähän.
Åp onko sulla hyvä luusto kasvoissa ja maansiirtäjämies:)?
Hyvinkö nukutti myös jäiden lähdön aikaan, kun pitivät "konsertiaan"
Meillä jäät ovat jo loppusuoralla, mutta lokit aloittavat konsertin jo neljältä. Ja paskovat terassin ja pihakalusteet.
Minä nautin maalla asumisesta! Järvi ei ole aivan vieressä. Se olisi lisäbonus.
Onhan tässä töitä, ei ne kuitenkaan rasita. Asenne ratkaisee.
Työt voi myös teettää ulkopuolisella.
Koskaan ei ole olosuhteet olleet niin huonot, että tarpeelliset asiat olisi jäänyt tekemättä.
Asuin kaupungissa yli 40 vuotta ja viihdyin. Täällä olen kuitenkin mieluummin.
Itse asun betonipunkkerissa hesan keskustassa, suomessa ja maapallo planeetalla joka kiitää avaruudessa hurjaa nopeutta tähtitaivaan ja galaxsien muuttaen etäisyykksiä ja horoskooppien muuttui luonteenpiirteitä ikuisen tähtitaivaan jonka muodot vain valonnopeus voi muuttaa. ainii välillä kuuluu kadulta ja naapurista jotain ääniaaltoja mut en stressaa kun on korvatulpat ja musiikkia &kannabis.
Kiva kun viihdyt. Itse viihdyn ydinkeskustassa kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Aion juuri hakea alakerran kiinalaisesta jotain syötävää ja kaupasta pari siideriä.
Maaseudulla asuminen on varmasti joillekin ihan oikea ratkaisu. Itselleni se ei sitä olisi missään nimessä (kokeiltu on).
Vierailija kirjoitti:
Elämättä jäänyt elämä ja omien pelkojen projisointi tylsyyden maksimointiin korvessa lätäkön ääressä.
Mutta ihan miten vaan.
Ai niin. Elämäksi saa kutsua vain kännissä mölisemistä kaupungissa ja harvoina selvinä hetkinä muiden mölinän kuuntelemista. :)
Mukavaa, että valitsemasi asumismuoto miellyttää sinua. Kaikki ei noin vähään tyytyisi.