Joskus vielä uskoin että Jumala auttaa ja on kiinnostunut meistä
Mutta se usko ja luottamus meni kun huomasin kerta toisensa jälkeen olevani kaikessa oman onneni seppä. Aikaisemmin vein elämän haasteita ja asioitani rukouksessa enkä saanut vastakaikua mihinkään. Luonnolliset syy ja seuraussuhteet vaikuttavat asioiden kulkuun sekä oma vaivannäkö. Rukous voi olla usein vastuuttomuutta. Suorastaan harmitti ettei Jumala kiinnostustunut vastaamaan rukouksiin mutta en harmittele enää. Hyväksyn vain tämän tosiasian.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä idea ookkaan et makaat perseelläs ja Jumala tekis kaiken sun puolesta.
Eihän siitä ollut kysymyskään vaan siitä mikä rukouksen osuus ja merkitys on ylipäätään yhtään missään?
Ai kristinuskon jumalako vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Ai kristinuskon jumalako vai mikä?
Joo kristinuskon Jeevelistä puhun.
Jeesus auttaa kyllä, kun otat hänet sydämeesi vilpittömästi. Hän on aina auttanut, kun hätä on ollut suurin. Ilman hänen apuaan, en olisi pärjännyt. Hän ei tuomitse, hän auttaa myös syntisiä. Kiitos Jeesus.
Tiedatko mita. Mina "restauroin" muistitikulle egyptilaista "frescoa". Teen se siina muodossa, koska minulla ei ole mahdollisuutta koskea siihen mika on muualla. Mutta teen noin joka tapauksessa. Ollen pyrkinyt tekemaan sita juuri niin etta teen sen juuri heidan kunniakseen.
Lahjaksi heille, siis keita tuo esittaa.
Tunnen saaneeni siita "siunausta" elamaan. Se saa minut luottamaan, sekin, etta olen ihan oikeassa suunnassa
Vierailija kirjoitti:
Jeesus auttaa kyllä, kun otat hänet sydämeesi vilpittömästi. Hän on aina auttanut, kun hätä on ollut suurin. Ilman hänen apuaan, en olisi pärjännyt. Hän ei tuomitse, hän auttaa myös syntisiä. Kiitos Jeesus.
juurihan minä aloituksessa totesin ettei ole auttanut. Hyvä jos itse koet toisin mutta oma kokemukseni Jumalasta on välinpitämätön
Se idea on siinä, että luotat raamatun sanaan ja sitten lopussa saat palkinnon, joka on ikuinen elämä eli sielusi ei tuhoudu.
Raamatusta sen verran, että vanha testamentti ei ole kristittyjen kirja. Kertoo vaan Jumalan luomistyöistä ja on juutalaisten kirja. Uusi testamentti on kristittyjen kirja ja se pitää lukea ensin ja tajuta, mitkä asiat Jeesus muutti vanhasta testamentista. Anteeksianto ja uhrit esim.
Vierailija kirjoitti:
Se idea on siinä, että luotat raamatun sanaan ja sitten lopussa saat palkinnon, joka on ikuinen elämä eli sielusi ei tuhoudu.
Raamatun mukaan idea on kyllä paljon muustakin
Ihmisillä on monenlaisia kokemuksia. Sanotaan, että Jumalalla on oma suunnitelmansa. Jos oma suunnitelmasi poikkeaa siitä, niin kumpi toteutuu.
Rukoilu voi auttaa, kun tuntuu epätoivoiselta niin ettei mikään muu auta.
Mutta ymmärrän jollain tavalla ap:n aloituksen. En minäkään ole rukoillut enää niin kuin nuorempana. Mistä sitten johtuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juurihan minä aloituksessa totesin ettei ole auttanut. Hyvä jos itse koet toisin mutta oma kokemukseni Jumalasta on välinpitämätön
Hän auttaa kyllä, kun uskot. Itselläni kesti kauan, ennenkuin sain varmuuden. Älä luovuta, varmuus voi tulla mitä ihmeellisemmällä hetkellä. Itse sain valaistuksen bussimatkalla, lukiessani netistä "experiences of hell" kertomuksia. Usko, niin saat rauhan. Rukoilen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellani oli tuo sama ongelma kuin aloittajalla. Lopulta tulin siihen pisteeseen, etta aloin todeta vedenpaisumukset ja ihmisten haudasta ulos kavelemisetkin vain mahdottomiksi asioiksi, joita ei ole tapahtunut.
Monen vaiheen kautta tulin siihen, etta jumalalle on kuolleista nouseminen mahdollista. Mutta etta Jeesushan oli ihminen.
Siksi minun piti vaihtaa oppia, ja sita olen tehnyt 10 vuotta ja jatkan edelleen. Olen hiukan yksinainen taman asian kanssa. Mutta se etta tunnen olevani totuudessa kiinni antaa voimia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3450718/paasiaisen-jalkeen#comment-3779…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3451407/mita-mielta-vanhan-testamentin-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän auttaa kyllä, kun uskot. Itselläni kesti kauan, ennenkuin sain varmuuden. Älä luovuta, varmuus voi tulla mitä ihmeellisemmällä hetkellä. Itse sain valaistuksen bussimatkalla, lukiessani netistä "experiences of hell" kertomuksia. Usko, niin saat rauhan. Rukoilen puolestasi.
No kiitos. Jospa sinua kuullaan sitten.
Jumala kuulee aina rukoukset. Jumala ei pois heitä sitä joka hänen luokseen tulee. Hän on luonut sinut ja tietää kaikki päiväsi jo etukäteen. Jumala rakastaa sinua valtavan paljon ja haluaa että käännymme pois maailmallisista asioista ja käännymme sen sijaan Hänen puoleensa rukoillen ja sanaa tutkiskellen.
– Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut.
Minä olen sinut nimeltä kutsunut,
sinä olet minun.
2
Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi,
kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa,
kun astut tulen lävitse, sinä et pala
eikä liekki sinua polta.
Jesaja 43:1-2
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Ihmisellä on vapaa valinta toimia oikein, tai olla toimimatta. Se että elää synnissä ja heti kun tulee ongelmia niin pyydetään Jumalalta apua siinä ajatuksessa, että hänen tehtävänsä on saada ihminen tuntemaan olonsa onnelliseksi ties mihin tarpeisiin. Meneekö se näin? Pyydätkö apua että saisit materiaalista onnea? Jos ajattelet kaiken rahan kautta, ja olet pyytävinäsi apua, niin ei Hän mikään pullon henki ole.
Sinun on kasvettava uskossa ja uskottava aidosti. Ei se ole helppo tehtävä. Ei niin, että rukoilet onnellisuutta itsellesi tähän materiaaliseen maailmaan. Raamatussakin tosi uskovat kärsivät, mutta selviävät Jumalan avulla.
Tässä maailmassa alhaisin on tuleva ensin Jumalan valtakunnassa, ja ylhäisin viimeiseksi. Raamatussa puhutaan paljon fariseuksista, näennäisuskovaisista jotka kyllä rukoilevat mutta...
Niin, en tiedä miten olet rukoillut mutta kuulostaa siltä että sinun on vielä löydettävä Herra. Etsi, niin löydät Herran. Sokeakin saattaa hapuilemalla löytää Hänet. Tutki omia tekojasi ja mihin oikein toivot Häneltä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiitos. Jospa sinua kuullaan sitten.
Helvetti. Minulle ei ole oikein etta jumaluus ei havita pahaa olemattomuuteen, vaan hyvaksyy ikisen helvetin. Siksi sanoin joskus, etta kristittyjen Jeesuksella on viimeisella tuomiolla hiilihanko kadessa.
Sjir:lla ("osiris") ei ole hiilihankoa kadessa. Paimensauva kyllakin, ja toisessa kadessa se milla erotetaan elava jyva akanasta. Siemen vertaus on tassa aivan tosi. Hanen takanaan seisoo kasi olkapaalla kaksi naista joista kumpikin kantaa elaman merkkia kadessaan kadessaan.
Mita tapahtuu akanoille: Akanoista ei jateta mitaan jaljelle. tai toisin sanoen: Valeen osa on kobran purema. Pyramiditekstissa sanat: -kaarme on purrut kaarmetta-
Toinen kuolema on lopullinen. Tyhjempi tila ja asia kuin tyhjyys. Vahemman kuin ei mitaan!
Vierailija kirjoitti:
Jumala kuulee aina rukoukset. Jumala ei pois heitä sitä joka hänen luokseen tulee. Hän on luonut sinut ja tietää kaikki päiväsi jo etukäteen. Jumala rakastaa sinua valtavan paljon ja haluaa että käännymme pois maailmallisista asioista ja käännymme sen sijaan Hänen puoleensa rukoillen ja sanaa tutkiskellen.
Ja mitäpä Jumala on rakkaudessaan varannut heille, jotka eivät käänny hänen luokseen?
Ikuisen Kidutuksen!
Tuollainen ei ole rakkautta.
Ehkä kristinusko siinä muodossa kuin se yleensä esitetään ei ole oikea uskonto sinulle. On olemassa muitakin uskontoja kuin ne kolme abrahamilaistaustaista.
Uskovaiset tekevät muutenkin sen virheen, että rukoillessa he anelevat ja pyytävät asioita, kun pitäisi uskoa, että heillä on jo se, mitä he toivovat. Tämä todetaan Raamatussakin: "Sen tähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva."
Ei kai siinä idea ookkaan et makaat perseelläs ja Jumala tekis kaiken sun puolesta.